Ema

Kokosmælk???

7 indlæg i dette emne

N kan ikke fordrage kokosmælk og af uransagelige årsager har der alligevel sneget sig et par dåser ind blandt vores konserves.

 

Synes jo det er lidt noget pjat at smide dem ud, når de nu er der, men jeg mangler lidt inspiration til hvad jeg skal gøre med dem.

 

Aftensmadsretter er lidt udelukkede da N jo så ikke spiser dem og jeg må indrømme at med en lille tidskrævende bebs, så orker jeg altså ikke at stå og lave mad til frokost

 

Så inspiration modtages gerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger det i smoothies :) Simpelthen blender det med bær, en banan, krydderurter, citron, krydderier, whatever. Nogle gange endda spinat (sammen med bær!). Det synes jeg, det egner sig glimrende til :)

Kan N OVERHOVEDET ikke lide kokos? Der er så mange gode gryderetter, hvor det ikke er vildt fremtrædende, men stadig passer godt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Årh den bounty opskrift lyder godt nok helt fantastisk. Men kan ikke lige bestemme mig for om den er OK i forhold til mit nylige løfte til mig selv om nul slik. Men måske den kan bruges en dag hvor jeg har fortjent at forkæle mig selv.

 

Smoothies havde jeg også tænkt på. Blander du bare lidt som du har lyst eller har du en opskrift?

 

N kan OVERHOVEDET ikke lide kokos. Han spiser ikke engang flødeboller med kokos...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale smoothies. Jeg er begyndt ofte at spise det til morgenmad, består bare af kokosmælk, bær, et pasteuriseret æg (så det mætter mere) og krydderurter og/eller krydderier (kanel, lakrids, etc.). I morges prøvede jeg lige noget nyt, jeg havde en broccolistilk jeg blendede med. Det var super, kunne slet ikke smages, men det mættede virkelig.

 

Ellers kan man bage med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder bare i på må og få :D Og jeg er enig med Dorita i at et æg gør godt (jeg lever livet så farligt, at jeg også gerne bruger rå skoldede øko æg) :)

Jeg kan i øvrigt ikke lide lakrids i min smoothie (men elsker det i alt andet ;)), men er ret vild med citron (gerne også skræl, hvis den er øko) og krydderurter (fx mynte eller basilikum) og så selvfølgelig bær :)

Men ellers så ville jeg da lave de bountyer! :D Hvis du laver dem med sukrin og spiser dem med måde, synes jeg bestemt ikke, at du behøver have dårlig samvittighed over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til jeg må prøve at lave nogle kokos smoothies

Og så tror jeg at jeg vil lave Bounty og fryse ned, så har jeg dem til lidt extra lækker snack en gang i mellem.

Og det gode ved det er jo at N i hvert fald ikke stjæler dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER