Guest

Alt for lavt HCG-niveau

5 indlæg i dette emne

Hej alle.

 

Jeg har fået svar på min Doubletest i dag, og som udgangspunkt aner jeg ikke, hvad tallene betyder. Men ud fra hvad jeg kan læse på nettet, er mit tal alt for lavt :-( :-( Så nu er jeg helt vildt bange. Min læge har ferie, så jeg må vente en hel uge for at få forklaring på tallene.

 

Mit HCG-tal står til 35,23 U/L i uge 8.

PPAP- tallet er 0,346

 

Betyder det så, barnet ikke er levende mere? Jeg er så ked af det og nervøs :-(

 

Hilsen mig der er ved at græde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville prøve at ringe til en anden læge, bare for at få svar! Det kan jo være, at det er fordi de tal du har læst på nettet har en anden enhed end den dit tal er opgivet med, så der er en faktor 10 eller noget i forskel. Tænker din egen læge har et nummer man kan ringe på, hvis man har brug for læge imens h*n har ferie.. Synes ikke du skal gå så længe med de tanker!

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikk bruge de to tal til noget uden nf-scanningen!

I øvrigt har du forvekslet det tal med alm hcg. I doubletesten måler man på noget der hedder beta-hcg og det har intet med hcg-niveau at gøre.

Derfor slå kold vand i blodet og gem de to tal til nf-scanningen, hvor de ska bruge til at udregne risikoen for downs sammen med nf og din alder.

Det alm hcg som du tænker på har du sikkert ikke fået målt for det er ikke en del af standardpakken. Det bruger man ved mistanke om abort osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikk bruge de to tal til noget uden nf-scanningen!

I øvrigt har du forvekslet det tal med alm hcg. I doubletesten måler man på noget der hedder beta-hcg og det har intet med hcg-niveau at gøre.

Derfor slå kold vand i blodet og gem de to tal til nf-scanningen, hvor de ska bruge til at udregne risikoen for downs sammen med nf og din alder.

Det alm hcg som du tænker på har du sikkert ikke fået målt for det er ikke en del af standardpakken. Det bruger man ved mistanke om abort osv.

Ok, derfor der er så stor forskel så :) Dejligt at lære noget nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det ria skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER