Mamasan

Snack til fødslen?

49 indlæg i dette emne

druesukkerpastiller er gode at ha med :)

Det var faktisk også en god idé, kan man stadig få dem i supermarkedet, som da jeg var barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan man godt :) ellers tror jeg de kan fås på apoteket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan man godt :) ellers tror jeg de kan fås på apoteket :)

Dem skal jeg lige kigge efter næste gang jeg handler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige til Hvidovre Hospitals forelæsning om fødslen i går, og da emnet kom til at handle om snacks, fik vi besked på, at vi som fødende nok ikke kunne rumme at spise ret meget, men at mændene ikke altid kunne overskue/få lov til at gå hen i kantinen og købe mad, så derfor var det især af hensyn til mændene en god idé at have lidt, for de gad altså ikke de dersens mænd, der besvimede ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige til Hvidovre Hospitals forelæsning om fødslen i går, og da emnet kom til at handle om snacks, fik vi besked på, at vi som fødende nok ikke kunne rumme at spise ret meget, men at mændene ikke altid kunne overskue/få lov til at gå hen i kantinen og købe mad, så derfor var det især af hensyn til mændene en god idé at have lidt, for de gad altså ikke de dersens mænd, der besvimede ;) :D

Hehe nej, det er også min tanke, mindes ikke jeg savnede mad under min første fødsel, men det gik også så hurtigt. Så tænker, at pizzasneglene nok primært bliver til min mand og datter (på ti) som også gerne vil være med. Kiosken i Roskilde har lukket om aftenen/natten, så hvis jeg går i fødsel på et ugudeligt tidspunkt, er der intet mad til dem, med mindre vi selv har med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste slet ikke under min fødsel med den store og det eneste manden fik var kaffe og vand. Han havde ikk lyst til andet, selvom vi havde lidt i tasken.

Jeg forsøgte at få vand/saftevand i mig, men jeg kastede op under fødslen, så til sidst sagde jeg stop til at indtage noget så længe fødslen var i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste slet ikke under min fødsel med den store og det eneste manden fik var kaffe og vand. Han havde ikk lyst til andet, selvom vi havde lidt i tasken.

Jeg forsøgte at få vand/saftevand i mig, men jeg kastede op under fødslen, så til sidst sagde jeg stop til at indtage noget så længe fødslen var i gang.

Hvor forfærdeligt! Hvad gør I så nu her, dropper I at pakke mad i tasken? Jeg ville ikke turde, ikke at have noget med, det passer som regel med at man så kommer til at mangle det ;) især når der ikke er købemulighed på hospitalet hvis det er om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor forfærdeligt! Hvad gør I så nu her, dropper I at pakke mad i tasken? Jeg ville ikke turde, ikke at have noget med, det passer som regel med at man så kommer til at mangle det ;) især når der ikke er købemulighed på hospitalet hvis det er om aftenen.

Planen er at vi tager noget med. Har pakket musli-barer og der er pølsehorn i fryseren. Juice-brikker vil jeg også ha med for dem ville jeg gerne ha efter fødslen :)

Så må vi se om jeg kaster op igen (jm sagde at det var pga veerne og ikke så meget at jeg indtog noget), men ellers ka manden da tag noget, hvis han blir sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft noget med de to gange jeg har født før, men den ene gang var også sen aften/nat og den anden gang var fra morgen til eftermiddag så der kunne manden købe noget... og det gjorde han... jeg lå alligevel bare med småveer og stirrede på en pakke med handsker ;)

 

Denne gang bliver der klart pakket noget... kunne godt have brugt en kold cola efter min sidste fødsel... der jo var ambulant så det var jo bare hjem igen.

Jeg kaster op under veerne og det er ved mig simpelthen pga "smerten" og presset så jeg indtager ikke selv noget under fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var for resten hammer sulten efter fødslen og der gik lang tid inden "morgenbakken" kom. Så jeg nød godt af at have juice med ( fx de der sun top med druesukker) og twix og banan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid man kunne pakke en stor fed is til bagefter :-D (kan altså ikke alle de der smarte smileys i hovedet).

Det er helt som at skulle føde for første gang, er total bange for at overpakke, som når man skal på weekendtur. :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke køleskabe på fødegange vel? Så man kan få en cola ind og stå til "tømmermændene" efter fødslen.. Ellers bliver den hurtig lunken og kedelig tænker jeg.

Edit: den skal selvfølgelig ligge op af de frosne pizzasnegle -win/win!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo der var køler på min stue.. men det er jo ikke sikkert der er det alle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo der var køler på min stue.. men det er jo ikke sikkert der er det alle steder.

:) kan man tillade sig at ringe og spørge? Eller virker det for krævende og forkælet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville komme nogle juicebrikker i fryseren til at tage med - det var saa meget GULD med koldt vand under min foedsel mellenm presseveerne og saa en kold aeblejuice efter. Jeg var SINDSSYGT toerstig, altsaa...  :blink

 

Saa ville jeg taenke i at have lidt soedt og lidt salt med. Min mand koerte efter pizza om aftenen efter foedsel og kan virkelig ikke huske, om jeg spiste noget saerligt fra foer jeg foedte til han kom med pizza - men jeg havde ogsaa meget lidt appetit i flere uger efter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville komme nogle juicebrikker i fryseren til at tage med - det var saa meget GULD med koldt vand under min foedsel mellenm presseveerne og saa en kold aeblejuice efter. Jeg var SINDSSYGT toerstig, altsaa...  :blink

 

Saa ville jeg taenke i at have lidt soedt og lidt salt med. Min mand koerte efter pizza om aftenen efter foedsel og kan virkelig ikke huske, om jeg spiste noget saerligt fra foer jeg foedte til han kom med pizza - men jeg havde ogsaa meget lidt appetit i flere uger efter.

Jeg har smidt nogle caprisonne i tasken, tror du de kan nå at tø og blive drikkeklar hvis de har været i fryseren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smidt nogle caprisonne i tasken, tror du de kan nå at tø og blive drikkeklar hvis de har været i fryseren?

 

Jeg havde vist en lille koeletaske med baade frosne og ikke.frosne, som jeg tog fra koeleskabet. Og aebler...Og saa havde vi faktisk selv taget morgemad med, fordi italeinsk morgenmad paa sygehus er tvebakker med honning eller marmelade og te :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke køleskabe på fødegange vel? Så man kan få en cola ind og stå til "tømmermændene" efter fødslen.. Ellers bliver den hurtig lunken og kedelig tænker jeg.

Edit: den skal selvfølgelig ligge op af de frosne pizzasnegle -win/win!

Altså på Hvidovre fortalte de at der selvfølgelig var køleskab til rådighed, så man kunne have kolde drikke og andet liggende. Tror absolut ikke det er forskammet at ringe og spørge :) Tror dog ikke at det er så normalt at det findes på alle stuer, men om ikke andet må de da have et køleskab på afdelingen man kan benytte sig af :)

 

(Forresten, mht smileys - så kan du trykke på den gule smilende smiley oppe i toppet af feltet når du er ved at tilføje en besvarelse. Så dukker de alle sammen op, og så er det bare at trykke på én ;)  )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde vist en lille koeletaske med baade frosne og ikke.frosne, som jeg tog fra koeleskabet. Og aebler...Og saa havde vi faktisk selv taget morgemad med, fordi italeinsk morgenmad paa sygehus er tvebakker med honning eller marmelade og te :D

 

Naaam tvebakker med honning! :) har faktisk køleelementer i fryseren, den kunne jeg også bare tage. Jeg prøver at pakke så meget som muligt nu, derfor juicene allerede ligger i tasken, for kender jeg mig selv ret, så glemmer vi halvdelen af tingene i "kampens hede".

 

Altså på Hvidovre fortalte de at der selvfølgelig var køleskab til rådighed, så man kunne have kolde drikke og andet liggende. Tror absolut ikke det er forskammet at ringe og spørge :) Tror dog ikke at det er så normalt at det findes på alle stuer, men om ikke andet må de da have et køleskab på afdelingen man kan benytte sig af :)

 

(Forresten, mht smileys - så kan du trykke på den gule smilende smiley oppe i toppet af feltet når du er ved at tilføje en besvarelse. Så dukker de alle sammen op, og så er det bare at trykke på én ;)  )

Vi var på rundvisning, der sagde de intet om det, men prøver at ringe derud og høre dem ad. Det kan jo være, som du siger, de har et sted hvor man kan opbevare sine ting koldt, jeg tvivler hvertfald på vi er de eneste der vil have noget med.

Den boks kommer desværre ikke frem når jeg er på iPaden, kan ikke huske om de er der når jeg er på mobil.

Hvis nogen skulle være interesseret, så fandt jeg druesukker til 12 kr. i Rema, hvor de samme kostede næsten 30 kr på apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Naaam tvebakker med honning! :) har faktisk køleelementer i fryseren, den kunne jeg også bare tage. Jeg prøver at pakke så meget som muligt nu, derfor juicene allerede ligger i tasken, for kender jeg mig selv ret, så glemmer vi halvdelen af tingene i "kampens hede".

 

 

 

Jeg blev saa skarp, saa skarp og havde ogsaa en liste over de ting, der skulle pakkes i, som foerst kunne pakkes foer afgang :) 

 

Uden lyv, saa har jeg aldrig vaeret saa til stede, som da jeg foedte - at jeg saa ikke kan huske ret meget fra resten af dagen efter 12:24, det er en anden sag  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør dig selv en tjeneste at skrive en seddel/post-it med de ting du mangler at pakke eller skal have med fra køleskab og fryser. På den måde kan du når du står med veer og hovedet tænker på andet bare kigge på din seddel og strege ud når du har taget det. Eller din mand kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev saa skarp, saa skarp og havde ogsaa en liste over de ting, der skulle pakkes i, som foerst kunne pakkes foer afgang :) 

 

Uden lyv, saa har jeg aldrig vaeret saa til stede, som da jeg foedte - at jeg saa ikke kan huske ret meget fra resten af dagen efter 12:24, det er en anden sag  :rolleyes

Hvor er du sej... Det tør jeg bare ikke satse på haha selvom jeg plejer at være skarp når det pludselig går hurtigt eller der sker noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør dig selv en tjeneste at skrive en seddel/post-it med de ting du mangler at pakke eller skal have med fra køleskab og fryser. På den måde kan du når du står med veer og hovedet tænker på andet bare kigge på din seddel og strege ud når du har taget det. Eller din mand kan

Har faktisk så sent som igår skrevet en seddel. Jeg ved bare capri sonne bliver drukket inden hvis de bare står i køleskabet hehehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vo havde ikke noget med! fik frokost på fødestuen og aftensmad da jeg havde født! (fødte kl. 17.56)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER