Guest LilleMig

Modermælkserstatning

7 indlæg i dette emne

Nu er Jessie jo snart ved at være 7 mdr, hvor meget MME skal hun have?? Og hvornår kan man helt stoppe med det???

Utroligt som man glemmer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lærke er knap 8 måneder og hun får 2 flasker mme og en flaske vælling om dagen. 1 til formiddag, 1 til eftermiddag og vælling til nat. Jeg laver af 210 ml vand hver gang (200 ml til vællingen). Hvor længe de skal blive ved, ved jeg faktisk ikke. Men der er noget der siger mig, at de gerne skulle blive ved at få lidt indtil de bliver 1 år... Men det er ikke noget du må hænge mig op på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke er knap 8 måneder og hun får 2 flasker mme og en flaske vælling om dagen. 1 til formiddag, 1 til eftermiddag og vælling til nat. Jeg laver af 210 ml vand hver gang (200 ml til vællingen). Hvor længe de skal blive ved, ved jeg faktisk ikke. Men der er noget der siger mig, at de gerne skulle blive ved at få lidt indtil de bliver 1 år... Men det er ikke noget du må hænge mig op på!

Jessie får også ca 2 flasker af 200 ml, og så får hun 1 portion grød med MME i, så det lyder jo til det ca er det samme som Lærke får :)

Jeg kan huske med Andy at der stoppede de vi da vi kom hjem med Cody, for der sagde han selv stop, der var han 11 mdr, Cody er vi også stoppet deromkring, det var bare om man kunne stoppe tidligere end det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida på knapt 10 mdr har ikke fået det i flere måneder. Hun får en flaske vælling til natten og SP sagde at hvis hun ikke får MME skal hun have jern / D-dråber / vitaminpille i stedet - og hun elsker sin vitaminpille :)

Hun gider ikke drikke alm. mælk så hun får kun vand i løbet af dagen... og så en hyggetår hos mor om eftermiddagen efter DP og evt. i løbet af natten hvis hun bliver sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var lige ude og tjekke skamaet på min allomin pakke.

Der står at 6-8 mdr skal de ha 3-4 flasker om dagen.

3 flasker på 210 ml vand eller 4 flasker på 180 ml vand.

Men alt afhænger jo af hvordan hun spiser af andet mad i løbet af dagen.

Hvis du vurdere at hun skal have 5 flasker for at være mæt så er det sådan det er, og hvis du vurdere at hun sagtens kan klare sig med 3 så er det sådan det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bertram er lige knap 9 mdr (Gud hvor blev tiden lige af) og får ca 250 ml inden han skal i seng og det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super så kan jeg godt høre at det lader til at være den rigtige mængde hun får :)

Jeg vil nemlig bare så gerne af med flaskerne, før hun bliver alt for bevist om dem, for synes det gør det noget nemmere :) Her får hun formiddag og eftermiddag og det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER