Susse

Skal slettes

21 indlæg i dette emne

Jeg syns det kommer lidt an på hvor langt familien kommer fra. 3 af mine + jeg har fødselsdag indenfor 2 mdr, og jeg ved at hvis jeg inviterer for mange gange så er der i hvert fald nogen som melder fra mindst en gang. Jeg har ikke nogen "regel" om hvem der fejrer sammen, jeg tager det lidt et år ad gangen. Hvis der er en som er ked af at dele eller vil noget specielt med sin fødselsdagsfest eller bare føler sig lidt overset, jamen så er det der vi lægger festen, og så kan de som ikke kommer så tit ha gaver med til de andre. Vi gør selvfølgelig altid selv noget ud af at fejre fødselaren på dagen.

 

Jeg tænker at så længe dine piger er små kan de vel godt dele en fest, men der kan godt komme et tidspunkt hvor de har lyst til at have hver sin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid delt min fødselsdag med min søster fordi vi HAR fødselsdag samme dag og min mor gjorde alt hvad hun kunne for at vi skulle føle det var specielt hver i sær med 2 kager og livretter til aftensmad fx bestemte den ene på selve dagen og den anden den dag vi holdte fest eller vi blev enige (for det meste om kylling og pommes frites :D ) men jeg har altid manglet MIN dag. Og kompenserer helt vildt efter jeg er blevet voksen.

Problemet var også ofte st fordi vi var piger der alders mæssigt lå forholdsvis tæt så fik vi "dele gaver" eller vi fik ens gaver så vi skulle sidde med ryggen mod hinanden "så var der ikke nogen der blev skuffet" bortset fra at vi begge blev lidt skuffet fordi vi ikke KAN være mere forskellige! Og det samme til jul.

Jeg ved ikke om folk stadig tænker og gør sådan men det vil i hvert fald være noget der talte meget i min beslutning om hvordan jeg ville holde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdag er en ganske særlig dag i vores familie, så ville holde hver deres dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tvillingesøster, og som Majs HADEDE jeg de der ens gaver.. Min søster flåede pakkerne op, og oftenåede hun i begejstring at sige "Ej, det var lige den barbie jeg ønskede mig".. Også sidder jegder og er i gang med at liste tapen af men ved det er den barbie ;)

 

Omvendt, gik der jo også planlægning i det ala "hvis du ønsker dig den der, så ønsker jeg mig den her" hvilket jo resulterede i at vi praktisk talt kunne have åbnet en fætter br ;) Vi havde jo dobbelt så meget som alle andre.

 

Jeg ville, mens børnene var helt små, holde fødselsdagen for familien sammen, også på en dag mellem fødselsdagene. Også fejre hver deres specielle dag :)

 

Når de blev større, ville jeg lige overveje i forhold til familien. Min familie har fx 1½ time i bil - så der ville jeg altså bliver ved at holde dem samlet..

 

Udover det, så slipper man også for at have et grædende barn der også vil have gaver :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode input indtil videre :) Det er især det der om folk bliver træt af fødselsdage og kørsel jeg har overvejet. Jeg kunne selvfølgelig også bare høre vores familier hvad de siger og så rette os efter det og så ellers tage stilling igen når pigerne bliver så store at de får en mening om tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er muligt så ville jeg holde 2 fødselsdage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillebror og jeg har fødselsdag samme dag. Der er 4 års forskel, så jeg ved ikke om det har en betydning. Ingen af os har haft problemer med at dele dag, men fik så heller ikke ens gaver.

Ingen af os har nogensinde haft brug for vores helt egen dag, og selv nu her fejrer vi fælles fødselsdag :) alt andet føles jo underligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag samme dag som min mor og to dage efter min far (og i øvrigt på samme dag som en af min mors fætre og min kusine), og jeg har altid bare syntes det var hyggeligt at vi havde fødselsdag samtidig. Men vi har da også holdt børne- og familiefødselsdage, men vi går egentlig ikke så meget op i at have fødselsdag, så det har mest været mig der blev fejret som barn, og som voksen, eller måske nærmere som teenager, holdt jeg selv op med at gide at gå op i det, så det er ikke rigtig et issue her. Men det er sikkert noget andet når man er samme køn og ikke så forskellige aldersmæssigt forestiller jeg mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde én. I hvert fald så længe de er små og ikke beder om andet.

Jeg ville i hvert fald selv synes det var lidt svært at få tid som gæst til at afsætte to weekender lige op af hinanden -men det er måske bare mug der har lidt pressede weekender...

Derudover ville jeg som vært hellere lave en stor gennemført fest end to

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov vil da lige tilføje, at min fætter og jeg har fødselsdag med 3 dages mellemrum og det er intet problem - ihvertfald i min familie, at afsætte 2 weekender til fødselsdag :)

(Vi bor alle så også højst 45 min fra hinanden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk, den er svær! :chin: Jeg kunne nok godt være "fristet" til at slå dem sammen, fordi det alt andet lige ville være lettere for alle, og fordi jeg godt kunne forestille mig, at børnene var ligeglade. - i hvert fald endnu.

Omvendt synes jeg, at der er noget særligt over at kunne fejre ét barn, og at det så har den ene dag, hvor det alene er centrum.

Hvis man har tvillinger, eller børn, der er født præcis samme dag, så synes jeg det giver mere mening, at fejre dem samme dag.

Men jeg tror, min "konklusion" bliver, at hvis det var mig, så ville jeg fejre det af to omgange. Jeg kan godt se, at det måske føles af meget, men hvis børnene havde haft fødselsdag med fire måneders mellemrum havde der jo også været to fester, og de kunne jo også hver især falde på et tidspunkt, der ville være presset for gæsterne (Min søn har jo fødselsdag i sommerferien, så det er altid presset for gæsterne at klemme en fødselsdag ind der). Måske kan man løse "tidspres" problemet lidt, ved at sende invitationerne i meget god tid, så folk er forberedte på at der kommer en lidt tæt pakket periode?

Jeg har også selv tænkt, at jeg håber, at vi får en lillebrøster i foråret, netop fordi så passer det med at Valdemar relativt hurtigt efter, kan få en fest, hvor alt fokus er på HAM, sådan efter en tid, hvor det måske har handlet meget om baby.

Tænker du at Silje ville "nyde det mere", hvis det kun var hendes fest, eller tror du, hun ville være ligeglad? - Jeg tror, det ville være det afgørende spørgsmål for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg har fødselsdag i december og der er det altid blevet slået sammen.

December er nok også den sværeste måned med alle de sociale arrangementer der i forvejen er.

Familien var nok taknemmelige for sammenlægningen.

Vi blev fejret med hver vores fødselsdag selve dagen samt hver vores besøg af klassen- og så en fælles for familien :)

Jeg husker kun de fødselsdage for det gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror og søster har fødselsdag med 5 dage i mellem. Vi har altid holdt familiefester sammen. Og det har da været helt fint. Jeg tror kun de har set det som noget hyggeligt og som noget de var fælles om.

For klassen/venner har det selvfølgelig altid været afskilt og de blev også fejret på hver deres rigtige dag.

Mig, min kæreste + svigerinde holder også altid vores fødselsdag sammen for familien: det fungerer super godt. Nu er vi selvfølgelig også voksne, men synes kun det er fint at "dele" den dag.

Så ja, jeg ville slå den sammen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har noget nær familie, hvor børnene har fødselsdag med 6 dages mellemrum.

De første år blev vi inviteret til deres rigtige fødselsdage PLUS hvis der skulle være fest i weekenden. Det vil sige at på en uge kunne vi risikere at skulle afsted 3-4 gange det samme sted. :boo

 

Det blev hurtigt alt for meget for os, og vi valgte kun at komme til én fødselsdag hos begge piger, Vi kunne virkelig også mærke at ungerne var helt smadrede, og det var bestemt ikke for deres skyld, at de skulle fejres så meget.

Nu har Vi selv fået vores datter, som har fødselsdag 2 dage før, den ene af pigerne, og nu har Vi sagt stop til alt det festivitas, og kommer kun til én af festerne.

 

Mvh Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt, at hvis du gerne vil fejre dem hver for sig, men er bekymret for om det bliver presset, kan I så ikke fejre den første fødselsdag en uge inden dagen og den anden en uge efter selve dagen - så bliver der 4-5 uger imellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov vil da lige tilføje, at min fætter og jeg har fødselsdag med 3 dages mellemrum og det er intet problem - ihvertfald i min familie, at afsætte 2 weekender til fødselsdag :)

(Vi bor alle så også højst 45 min fra hinanden)

oki gør det også lidt lettere når i bor så tæt. Vi bor i Esbjerg og vores familier bor i Esbjerg, Vejle, Frederecia, Åbenrå og Århus... Men er nu sikker på de gerne vil køre til 2 fester hvis det er det vi gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg har fødselsdag i december og der er det altid blevet slået sammen.

December er nok også den sværeste måned med alle de sociale arrangementer der i forvejen er.

Familien var nok taknemmelige for sammenlægningen.

Vi blev fejret med hver vores fødselsdag selve dagen samt hver vores besøg af klassen- og så en fælles for familien :)

Jeg husker kun de fødselsdage for det gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du at Silje ville "nyde det mere", hvis det kun var hendes fest, eller tror du, hun ville være ligeglad? - Jeg tror, det ville være det afgørende spørgsmål for mig :)

Det ved jeg faktisk ikke... Hun snakker meget om fødselsdag og gaver og kage. Ved ikke om hun ville have svært ved at forstå at ikke alle gaver er hendes, men på den anden side er det lige efter jul så der burde hun jo have lært det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg har fødselsdag med 3 dages mellemrum og det blev holdt samlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine søstre har fødselsdag henholdsvis d. 26. og 27., men med 7 år i mellem. Der har nok været perioder hvor de helst ville holde hver for sig,men det er oftest holdt sammen, og selv i dag (hvor den ældeste fylder 25, og har boet væk hjemmefra flere år), tager hun hjem og holder det med lillesøster, så helt slemt kan det da ikke have været?

Så jeg tror meget, det er hvad man gør det til håber i får en god fødselsdag lige meget hvad i vælger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER