mille1981

Din bedste lagkage

10 indlæg i dette emne

N har snart fødselsdag, og så skal vi have lagkage :loveshower

 

Jeg har tænkt at lave en til N med flødeskum og kiwi på toppen, mens den til resten af familien skal være lidt mere spændende...

 

Jeg laver tit en med jordbær/flødeskumscreme, så tænker det skal være noget andet denne gang.

 

Hvad er din bedste opskrift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er den bedste men "rutebils lagkage" er jeg ret vild med.

De der aflange kakao kyskager der hedder rutebiler knuses og røres sammen med flødeskum og så på og I lagkagen, pyntes med rutebiler (evt knust) - ekstra godt med chokolade bunde. Simpel men jeg elsker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er den bedste men "rutebils lagkage" er jeg ret vild med.

De der aflange kakao kyskager der hedder rutebiler knuses og røres sammen med flødeskum og så på og I lagkagen, pyntes med rutebiler (evt knust) - ekstra godt med chokolade bunde. Simpel men jeg elsker det.

Det er også en sikker vinder herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi også store fans af rutebil lagkagen, men jeg pifter den gerne lidt op med at smøre hindbærcoulis på bundene, og så putte bananskiver ovenpå rutebilskummet mellem lagene, også gerne friske hindbær til at pynte med :sandie

(Men den er nu altså også super lækker i sin originale udgave! )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, rutebillagkage :) Mindes bare den bliver ret hurtig vammel? Måske man skulle prøve Troldemors variation. Eller lidt kiwi på toppen, så den minder lidt om Noahs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, rutebillagkage :) Mundes bare den bliver ret hurtig vammel? Måske man skulle prøve Troldemirs variation. Eller lidt kiwi på toppen, så den minder lidt om Noahs?

Uhm, lyder lækkert med kiwipynt :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver ofte en ret populær én, med flødeskum og en hel masse forskellige bær i det nederste lag, og så vaniljecreme og hakket chokolade i øverste lag :)

Forrige gang havde jeg marcipan på kanten, og sidste gang havde jeg hakket chokolade på kanten :) Billeder vedhæftet

post-9401-0-73450200-1408995633_thumb.jp

post-9401-0-55779900-1408995641_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver ofte en ret populær én, med flødeskum og en hel masse forskellige bær i det nederste lag, og så vaniljecreme og hakket chokolade i øverste lag :)

Forrige gang havde jeg marcipan på kanten, og sidste gang havde jeg hakket chokolade på kanten :) Billeder vedhæftet

 

Det lyder godt nok lækkert :sandie

 

Den bliver jeg nødt til at prøve næste gang.... Ser blæret ud med marcipan på kanten :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser godt nok lækker ud NadiaDP!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med rutebilsskum med cacao-pulver i det ene lag og en hindbær-blåbærskum i det andet lag.

Pyntet med flødeskum og kiwi.

Gæsterne åd (min svigermor spiste 1/3 lagkage...) og bagerjomfruen sagde den var helt vildt god :)

Så den kombi kan bestemt anbefales :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER