Camillat

Fortael mig om termotoej...og regntoej i str?

21 indlæg i dette emne

Jeg skal have koebt regntoej til Noah nu, hvor hans Celavi er lille i str 80 og ret udtjent i stoerrelsen. Jeg har kig paa Celavi igen, alternativt Traktor, som han skal have i str 90, hvis det er. Men saa har jeg opdaget Mikkline, som jeg egentlig ogsaa godt kunne finde paa at koebe. Hvad str skal han mon have deri - 86? Og er der nogle, der er dybe fortalere for det ene eller det andet? Celavi har det der velcro ved haandled, som jeg er maegtig glad for, men fungerer det med elastik alene? 

 

Naa, saa er det jo lige, om termobukser er noget, han ogsaa skal have? Hvad kan det, som regnbukser og et par uldbukser ikke kan klare for os? Bruger man termobukser alene og hvad hvis det er fugtigt i graesset f.eks.? Skal man saa have regnbukser udover alligevel? Han har en uldjakke til brug alene og under regntoej - ellers vil han faa en igen i aar, for det er IMO mere aandbart og laekkert i min uldne verden :)

 

 

:balloons

 

Naa ja, saa har jeg koebt en Reima vinterjakke paa udsalg til ham - koebte den i str 92, ligesom hans foraarsjakke fra Miniature... Det bliver vel ikke for stort??? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PS. Noah er 84,5 cm hoej nu og maaske 11-12 kg 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående mærke fik jeg fortalt, da jeg skulke købe første gang, at Celavi er til lidt bredere børn hvor Mikkline også kan bruges af tynde børn. Jeg købte Mikkline til Carl Emil som jo er slank/tynd og det sad godt.

Jeg ved at dagplejen har haft brugt termobukserne i perioden hvor flyverdragten er for varm men regnbukserne er for kolde. Om et på uldbukser indenunder regnbukserne kan gøre tricket ved jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har regntøj fra Didriksons og er super glade for det! Så det var måske også en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft Mikk-Line begge sæsoner og er rigtig glade for det. Synes ikke det er et problem der kun er elastik rundt om armen, den er i hvert godt lukket til. Så har den også er bedre vandsøjletryk end Celavi.

Silke Elia har str. 86 nu (som jeg købte i foråret ret stort) og er sikker på hun først skal har nyt til foråret. Hun er 85,5cm og vejer 10,5kg til sammenligningen. Jakken er stadig noget stor. Vi har hendes str 74 herhjemme i reserve, der kan hun faktisk stadig passe jakken - og bukserne til nød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående mærke fik jeg fortalt, da jeg skulke købe første gang, at Celavi er til lidt bredere børn hvor Mikkline også kan bruges af tynde børn. Jeg købte Mikkline til Carl Emil som jo er slank/tynd og det sad godt.

Jeg ved at dagplejen har haft brugt termobukserne i perioden hvor flyverdragten er for varm men regnbukserne er for kolde. Om et på uldbukser indenunder regnbukserne kan gøre tricket ved jeg ikke Og ja der er tidspunkter hvor regnbukserne kommer udenpå termobukserne når det har været vådt...

Men hvir koldt får i det hos jer?

 

Hmm, jeg taenker, at uldbukser sagtens kan goere det under regnbukser, men de er jo knap saa praktiske alene med hensyn til snavs, hvis det ikke er noedvendigt med regnbukser.

 

Vi kan faa det raeddi koldt, men sidste vinter var slet ikke ret flyverdragtkold, faktisk Aarene foer var Brrr med sne og det hele! 

 

 

 

Vi har regntøj fra Didriksons og er super glade for det! Så det var måske også en mulighed?

 

Jeg har ogsaa set paa et saet fra Didriksons, som hedder Watermand og er navy/turkis... Fakkertalt. 

 

Vi har haft Mikk-Line begge sæsoner og er rigtig glade for det. Synes ikke det er et problem der kun er elastik rundt om armen, den er i hvert godt lukket til. Så har den også er bedre vandsøjletryk end Celavi.

Silke Elia har str. 86 nu (som jeg købte i foråret ret stort) og er sikker på hun først skal har nyt til foråret. Hun er 85,5cm og vejer 10,5kg til sammenligningen. Jakken er stadig noget stor. Vi har hendes str 74 herhjemme i reserve, der kan hun faktisk stadig passe jakken - og bukserne til nød.

 

Aah, jamen, Noahs regnjakke Celavi i str 80 passer ham vel laenge endnu :) Det er bukserne, der er smaa, selvom det saadan liiiige gaar de faa gange, det er noedvendigt. Men vi har pisregnsommer - man tror det er loegn, saa meget regn, der vaelter ned hernede. Alt er stadig frodigt groent! 

 

Godt at hoere med elastikken ved haandleddet... Saa lige billede af Silke Elia i det gule i en anden traad om regntoej - love it! Det ser jo saa fint ud... Nu kigger jeg igen idag og maa finde et godt tilbud. Afventer stadig en veninde og en af hendes veninder, der gerne vil have regntoej til deres piger, saa haaber de kommer ind i kampen inden laenge :)

 

EDIT: Ville du saa koebe 86 til Noah nu? Altsaa ikke 92, siger du med andre ord? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, det bliver enten Celavi eller Mikk-line, kan jeg se paa det hele :)

 

Jeg koeber Celavi til pigerne(min veninde og hendes venindes piger), for de har set Noah heri og bestilt gul og lilla. De faar str 90. 

 

Noah skal enten have graa eller turkis. Jeg har haft lyst til at han skulle have brunt fra Traktor - jeg er stadig ikke faerdig med Traktor i brunt, faktisk, men skal jo koebe samlet nu ;)

 

Vi har har pt turkise gummistoevler og jeg har koebt en fin elefanthue fra Racing kids i blaa toner 

post-2587-0-50814900-1407271943_thumb.jp  post-2587-0-30915600-1407272349_thumb.jp

 

Nu saa jeg dette graa med turkise detaljer og lidt gul, men ved ikke, om det er fesent til en dreng? 

 

post-2587-0-32601500-1407271550_thumb.jp

 

Og det her noget dyre Didriksons, som jeg ikke kan bestemme mig for, om er overkill prismaessigt, nu Noah gaar i det radikalt modsatte af en skovboernehave... 

post-2587-0-28346900-1407272430_thumb.jp

 

De naeste er - tadaaaa....  

 

Graa Celavi

post-2587-0-51854600-1407271572_thumb.jp

 

Turkis Celavi

post-2587-0-89983500-1407271592_thumb.jp

 

Turkis Mikkline ("lys turkis")

post-2587-0-49196700-1407271631_thumb.jp

 

Brunt traktor - hvis det ikke er blevet overgaaet af den graa ide?

post-2587-0-30584200-1407271697_thumb.jp

 

Er graa ensfarvet kedeligt? Er brunt saa paenere til min lyshaarede dreng med de store brune oejne? 

 

Og hvad er der med stoerrelsen paa Mikkline - skal jeg ikke bestille str 92, hvis det er? 86 - han er jo 85 cm nu og vokser som ukrudt!

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge er Mikk-Line sæt. Den lyse turkise har Silke Elia haft i termotøj. Det er så smart :) jeg synes bestemt ikke grå er kedeligt. Det er hendes termotøj. Især ikke når Noah har farvede gummistøvler og hue.

Han ville bestemt kunne passe 92 længst, og hvis du bare er beredt på at jakken nok er noget for stor :) Silke Elia krydser stadig sine 86 bukser for at de ikke skal falde ned, men benlængden passer efterhånden fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er for 8 uger siden (har ikke lige er nyt billede, vi har ikke haft så megen regn herhjemme ;) ) Siden er hun vokset 2-3cm.

lzmSQf4.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak, det hjaelper faktisk lidt paa det at se billeder :) 

 

Aj, koeber ikke 92 i Mikk-line, hvis det er... det bliver jo alt for stort i det, lyder det til og saa vil jeg hellere at det passer ret godt og koebe et mere til den tid, naar det ikke passer ham mere.

 

It is down to graa Celavi, turkis Mikkline og det fra Didriksons. Kan nu godt vaere jeg nupper det turkise Mikkline og saa et par graa termobukser til at give ham paa paa legepladsen, naar det er koldt. Saa skaaner vi trods alt uldbukserne for muddersplat :o 

 

Hvad med det fleece i hatten paa Mikkline - hvad saa naar det er varmt og regner? Ahmen, serioest, 23 regndage i juli maaned i Italien!  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak, det hjaelper faktisk lidt paa det at se billeder :)

 

Aj, koeber ikke 92 i Mikk-line, hvis det er... det bliver jo alt for stort i det, lyder det til og saa vil jeg hellere at det passer ret godt og koebe et mere til den tid, naar det ikke passer ham mere.

 

It is down to graa Celavi, turkis Mikkline og det fra Didriksons. Kan nu godt vaere jeg nupper det turkise Mikkline og saa et par graa termobukser til at give ham paa paa legepladsen, naar det er koldt. Saa skaaner vi trods alt uldbukserne for muddersplat :o 

 

Hvad med det fleece i hatten paa Mikkline - hvad saa naar det er varmt og regner? Ahmen, serioest, 23 regndage i juli maaned i Italien!  :blink

Det tænkte jeg nok. Jeg synes også altid det er rart at få billeder på. Silke Elia har i øvrigt lange ben. Så lige i morges at hendes marmar leo leggins i str.92 faktisk ikke må bliver meget kortere :O

 

Jeg synes ikke fleecen er noget problem, det er jo varmt nok i forvejen at have regntøj på når det er over 20 grader (hvad sker der også for al den regn I har fået :O). Men hjemme bruger jeg også ofte softshelljakken i stedet da regnjakken hænger i dagplejen ;)

 

Vi har været glade for at have termobukser i overgangen fra/til flyverdragten, og de er gode selvom det er lidt fugtigt og i sandkassen, hvor det nok vil være synd for uldbukserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænkte jeg nok. Jeg synes også altid det er rart at få billeder på. Silke Elia har i øvrigt lange ben. Så lige i morges at hendes marmar leo leggins i str.92 faktisk ikke må bliver meget kortere :o

 

Jeg synes ikke fleecen er noget problem, det er jo varmt nok i forvejen at have regntøj på når det er over 20 grader (hvad sker der også for al den regn I har fået :o). Men hjemme bruger jeg også ofte softshelljakken i stedet da regnjakken hænger i dagplejen ;)

 

Vi har været glade for at have termobukser i overgangen fra/til flyverdragten, og de er gode selvom det er lidt fugtigt og i sandkassen, hvor det nok vil være synd for uldbukserne.

 

ok, og hvis jeg nupper termotoej, saa er der jo ogsaa "regntaet" lag paa numse og knae - i hvert fald luksusudgaven af Mikkline-bukserne, som faas i graa og uden jakke til. 

 

Noah har ikke lange ben og passer snildt str 92 i bukser, saa str 86 vil vaere helt fint, taenker jeg  :) 

 

Jeg overvejer stadig farven, ha ha! Utroligt at jeg kan vaere saa vaegelsindet omkring farven paa et saet regntoej til mit barn, altsaa  :rolleyes

 

Hvis jeg bare skulle bruge penge, saa ville jeg egentlig nok nuppe det Didriksons i navy/turkis, men det koster det dobbelte og det virker bare overkill... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih nogle lækre ting! Vi har et grønt regnsæt fra Mikk, det er ret stort i størrelsen! (Bruger str. 92+ i tøj som 1 årig allerede, men regnsættet passer stadig fint)

 

Wow, 23 regndage på en måned!

 

Ok, hvad stoerrelse Mikk-line har I? 

 

Sikke et stort barn - og mit er samtidig ikke et af de stoerste af mellemstoerrelsen  ;) 

 

23 regndage i Italien i JULI maaned, yes! Det er rekordmeget regn og man skal vist tilbage til sidst i 1800-tallet for at se noget lignende. Det er saa underligt, mne der er bare meget vaadt og saa er alt frodigt og groent, hvor det plejer at vaere noget vissent paa nuvaerende tidspunkt. Ofte endda saa vi faar forbud mod at vande blomster og paabud om at spare paa vandreserverne. I aar er det vist ikke noget problem! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog et møgvejr! Jeg er hos min far i sydfrankrig pt, og her er alt også bare grønt og frodigt. Selv græsplænerne!

Jeg elsker turkis til min Noah, så jeg stemmer på turkis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok, og hvis jeg nupper termotoej, saa er der jo ogsaa "regntaet" lag paa numse og knae - i hvert fald luksusudgaven af Mikkline-bukserne, som faas i graa og uden jakke til. 

 

Noah har ikke lange ben og passer snildt str 92 i bukser, saa str 86 vil vaere helt fint, taenker jeg   :) 

 

Jeg overvejer stadig farven, ha ha! Utroligt at jeg kan vaere saa vaegelsindet omkring farven paa et saet regntoej til mit barn, altsaa  :rolleyes

 

Hvis jeg bare skulle bruge penge, saa ville jeg egentlig nok nuppe det Didriksons i navy/turkis, men det koster det dobbelte og det virker bare overkill... 

Ja, det er nemlig smart med det stykke på numse og knæ, det har Silke Elia' også.

 

Haha ja, jeg kender det godt fra mig selv. Jeg var også længe om at vælge farven på Silke Elia' termotøj, som endte med at være grå :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog et møgvejr! Jeg er hos min far i sydfrankrig pt, og her er alt også bare grønt og frodigt. Selv græsplænerne!

Jeg elsker turkis til min Noah, så jeg stemmer på turkis ;)

 

Ja, det er bare et moegvejr, men nu tager vi paa ferie imorgen og saa skinner solen ifoelge vejrudsigterne. Maaske en enkelt regnvejrsdag, men saa tager vi det med :) 

 

Det maa vaere noget med navnet Noah og turkis, for min Noah og turkis er virkelig et godt match - turkis it is og det var jo ogsaa turkis, jeg gerne ville have sidst, hvor M bestemte og det blev navy :) 

 

 

Ja, det er nemlig smart med det stykke på numse og knæ, det har Silke Elia' også.

 

Haha ja, jeg kender det godt fra mig selv. Jeg var også længe om at vælge farven på Silke Elia' termotøj, som endte med at være grå :D

 

Yeah - hurra for dansk smarthed i overtoej :) 

 

Jamen, graa er da ogsaa fitn til andre farver, saa jeg ender med et graat saet termo eller bare bukserne til Noah, sammen med turkis regntoej. Basta!  :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er bare et moegvejr, men nu tager vi paa ferie imorgen og saa skinner solen ifoelge vejrudsigterne. Maaske en enkelt regnvejrsdag, men saa tager vi det med :)

 

Det maa vaere noget med navnet Noah og turkis, for min Noah og turkis er virkelig et godt match - turkis it is og det var jo ogsaa turkis, jeg gerne ville have sidst, hvor M bestemte og det blev navy :)

 

 

 

Yeah - hurra for dansk smarthed i overtoej :)

 

Jamen, graa er da ogsaa fitn til andre farver, saa jeg ender med et graat saet termo eller bare bukserne til Noah, sammen med turkis regntoej. Basta!  :balloon

Godt valg :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de turkise gummistøvler og blå hue, ville jeg klart gå efter det grå Celavi. Vi havde lilla Celavi til Anna i efteråret og var virkelig glade for det og der ligger et gult sæt til efteråret 2015/forår 2016 nede i kælderen og venter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de turkise gummistøvler og blå hue, ville jeg klart gå efter det grå Celavi. Vi havde lilla Celavi til Anna i efteråret og var virkelig glade for det og der ligger et gult sæt til efteråret 2015/forår 2016 nede i kælderen og venter ;)

 

Aaarj, Susanne! Nu havde jeg lige bestemt mig!   :prik  :D

 

Det ender med at jeg koeber begge dele, ha ha! Hvad med et graat Celavi i 90 og et turkis i 92 - saa maa vi da have regntoej til det naeste aars tid  :lol

 

Hvis de kan faas paa tilbud...  :unsure  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER