SuperKlar

Efter positiv g test, hvad så??

12 indlæg i dette emne

Hej skønne piger :loveshower

Altså jeg skal først teste på fredag, hvis ikke mens dukker op inden... Men jeg har en ret god mavefornemmelse, uden helt at kunne sige hvad det lige er der er anderledes end det har været de andre måneder vi har prøvet...

Jeg har tænkt en del over, hvad hvis jeg står med || på fredag, hvad så? Selvfølgelig kunne det være en fordel at få fortalt det til manden :bunny 

Men altså, er det noget med at jeg skal ringe til lægen, eller skal jeg bare have en tid ved deres laborant, og er det en urinprøve eller er det en blodprøve, eller hvad er det præcist jeg skal bestille tid til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej skønne piger :loveshower

Altså jeg skal først teste på fredag, hvis ikke mens dukker op inden... Men jeg har en ret god mavefornemmelse, uden helt at kunne sige hvad det lige er der er anderledes end det har været de andre måneder vi har prøvet...

Jeg har tænkt en del over, hvad hvis jeg står med || på fredag, hvad så? Selvfølgelig kunne det være en fordel at få fortalt det til manden :bunny 

Men altså, er det noget med at jeg skal ringe til lægen, eller skal jeg bare have en tid ved deres laborant, og er det en urinprøve eller er det en blodprøve, eller hvad er det præcist jeg skal bestille tid til?

:yay hepper...

Men det er forskelligt, jeg har ikke været inde ved hverken laborant eller sygeplejerske ved min læge, selvom de har begge dele. Hos lig var det lægen der klarede det hele, blodprøver, urinprøve og vandrejournal. Men jeg ved, at andre er hos SP for at starte på VJ, så du må nok ringe og høre ad, hvordan det foregår i dit lægehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ringer bare til din læge og siger at du er gravid og så fortæller de dig hvad der skal ske.. Jeg fik lavet en g-test ved lægen så han vidste at den var god nok.. I uge 7 fik jeg en GU hvor han mærkede på livmoderen og beregnede om det passede med størrelsen i forhold til sidste mens 1. dag :) Så fik jeg lavet vandrejournal hos sygeplejersken og det var så det :) Men det er selvfølgelig 5 år siden nu, så det kan jo være at det har ændret sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar :) Tænker jeg måske bare skriver en besked derned når jeg tester positiv, det er jeg lidt bedre til end det med at ringe, for beskederne kan man skrive når man har tid, frem for at vente i en telefon-kø... men det er jo nok hip-som-hap om jeg gør det ene eller andet, for får jo nok at vide hvad de synes jeg skal gøre :lol

Men tusind tak for tilbagemeldinger :super 

Men nu må jeg jo lige vente til jeg faktisk står med || :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk lægehuse er forskellife, jeg er geavid og skal først ind til læge når jeg er i uge 9, og få 1 graviditetsundersøgelse og vandrejounal, men ikke alle læger laver en GU..

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke alle læger tester for graviditet, da nogle mener hjemmetests er pålidelige nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej skønne piger :loveshower

Altså jeg skal først teste på fredag, hvis ikke mens dukker op inden... Men jeg har en ret god mavefornemmelse, uden helt at kunne sige hvad det lige er der er anderledes end det har været de andre måneder vi har prøvet...

Jeg har tænkt en del over, hvad hvis jeg står med || på fredag, hvad så? Selvfølgelig kunne det være en fordel at få fortalt det til manden :bunny 

Men altså, er det noget med at jeg skal ringe til lægen, eller skal jeg bare have en tid ved deres laborant, og er det en urinprøve eller er det en blodprøve, eller hvad er det præcist jeg skal bestille tid til?

Var det i går du skulle teste? ??

Og i så fald: fortæl fortæl :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testen fredag var negativ, og testede igen i dag, stadig negativ, men altså jeg er 4+4 i dag og har endnu ikke set skyggen af mens, så satser på at teste igen tirsdag, hvis ikke det kommer inden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testen fredag var negativ, og testede igen i dag, stadig negativ, men altså jeg er 4+4 i dag og har endnu ikke set skyggen af mens, så satser på at teste igen tirsdag, hvis ikke det kommer inden...

Det er noget mærkeligt noget dét med gå.

Jeg forstår ikke hvordan nogle først kan teste positivt senere end andre.

Ved godt at det har noget med hormon tallet at Gøre. Men det ville da være lettere for alle hvis alle kunne teste positivt efter 4 uger :-)

Meget frustrerende.

Hvis der er noget i mig, burde jeg være 4+1 idag.

Men tør sgu ikke teste idag for negativ test ville Gøre mig ked

Tog dog en test i går morges for at fremskynde min mens, hvis det ville virke.

Stadig intet tegn på mens.

Har dog jag i underlivet og når jeg skal tisse, skal det være NU. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg tager det ret roligt :) vi er i sommerhus med svigermekanikken denne uge så der er egentlig nok andet at tænke på, vi hygger jo hele tiden, ogder er swimmingpool, spa og sauna, så jeg tænker ikke så meget over det... Jeg er ret fortrøstningsfuld, for er ret sikker på jeg ved præcis hvornår jeg havdeæl, og det er så i følge det at jeg er 4+4: ergo burde mens jo have været her nu..., endvidere fik jeg et jag i venstre side af livmoderen ca 3 dage efter æl, hvilket jeg har hørt et par gange herinde at det kunne tyde på at ægget satte sig fast der...

jeg har ingen tegn på graviditet, udover er par dage hvor jeg bare var konstant sulten, meget modsat hvad jeg plejer, og det kommer så stadig indimellem, men er bange for at give efter for sulten da jeg i forvejen kæmper lidt med vægten :P

men skulle mens komme, så prøver vi bare i næste måned igen, jeg er ret sikker på det nok skal komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en fornuftig plan.

Jeg derimod tror at mens er kommet idag :-(

Har lige hygget med manden og derefter kom der noget lyserød. Desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER