Fru_H

Vil rigtig gerne være gravid !

12 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er ret ny herinde og nu må det være på tide at jeg giver mig selv til kende.

Jeg nærmer mig de 30, blev gift med min skønne mand sidste år i september og er nu ved at være klar til projekt baby. Egentlig har jeg været klar rigtig længe og jeg har glædet mig helt ustyrligt til at blive gravid..

Vi lavede, da vi blev gift, en aftale om at vi skulle give os selv et år hvor vi kunne nyde hinanden og vores ægteskab før vi gav os til at forsøge.

Jeg smed pillerne i juni og august skulle så være vores første forsøg. Sidste mens trak ud og varede næsten 8 dage (mod normalt 5) og så bliver man jo utålmodig. Burde have haft ÆL i lørdags og har taget test siden fredag men ingen ÆL endnu, desværre :-(

Bekymringerne hober sig op, og det er sikkert helt ubegrundet og ulogisk men i kender det sikkert !?

Jeg er allerede begyndt at finde på forklaringer på hvorfor der ikke skulle kunne lade sig gøre... Om min vægt bliver et problem? (jeg vejer i skrivende stund lige over 115 kg. og er 170 cm) og om hans vægt gør? Bliver det en udfordring at han er kok og dermed temmelig varme-udsat i de nedre regioner?

Nå nu skal vi jo lige i gang inden vi går helt i panik...

Ved i om der er nogle ting fx fødevarer man skal holde sig fra når man nu er gået i gang med projekt baby ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons Og tillykke med, at I er gået i gang :loveshower

Mit bedste råd er at klø på, uanset hvad ÆL-testene siger. I kan sagtens ramme ÆL, selvom du ikke fanger den på testene :) Hvordan plejer din cyklus at være? (Altså regelmæssig eller ej?)

Mht. fødevarer, så anbefales det jo, at man dropper alkohol (tæller det egentlig som en fødevare?) mens man prøver. Og at du tager folinsyre (ikke en fødevare, I know, men vitamin :)) Zink til både mand og kvinde skulle også være godt for fertiliteten :)

Held og lykke! :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og Velkommen til :balloons

:goodluck med baby projekt. Der melder sig mange spørgsmål og her er de søde til at hjælpe :loveshower

Mht til din menstruation kan det være at din krop skal selv finde ud af det med hormoner og det ikke bliver kunstigt styret længere. Jeg ved at det er svært men giv det lidt tid

 

kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan plejer din cyklus at være? (Altså regelmæssig eller ej?)

Ja altså rimelig regelmæssig ca 28 dage.

I mine sene teenageår og i starten af 20 rene havde jeg mange krampagtige smerter omkring ÆL så der kunne det mærkes hvornår det var. Men ikke længere.

Forsyre er jeg startet på men Zink havde jeg ikke hørt.. Det må på indkøbslisten snart :-) tak !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :D Det er et skønt forum, hvor man kan spare med en masse skønne ligesindede :D

 

Langt det meste, der har betydning for, at man let bliver gravid eller ej, har noget med biologi at gøre, og det kan man ikke selv styre. Det man kan gøre, er dog at time knalderiet :D med ægløsningen eller generelt at være sammen ca hver anden dag gennem cyklus (så bør man være dækket ind). Derudover kan man gøre så meget som muligt at have en sund krop, dvs. skære ned på rygning og alkohol, op med motion og sund kost. For nogle kan det hjælpe med et vægttab. Nogle siger, at man skal prøve at lade være med at tænke så meget på PB, men det kan være så godt som umuligt for nogen (mig selv inklusiv, hehe :) ).

 

Det lyder meget positivt, at din cyklus er rimelig regelmæssig!

 

Rigtig meget held og lykke, håber at det kommer til at gå nemt for jer :) :) :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :balloons

Lige et input på det med at manden er kok, det behøver nødvendigvis ikke at have nogen betydning. Jeg er selv gift med en kok og har sen dejligste datter der i september bliver to. Da vi lavede Ida, havde han været kok i 10 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommeeeeeeen  :balloons 
Lige en lille advarsel om at denne besked indeholder information som ikke er for sarte sjæle eller folk med morgenkavlme :) 

Hvis jeg var dig ville jeg hvis muligt sexe lidt med din mand hver 2. dag som udgangspunkt:-) men jeg ved godt at ikke altid passer ind i en travl hverdag:-) 

 

Det jeg havde meget gavn af efter jeg smed pillerne var at begynde at lære min krops signaler at kende for hvis din krop er i balance så er der høj sandsynlighed for at den faktisk sender flere beskeder til dig om at du har ægløsning :-) Fx. øget sexlyst, ømme brystvorter eller bryster, og så er der udflåd du kan holde øje med.. (Det var en sikker vinder ved mig - selv om det var lidt grænseoverskridende)
Men prøv at læs dette :)

 

"Når du er i gang med "projekt gravid" er det en god idé, at kende dit udflåd, da det fortæller dig en hel masse om din cyklus.- Og hvis du er ligesom de fleste kvinder, som er ved at lære deres fertilitetstegn, vil du også opleve en frustration og måske endda en ærgrelse over hvor lidt du forstod din krop før. Mange kvinder fejltolker deres udflåd som vaginale infektioner eller som noget ulækkert stads, der skal tørres væk i en fart. Faktisk er det fantastiske ved at tjekke dit udflåd, at du vil forstå en gang for alle, at det er fuldstændig normalt, det er sundt og det fortæller os om, hvornår vi kan skabe liv. Se aldrig mere dit udflåd som noget ulækkert, det er en sund og meget betydningsfuld væske, lige som mænds sæd. Hvad udflåd er for kvinden er ligesom hvad sæden er for manden. Mænd er fertile altid, de producere sæd hele tiden. Men, vi kvinder er kun frugtbare i dagene omkring  ægløsning og derfor producere vi kun det rigtige udflåd omkring ægløsningen. Den bliver produceret helt speciel til sædcellerne som svømmer perfekt i den. Når sæden rejser fra penis til skeden har den brug for denne helt specielle substans for at overleve og denne "udflådskvalitet" er kun til stede omkring det tidspunkt ægget bliver frigivet.
Udflådet starter sin udvikling så snart menstruationen er overstået, denne proces styres af hormonet østrogen. Efter mens. er det normalt med en tør periode uden udflåd overhoved. Hvis du mærker efter oppe i skeden vil det næsten føles, som om du mærker på indersiden af din kind. Din finger vil blive lidt fugtig og efter et par sekunder er det fordampet. Efter  et par dage vil du måske opleve lidt udflåd som nærmest er klistret, nærmest ligesom den hvide lim vi brugte i skolen. Nogle gange kan den endda nærmest sådan gummi-agtigt og kommer måske ud i klumper, i hvert fald er det ikke vådt i denne periode. Sæd vil aldrig kunne overleve i denne type udflåd. Når konsistensen så ændre sig igen efter et par dage bliver den cremet nærmest som bodylotion. Det kan godt føles lidt koldt omkring skedeåbningen. Nogle gange er udflådet så vådt og vandet at det kan være svært at holde styr på (konsistens som skummetmælk), men det fortæller os at vi er på vej mod den helt rigtige udflåd, som følger umiddelbart efter den meget våde udflåd.
Så har vi det vigtige tidspunkt:
Nu bliver udflådet som rå æggehvide. Det er ekstremt slimet og du kan strække det ud mellem to fingre i en lang tråd. Som regel er væsken klar, men den kan være lidt gul, lyserød eller rødligt. Der kan nemlig forekomme en lille bitte blødning ved ægløsningen. Udflådet kan også være vandet.  I det hele taget er du nok mere våd i underbukserne disse dage end du plejer. Kvinder først i tyverne har 4 eller 5 dage med æggehvide, mens kvinder midt i tredverne kun har en dag eller to.
Efter disse fertile dage er de fleste kvinder rimelig fri for meget udflåd frem til menses. Dog oplever de fleste kvinder en dag eller to før mens. en meget våd udflåd, som næsten kan forveksles med æggehviden. Et trick til at identificere kvaliteten er at notere hvordan det føles når du tørre dig mellem skamlæberne. Føles  det tørt? glidende? eller vådt?. Når du er tør vil toiletpapiret eller din finger ikke let glide, hvor imod det vil føles vådt og rigtig godt med smørelse under ægløsningen.
Stort set alle piger kan observere et mønster i den måde deres udflåd forandre sig på. Når kvinden er ekstrem fertil bliver hendes udflåd klart og let slimet. Faktisk kan det føles så vådt at underbukserne nærmest er drivvåde.
Nogle kvinder tjekker udflåd hver eneste dag for derved altid at have styr på de fertile dage, dette gøres således:
- begynd at tjekke efter endt menstruation.
- fokuser på alt hvad du mærker i løbet af dagen ( Føles det tørt, vådt eller slimet udenpå. Føles det måske nærmest som sidder du på en klat æggehvide?) De vaginale forandringer kan stort set alene identificere de fertile dage.
- prøv at tjekke udflåden hver gang du er på toilettet, på vej der ud kan du lave lidt knibeøvelser, dette vil hjælpe udflåden ned til skedeåbningen. Knibeøvelser er i det hele taget vigtige, så husk at knibe sammen flere gange om dagen.
- Tjek udflåden mindst 3 gange om dagen.
-Tjek aldrig efter samleje eller seksuel ophidselse. Sæd og kvindes seksuelle sekreter kan forveksles med udflåden ( så der er ingen grund til mit i den seksuelle akt at hviske i din mands øre " lige et øjeblik skat, jeg skal lige tjekke om jeg har min fertile udflåd")
- Lær at se forskel på sæd og den fertile udflåd. De kan nemlig ligne hinanden. Sæd er nogen gange gummiagtig og hvidt eller sådan slimet skum-agtigt. Det er tyndere end udflåden, går let i stykker og tører lunhurtigt på din finger. Omvendt er den fertile udflåd klar og du kan strække den uden den går i stykker.
- Spred dine ydre skamlæber og tjek med to fingre lidt oppe, tag en prøve ud, hvis der er noget.
- mærk konsistensen ved at nulre det mellem to fingre. Er det tørt, klistrede, creamet eller lige som æggehvide?
- Åbn to fingre op og se hvor hurtigt strengen knækker.
- Når du har tisset så bemærk hvor let wc-papiret glider gennem dine skamlæber. Føles det tørt, glidende eller vådt?
- Læg mærke til dine trusser i løbet af dagen. Husk på at den meget fertile udflåd ofte former en rundt cirkel på grund af dets høje koncentration af vand. Den ikke fertile udflåd ligger sig som regel i klatter eller som striber i dine trusser."

Held og lykke til jer!  :biglove  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en udredning :-)

Tak for input !

Jeg venter stadig spændt på at kunne se ÆL på en positiv test, men forgæves indtil videre :-/

Og mens vi venter må vi jo bare hygge-sexe - og det er jo også meget hyggeligt..

Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på den slags, men af en eller anden grund tør jeg ikke rigtig gå i gang med nogle baby-strikke-projekter til mig selv endnu. Er lidt bange for at Jinxe .. Har strikket tonsvis af babytøj, huer og tæpper til veninder og familie - men ikke til os selv (endnu)

Hvad synes i skal jeg bare se at komme i gang ? Eller vente til der er 2 streger på baby-pinden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg tænker mht strik er, at hvis du gerne vil holde det for dig selv at I træner til at lave bebse skal du nok ha en lille hvid løgn klar, hvis nogen ser dig strikke babytøj til jeres baby. Jeg er ikke overtroisk, og der er da en rigtig god chance for at I snart får en lille.

 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, held og lykke med det:-)))))

I den lidt kedelige ende, så - ja, overvægt mindsker statistisk set chancen for graviditet markant. Meeeeeen.... Vi har nu ret mange seje mødre herinde, der har fået deres børn helt uden problemer trods betydelig polstring :)

Edit: nu genlæste jeg lige dit indlæg, og det spurgte du egentlig ikke om - sorry. Vedrørende fødevarer mv tror jeg ikke, at der er så meget andet end at undgå alkohol, og begrænse koffein.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en udredning :-)

Tak for input !

Jeg venter stadig spændt på at kunne se ÆL på en positiv test, men forgæves indtil videre :-/

Og mens vi venter må vi jo bare hygge-sexe - og det er jo også meget hyggeligt..

Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på den slags, men af en eller anden grund tør jeg ikke rigtig gå i gang med nogle baby-strikke-projekter til mig selv endnu. Er lidt bange for at Jinxe .. Har strikket tonsvis af babytøj, huer og tæpper til veninder og familie - men ikke til os selv (endnu)

Hvad synes i skal jeg bare se at komme i gang ? Eller vente til der er 2 streger på baby-pinden :-)

Jeg har pco og har 2 børn som er hjemmelavet ;) Jeg er overvægtig, vejer nok 25-30 kg for meget. Jeg kan ikke selv bruge ÆL tests til en skid da de aldrig bliver positive. Som Hippie skriver, undersøg dit udflåd hver eneste dag, gerne 2-3 gange om dagen og skriv ned hvordan det er. Jeg stoler mere på mit udflåd og ved ved dette hvornår jeg nærmere mig min ÆL. I min fertile periode havde vi sex 2 gange og jeg er blevet gravid i min 1. Cyklus med planlagt baby. OG trods min PCO :)

Jeg tror på det lykkes! Bare sørg for at få sexet en masse i midten af perioden ( måske 10-14 dage) og undersøg udflådet.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig lykkedes det på dag 20 i cyklus at lave en besøgende positiv ÆL test :-)

Så nu håber vi bare på at der er gevinst på babykontoen også...

Krydser krydser krydser alt hvad jeg har ! ❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER