louisef

Str i flyverdragt?? Og tips til gode mærker?

31 indlæg i dette emne

Åhh nu er sommeren jo snart ovre, og jeg bør nok kigge efter vintertøj til Andrea, også til hun skal starte dp.

Men jeg er simpelthen på herrens mark, og håber sådan på noget hjælp fra jer kyndige BK engle :)

Andrea er fra november, og altså godt 9 mdr nu. Lige nu er hun ret præcist i en str 74 (nogle og 70 lang, 8,9 kg ca). Hvilken str skal jeg gå efter til vinter? Vil str 80 holde vinteren over, eller bør jeg tænke 86?

Og kan i anbefale nogle mærker til en ung same som er begyndt at kravle (over alt!) og rejser sig op af alt, dvs hun kommer nok endnu mere omkring til vinter :D

På forhånd rigtig mange tak! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I hvert fald en bloed dragt :) 

 

Reimas babydragter skulle vaere bloede, det samme Danefae og Molo. Jeg havde LegoTec til Noah sidste aar og den var ogsaa fin. Wheat ved jeg er god kvali i overtyoej og dejligt bloedt i de smaa str. 

 

Til de helt smaa synes jeg stoerrelsen paa toej er vigtig - det skal ikke vaere for stort og dermed haemme dem motorisk - og ikke pose for meget. Jeg havde jo koebt en Didriksons i str 90 til Noah, som var aaaaaaaaaaaalt for stor og stiv i det, som han maaske kan passe i aar istedet for. Jeg ville koebe en str 80 og saa koebe en stoerre paa udsalg eller brugt, hvis den ikke holder til en hel saeson. Flyverdragter er bare store i det, synes jeg.... Og jakker.... Har lige haft Noah i en str 92 vinterjakke fra Reima idag og synes den var stor i det, selvom den er samme fysiske str som hans overgangsjakke fra Miniature. Godt den ikke skal i brug lige med det samme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville du også købe en vinterjakke til sådan en lille størrelse? Vi har ikke bil så alt foregår på cykel.

Og mange tak for det lange svar! :) ved du hvordan miniature's flyverdragte er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg ville vælge 80, tænker jeg køber 86 til vigga, for det er bare ikk rart at svømme i en flyverdragt tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville du også købe en vinterjakke til sådan en lille størrelse? Vi har ikke bil så alt foregår på cykel.

Og mange tak for det lange svar! :) ved du hvordan miniature's flyverdragte er?

 

Vi havde ikke en vinterjakke til Noah i den alder. Jeg synes ikke, det var noedvendigt og i bilen fylder vinterovertoej alligevel for meget til at stolen faktisk forbliver sikker...Jeg taenker, at I vil bruge flyverdragt, naar det er saa koldt og hvis I kan "administrere det", saa ville jeg hellere koebe en uld eller fleecejakke(cardigan/troeje) og en overgangsjakke, som saa kan kombineres og dermed give fleksibilitet og en jakke mindre at investere i... 

 

Vi havde en fleecejakke, en uldcardigan og en todelt ulddragt til Noahs vinter som halvanden.aarig, samt flyverdragt og regntoej. Saa det gik faktisk fint med at kombinere.

 

Jeg kender kun jakken, som er foraarsversionen og det er god kvalitet. Jeg har ogsaa laest godt om flyverdragterne. Husk at hun ikke vil vaere ude i timevis i den alder, saa det kan ikke betale sig at koebe den dyreste her den foerste vinter. Men en, som isolerer godt ved numsen er f.eks. Reima, som har ekstra numsepolstring/isolation og det kan jeg godt se det smarte i. Nu blev det saa LegoTec hos os, fordi Noah er saadan en skinny boy - og i Italien er der ikke ret mange sandkasser at sidde i  ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk en vinterjakke til vigga da hun var 6-9 mdr. Den var god når hun sad i barnevognen/klapvognen og jo egentlig havde masser af varme omkring benene men overkroppen var fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk en vinterjakke til vigga da hun var 6-9 mdr. Den var god når hun sad i barnevognen/klapvognen og jo egentlig havde masser af varme omkring benene men overkroppen var fri.

 

Ja, det var DEN situation, jeg saa ikke huskede, men soegte efter i min hukommelse - og der er Danmark jo ubamhjertig med vind og vejr :) 

 

Men det er jo saa der, vi har haft to lag at flekse med... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht str vil jeg lige sige at Sophia kan passe sin str 86 nu, og hun er 2. Tror muligvis at Andrea skal nøjes med 74, maks 80.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia fik en str 80 i Molo sidste år. I august hvor jeg købte den var hun 8,6kg og 77cm (som 1-årig). Tror en 86 bliver for stor. Men der er forskel på mærker. Nogle mærker er store i det, så en 74 måske er nok. Hun er jo ikke så høj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Må jeg spørge i denne tråd?

Er der nogen der har erfaringer med Troll flyverdragte? De har uldfor, som vidst nok er de eneste (er det korrekt?), det lyder rigtig godt synes jeg.

Men ER de gode?

Hvordan er de i størrelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge i denne tråd?

Er der nogen der har erfaringer med Troll flyverdragte? De har uldfor, som vidst nok er de eneste (er det korrekt?), det lyder rigtig godt synes jeg.

Men ER de gode?

Hvordan er de i størrelsen?

Aner det ikke, men det lyder lækkert! :) Jeg ville kigge på vandsøljetrykket og åndbarheden, og evt slidstyrke hvis man kan det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke, men det lyder lækkert! :) Jeg ville kigge på vandsøljetrykket og åndbarheden, og evt slidstyrke hvis man kan det?

Jeg har fundet en gammel test, kan ikke lige huske talene. Men vandsøjletryk og åbdbarhed skulle være virkelig godt. Slidstyrken noget mindre end ved andre.

Men det var vidst i 2011. Jeg må se når de nye kommer frem, jeg kan ikke finde dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge i denne tråd?

Er der nogen der har erfaringer med Troll flyverdragte? De har uldfor, som vidst nok er de eneste (er det korrekt?), det lyder rigtig godt synes jeg.

Men ER de gode?

Hvordan er de i størrelsen?

Johan har haft en fra Troll.. Den var bare såå lækker! :D syntes måske den var lidt til den store side..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reima er til brede børn og er store i str. Molo er til lange smalle børn. Str 74 i Reima svarer til 80 i Molo.

Anna blev 1 år i december og var 80 cm midt i januar og Molo str 80 passede perfekt hele sæsonen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh mange tak for svar allesammen! Jeg synes lidt det er en jungle og hitte ud af. Jeg tror vi ender med str 80 så. Manden har dog nedlagt veto mod at kigge nu for at finde godt tilbud, han vil hellere vente til vi nærmer os for at finde den helt rigtige størrelse. Så vi tager ud engang i efteråret og prøver løs, så vi kan få den helt rigtige model så må vi betale hvad det koster, og så nuppe de gode tilbud når hun bliver lidt ældre, og forhåbentlig mere forudsigelig

Endnu engang tak! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia fik en str 80 i Molo sidste år. I august hvor jeg købte den var hun 8,6kg og 77cm (som 1-årig). Tror en 86 bliver for stor. Men der er forskel på mærker. Nogle mærker er store i det, så en 74 måske er nok. Hun er jo ikke så høj.

 

Jeg er sådan i tvivl om størrelse til O. Vil nemlig have den Molo du havde sidste år, og har fundet 2 brugt (den ene helt ny). Hun er 77 cm. og vejer 10,8 kg. nu. Er sådan i tvivl om det skal være 80 eller 86. hende med størrelse 80 sendte mål på den, men der syntes jeg at ærmerne var korte, 20 cm. ? Hvad tænker du ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan i tvivl om størrelse til O. Vil nemlig have den Molo du havde sidste år, og har fundet 2 brugt (den ene helt ny). Hun er 77 cm. og vejer 10,8 kg. nu. Er sådan i tvivl om det skal være 80 eller 86. hende med størrelse 80 sendte mål på den, men der syntes jeg at ærmerne var korte, 20 cm. ? Hvad tænker du ?

Hvilket år er den fra? Silke Elia var en str 80 fra 2012, sidste år tilpassede de modellerne så de blev mere aldersvarende, dvs mindre. Den passede fint hele sæsonen, men jeg tror en 2013 model i str. 80 var blevet for kort i ben/arme. Kan godt måle armen i Silke Elia 80'er i morgen hvis det er? Ellers tag ud og prøv i en fysisk butik. Der er jo ikke købetvang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket år er den fra? Silke Elia var en str 80 fra 2012, sidste år tilpassede de modellerne så de blev mere aldersvarende, dvs mindre. Den passede fint hele sæsonen, men jeg tror en 2013 model i str. 80 var blevet for kort i ben/arme. Kan godt måle armen i Silke Elia 80'er i morgen hvis det er? Ellers tag ud og prøv i en fysisk butik. Der er jo ikke købetvang.

86'ern er fra 2013 og den anden kan jeg godt være i tvivl om, tror måske den er fra 2012. Det må du da rigtig gerne! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har tips til hvilken flyverdragt der passer en dreng på nu snart 10 måneder. Han bruger 92 i bodyer, men 80 i bukser (har lang krop og mindre lange ben).

Har købt en brugt i 92, og den passer ham i kropslængde, men er alt for lang på arme og ben...:(

Så han er virkelig hæmmet bevægelsesmæssigt...

Hvad skal jeg i stedet købe tror I?.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i 3 år købt Didriksson til Leo og været glade for dem.

MEN de er meget store i størrelsen, så der har vi konsekvent måtte gå en størrelse ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

86'ern er fra 2013 og den anden kan jeg godt være i tvivl om, tror måske den er fra 2012. Det må du da rigtig gerne!

Silke Elia 80'er er 20 cm i ærmet (altså det korte stykke/fra armhulen) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har tips til hvilken flyverdragt der passer en dreng på nu snart 10 måneder. Han bruger 92 i bodyer, men 80 i bukser (har lang krop og mindre lange ben).

Har købt en brugt i 92, og den passer ham i kropslængde, men er alt for lang på arme og ben...:(

Så han er virkelig hæmmet bevægelsesmæssigt...

Hvad skal jeg i stedet købe tror I?.

Find et sted hvor du kan prøve at putte ham i en Reima str 86. De er gode til lange kroppe og korte ben ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Find et sted hvor du kan prøve at putte ham i en Reima str 86. De er gode til lange kroppe og korte ben ;)

Super, det var netop sådan et tip jeg håbede på at få:) Afsted til babysam:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, det var netop sådan et tip jeg håbede på at få:) Afsted til babysam:)

Og undlad at bruge tid på Molo, der er til den omvendte kombination :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER