Louisss

Vil så gerne være mor.

22 indlæg i dette emne

Hej Jeg er ny og mangler hjælp og råd omkring hvad jeg kan gøre for at opnå mit højeste ønske.

 

Jeg er urolig for om jeg overhovedet kan blive gravid, da jeg for mange år siden havde en kæreste der smittede mig medd klamydia og ikke fortalte mig det så jeg gik med det i laaang tid uvidende, og efter det prøvede jeg med en eks i 3 år uden held og er nu nået en alder hvor det virkelig presser på.

 

Lægen vil ik undersøge mig eller hjælpe på nogen måde før der er gået et år og jeg er meget frustreret.

 

Har i nogen gode råd til nogen jeg kan gøre for at øge mine chancer, jeg er sund og rask, træner og spiser sundt (nogenlunde) jeg tager Baby me now kosttilskud men ellers er jeg på bar bund.

 

Håber i har gode råd og tips og tricks :D

 

Tusind tak og go Sommer :7himmel :loveshower

Louise :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og velkommen til :balloons

Puha den eks skulle da bare have :klap

Og hvor er det synd, at du skal kæmpe så meget :kram

Zink til både mand og kvinde skulle være godt for fertiliteten. Ellers regelmæssig sex (ikke kun omkring ÆL), og så kan du prøve at blive klog på, hvordan din cyklus forløber, fx vha. ÆL-test, undersøge dit udflåd, temperaturmåling eller at mærke på livmodermunden. Jo bedre, du kender cyklus, desto mere "målrettet" kan du have sex :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :balloons

 

Ja han er en hat :angry

Oki tak for det det vil jeg prøve, har godt læst om udflåd og hvordan det ska køre så må holde øje og begynde på ÆL tests :)

Du skriver at mærke livmodermunden... hvordan ska den være?

 

Tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest velkommen til! :kram

 

Hvor bliver jeg dog også harm og gal, når jeg hører om sådan nogle som din eks! :gal Jeg håber inderligt for dig, at det ikke har haft nogle konsekvenser for dig.

 

Mht. livmoderhalsen, så er det Camillat, der er ekspert i det :D Hun har lavet en ret udførlig beskrivelse andetsteds på forummet, men måske hun vil gengive den her...? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget frustrerende, især fordi der er ik nogen der vil undersøge mig :bye

men håber på det bedste :stork

oki fedt vil jeg prøve at finde :bunny

Mang tak :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke skifte læge? Jeg har også haft klamydia og var derfor bange for om jeg ikke kunne blive gravid. Min læge sagde til mig at han ville undersøge mig, hvis der gik længere tid end et halvt år.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville altså skifte læge.. Du har jo en historik med dig om at du tidligere har forsøgt i 3 år uden at det har lykkedes.. Alene den historie ville gøre at feks. min læge ville sende mig videre..vi når jo en alder hvor uret tikker..

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :):)

 

Jeg ved ikke, hvor du bor i landet, men jeg er lige faldet over dette, der måske kunne være en mulighed for dig for at bliver undersøgt:

 

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Fertilitetsklinikken/Fertilitetsraadgivning_Oeresund/

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har os overvejet det, men det blir så bare til en anden læge i samme lægehus, ved ik hvor meget det hjælper, men det er da et forsøg værd :)

Ja det lyder som en fantastisk mulighed, bor desv i Midtjylland man tusind tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej bor på landet og det er det eneste der ligger indenfor radius desværre :/

Men der er en der nede som jeg kan få til at ta mig seriøst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til  :balloons 

Hvis jeg var dig ville jeg tage det helt roligt i forhold til dine tanker om klamydia har ødelagt din fertilitet. 

Jeg har en nær veninde der havde en (indsæt selv tillægsord ;-)) eks som dig, hun endte med at gå rundt med det i godt to år, og det havde ikke påvirket hendes fertilitet:-) 

Hun havde oven i det også PCO og kom i fertilitetsbehandling og blev i det forløb gravid med sin kæreste på naturligvis:-) 

Jeg har tilmed en veninde som prøvede i fire år uden det lykkes.. Så prøvede hun at bruge ÆL-tests og blev gravid i 2. cyklus. 

Hvad angår det at din læge ikke vil tjekke dig, så KAN du stikke ham en lille løgn om at du ikke har haft mens i flere mdr. og ikke er gravid (kan jo være tegn på PCO). Så skal de nok få dig undersøgt. Alle kneb gælder når ikke han vil undersøge dig som din situation er pt. 
Jeg er selv meget modstander af at stikke en lille løgn meeeen i din situation synes jeg nok at det er ok <_< 

Hvis stadig de ikke vil hjælpe dig, så kunne du prøver noget alternativt så som akupunktur eller zoneterapi mod barnløshed. Du siger selv at alderen er ved at lægger et pres på jer, så hvis jeg var dig ville jeg gå All-in, - det kan jo aldrig skade:-) 

Held og lykke din vej!   

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo netop det der er så fandens at det kan gå begge veje, når man får det lård, prøver os at være positiv men det er bare en tanke der ligger i baghovedet hele tiden... Hva nu hvis...

Har godt overvejet at dreje sandheden lidt, så jeg kan bli undersøgt, som du siger alle kneb gælder, jeg vil prøve med ÆL og se om der er held elles må jeg hive fat i lægen :)

Tusind tak for alle jeres svar og råd ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan gør man med de ÆL test, har en kalender der hedder clue hvor jeg kan følge min cyklus så tar jeg bare en test når jeg kan mærke forandringer eller hvordan? Er lidt clueless ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan gør man med de ÆL test, har en kalender der hedder clue hvor jeg kan følge min cyklus så tar jeg bare en test når jeg kan mærke forandringer eller hvordan? Er lidt clueless ;)

 

ÆL ligger ca 14 før mens første dag (varierer fra 12-16 dage). Man begynder som regel at teste nogle dage før for en sikkerheds skyld. Dvs. har du en cyklus på 35 dage, så har du forventet ÆL på cyklus dag (CD) 21, og så ville jeg begynde at teste på dag 16-17 ca. Har du en cyklus på 25 dage, så ligger din forventede ÆL på dag 11, og så ville jeg begynde at teste fra CD 7 ca. Nå du er gået i gang med at teste, så bliver du ved med en test om dagen indtil testen bliver positiv :) :) Når testen bliver positiv, så sker ÆL ca 24-48 timer, og så gælder det bare om at hoppe på manden :) :)

 

Jeg har været meget glad for at bruge ÆL test, men det er meget forskelligt, hvad man foretrækker.

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki tusind tak det må jeg da heller prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og husk at modsat GT, så er ÆL-tests ikke positive medmindre teststregen er lige så tydelig eller mere tydelig en kontrolstregen :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der er noget der hedder babyklister sådan nogle dråber i en flaske...det prøvede jeg sammen med nedskæring af usunde vaner....og diverse vitaminer...samt zoneterapi...og manden spiste piller der hedder b daddy og skar ned på kaffe og smøger og fik osse en gang zoneterapi....

Held og lykke med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt hørt om det, jeg tar baby me now som er en masse vitaminer og folsyre og zink, jeg hverken ryger eller drikker kaffe :)

Træner og spiser sundt, så kan simpelthen in forstå hvorfor det ik vil lykkes :'(

Men vi da prøve om det måske ku hjælpe med babyklister :D mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har I prøvet, du og kæresten :) Det er ikke unormalt at der går op til et år før der sker noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige omkring et års tid, men har i et tidligere forhold prøvet i 3 total uden held :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER