Sneuglen

Graviditet, vægtøgning og overvægt

5 indlæg i dette emne

Hej Alle medgravide (nuværende og tidligere)

 

Nu er slankekur jo et Fy-ord i forbindelse med graviditet og det skal i denne forbindelse heller ikke forstås som sådan, men mit spørgsmål lyder; er der nogle af Jer der har gode fif eller et bestemt system I bruger for at søge at kontrollere vægtøgningen - for at den ikke løber fuldstændig ud af kontrol.

 

Jeg ved, at mange vil sige at man endelig skal slappe, nyde graviditeten og lade være med at spise for to, men min baggrund gør, at jeg er nødt til at have lidt mere hånd i hanke med dette end bare at slappe af. Har altid været den store pige og har kæmpet mig fra 107 kg til 72 kg og det er en evig kamp selv uden graviditet at blive på den vægt.

 

Så for nu tæller jeg kalorier, og skriver mad-dagbog, men vil meget gerne have andre input.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes (og min mand som er fysioterapeut) at det er super vigtigt netop ikke at lægge sig hen i sofaen og bare hygge´spise og se tv.Jeg er lige stoppet m at arbejde i dag, er i uge 34, og har et job hvor jeg går meget hvilket selvfølgelig hjælper en del. Min mand har lavet et kort graviditets-træningsprogram til mig.Når jeg har fri går jeg med hunden 4-5 gange om dagen, cykler hvis jeg skal relativt korte strækninger. Red 2-3 gange om ugen til jeg var i uge 26.
Mht mad, har jeg undgået søde sager og spise noget lækkert frugt istedet. Synes ikke det var så lækkert i starten, men hvis du siger til dig selv og andre at det smager bedre end slik og kage, så begynder man at tro på det. Jeg har ikke købt slik eller kager i over 2 måneder nu, Spiser til jeg er mæt. Hvis jeg er sulten kort tid efter at ha spist, drikker jeg et stort glas vand og spiser knækbrød m ost eller lign. Måske du kunne tale med din læge eller jordmoder om vægtøgning, det kunne være hun kunne henvise dig til en diætist eller lign, det er jo vigtigt at barnet stadig får hvad det har brug for, for at vokse :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg cyklede, og trænede 2-3 gange om ugen på hold i et fitness-center. Undgik junk, men spiste lidt ekstra af mandler, avocado osv.

Jeg tog 12-13 kg på (startede på 62 kg), og var kort efter fødslen under startvægt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser lige med her. Jeg er overvægtig og meget ny-gravid.. jeg starter til noget boksetræning med en veninde idag og tager det selvfølgelig i det tempo jeg kan følge med. Jeg er ikke den aktive type overhovedet, men jeg tænker at det da er bedre at lave lidt end ingenting (+ jeg meldte mig til inden jeg fandt ud af at jeg var gravid) 

Jeg er hjemme i øjeblikket da jeg blev fyret, og derfor bevæger jeg mig jo ikke meget i forhold til hvad jeg har gjort... men jeg tænker at jeg skal have smidt noget gåture ind i min daglige rutine, igen for bare at lave noget. 

Jeg er da så skide "heldig" at jeg får det skidt bare af at tænke på søde sager så¨det er da heldigvis muligt at holde sig fra pt. :) Håber du får en dejlig graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak #mor_til_to_86 ( og alle andre der har givet lyd) det håber jeg da bestemt også at du må få, og ja det lyder da fantastisk hvis din kvalme har en negativ indflydelse på din lyst til slik.

For mig er det dog ikke så meget slik, men bare mad i det hele taget, og så træner jeg allerede, men den ekstra sult, synes jeg er svær at tøjle.

At indlægge ekstra gå ture i løbet af din hverdag lyder fornuftigt, selv har jeg frasagt mig brug af bilen og alt foregår nu til fods eller cykel.

 

Boksetræning lyder som en hård sport at lægge ud med hvis du ikke plejer at dyrke motion, men du har jo så evigt ret i at lidt er bedre end ingenting og så må du deltage på det plan du kan, håber du finder glæden i din træning med din veninde. held & lykke med det

 

Sneuglen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER