My love

Dagpleje sygemeldt - lille update i 13

13 indlæg i dette emne

Min datters elskede dagpleje er desværre blevet sygemeldt. Hun skrev rundt til os i dag. Ikke noget alvorligt sagde hun, men hun skulle lige skånes efter en operation.
Dagplejen har lige haft tre ugers ferie som slutter i dag og vi så frem til at vores datter skulle tilbage til hende. Nu går der så lidt længere tid. Men vigtigst er det hun er frisk og helt klar.

Men i de her tre uger har vores datter først været 14 dage i vuggestue/børnehus. Det tog hende 1 1/2 uge at falde til, og jeg ringede derfor til kommunen og bad om hun måtte blive, for kunne ikke bærer hun skulles et andet sted den sidste uge. Men nej det var desværre et spørgsmål om penge for dem. Og det er billigere at have hende hos den kommunale dagpleje.
Nå det var der ikke noget at gøre ved, men håbede det ville gå fint for hun havde været hos hende før. Men nej. Hun græd og hylede og ville med. Så slemt var det ikke i børnehuset og vi har heller aldrig oplevet det før ved hendes egen dagpleje. Så for mig er det udtryk for hun ikke var tryg ved alle de her skift.

Så er det jo så vi får den dårlige nyhed og i morgen vil kommunen ringe og fortælle hvor hun skal være. Jeg har bestemt mig for at være stædig og stå fast. Hun skal være et sted hvor hun ikke skal rykkes rundt mellem hvem der nu har plads til hende,. Vi skal altså sikre os at det sted hun kommer hen bliver hun helt frem til dagplejen er rask igen.

Derfor vil dagplejen hun var hos i denne uge ikke en mulighed, for hun går på ferie om en uge. Plus denne dagpleje kun har et barn og det er et barn der er under 1 år. Så føler heller ikke vores datter vil få noget ud af det. Hun har simpelthen lært så meget siden hun har været i børnehuset. Den tilsynsførende pædagog havde snak om hun sprogligt var lidt bagefter men det er huj da vist ikke mere ;)

Men kunne godt tænke mig at høre jer om jeg er helt urimelig at stillende krav. Jeg tænker kun på mit datter i det her. Og jeg kan simpelthen ikke bærer at hun skal igennem sådan nogle morgner igen. Jeg kørte jo næsten grædende derfra fordi jeg var så ked af hun havde det sådan. Og jeg føler ikke man altid bare skal kigge på penge. Det handler også om børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes overhovedet ikke, at du er urimelig!!! Jeg var også blevet stædig og jeg kunne godt blive en af de forældre, der kontaktede kontoret to gange om dagen indtil jeg fik min vilje. :badgirl Jeg synes absolut ikke, at det er iorden at et barn i gæstepleje bliver flyttet til et nyt ukendt sted pga økonomi. :klap

I min kommune har vi kun oplevet en tilgang, der hedder, at man såvidt muligt får børnene passet, der hvor man tror, de har det bedst. Det har (til min store glæde) betydet at Valdemar kunne blive passet ved sin mormor (som en kommunal dp) i stedet for at komme i gæstehus, selvom det betyder at de så skal betale min mor ekstra for gæstedagpleje. Men hvor meget af det, der er regel/lovbestemt og hvor meget der er intern vurdering på kontoret, det har jeg ikke forstand på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes overhovedet ikke, at du er urimelig!!! Jeg var også blevet stædig og jeg kunne godt blive en af de forældre, der kontaktede kontoret to gange om dagen indtil jeg fik min vilje. :badgirl Jeg synes absolut ikke, at det er iorden at et barn i gæstepleje bliver flyttet til et nyt ukendt sted pga økonomi. :klap

I min kommune har vi kun oplevet en tilgang, der hedder, at man såvidt muligt får børnene passet, der hvor man tror, de har det bedst. Det har (til min store glæde) betydet at Valdemar kunne blive passet ved sin mormor (som en kommunal dp) i stedet for at komme i gæstehus, selvom det betyder at de så skal betale min mor ekstra for gæstedagpleje. Men hvor meget af det, der er regel/lovbestemt og hvor meget der er intern vurdering på kontoret, det har jeg ikke forstand på :unsure

Det er jeg glad for at høre. For føler mig lidt som en sur mokke fordi jeg stiller mig på tværs. Men mit barn skal ikke lide under at de vil spare hvor de kan.

I vores kommune vil de gøre sådan at de dagplejere der er tilknyttet legestuen er dem de kommer ud til hvis de har plads. Og hende min datter var ved sidste uge har tre ledige pladser, men vel vidende at hun går på ferie om en uge så vil jeg ikke have min datter derud.

Jeg synes det er en super tilgang din kommune har, det betyder også at der bliver tænkt børnene og man vil dem det bedste. Og så ef den lille mand jo bare rigtig heldig det lige var ved mormor :) så kan det jo ikke blive bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre. For føler mig lidt som en sur mokke fordi jeg stiller mig på tværs. Men mit barn skal ikke lide under at de vil spare hvor de kan.

I vores kommune vil de gøre sådan at de dagplejere der er tilknyttet legestuen er dem de kommer ud til hvis de har plads. Og hende min datter var ved sidste uge har tre ledige pladser, men vel vidende at hun går på ferie om en uge så vil jeg ikke have min datter derud.

Jeg synes det er en super tilgang din kommune har, det betyder også at der bliver tænkt børnene og man vil dem det bedste. Og så ef den lille mand jo bare rigtig heldig det lige var ved mormor :) så kan det jo ikke blive bedre :)

Nej det er nemlig supergodt! Det var endda dem, selv, der foreslog, at vi brugte min mor som gæste dp, fordi jeg havde nævnt i en anden sammenhæng at hun var dp, og fordi vi snakkede om, at jeg var lidt (meget) utryg ved at aflevere ham hos en af dp'erne fra legestuegruppen, fordi han i det første lange stykke tid hadede at være i legestue. Så det er godt :super

Men det hjælper jo desværre ikke dig :kram2 Men jeg ville helt klart stå fast alligevel. De skal (sgu!) IMO se på, hvad der er bedst for børnene, og selvfølgelig er det ikke bedst for børnene med en masse skift! Håber du får dem overbevist! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med dig og hun skal være samme sted.

Min søn var også kastebold, aldrig det samme sted i gæste dagpleje og aldrig en fra hans gruppe. Så nyt ukendt ansigt altid. Vi havde desværre en dp som var meget syg.

Min søn reagerede meget kraftigt og som du beskriver hvordan din datter reagerer reagerede min søn også i starten. Tilsidst kunne vores almindelige dp ikke gå på besøg hos de andre dp'ere da han var angst og græd som pisket af angst for at blive afleveret der. Det blev så grælt

at vi endte med at skifte til vuggestue

Så med min egen oplevelse i bagagen, så synes jeg du gør det rigtige ved at forsøge at få noget stabil pasning til din datter. Det er ikke nemt eller sjovt for dem, hele tiden at skulle forholde sig til noget nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er nemlig supergodt! Det var endda dem, selv, der foreslog, at vi brugte min mor som gæste dp, fordi jeg havde nævnt i en anden sammenhæng at hun var dp, og fordi vi snakkede om, at jeg var lidt (meget) utryg ved at aflevere ham hos en af dp'erne fra legestuegruppen, fordi han i det første lange stykke tid hadede at være i legestue. Så det er godt :super

Men det hjælper jo desværre ikke dig :kram2 Men jeg ville helt klart stå fast alligevel. De skal (sgu!) IMO se på, hvad der er bedst for børnene, og selvfølgelig er det ikke bedst for børnene med en masse skift! Håber du får dem overbevist! :goodluck

Ej det synes jeg virkelig er super de så har husket det og valgt at sie at så var det sådan det skulle være. Der er da heldig is stadig nogen menneskelige folk i kommunerne ;)

Jeg står fast og jeg giver mig ikke. Jeg kan risikere de finder plads i en by 30 min herfra. Det ville være lort. For jeg skal på skole i modsat retning. Det gjorde de jo som gæste dagpleje her i sommer. Hvor jeg måtte sige at den gik bare ikke. Jeg kunne ikke en gang nå på job i tide. Så de er ikke særlig samarbejdsvillige hvis man sætter sig lidt på tværs. Men jeg giver ikke op. Den her skal jeg nok vinde for min datters skyld :) også fordi det er uvist hvor længe hun skal være i gæste pleje. Så vi har brug for at det er et fast sted,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med dig og hun skal være samme sted.

Min søn var også kastebold, aldrig det samme sted i gæste dagpleje og aldrig en fra hans gruppe. Så nyt ukendt ansigt altid. Vi havde desværre en dp som var meget syg.

Min søn reagerede meget kraftigt og som du beskriver hvordan din datter reagerer reagerede min søn også i starten. Tilsidst kunne vores almindelige dp ikke gå på besøg hos de andre dp'ere da han var angst og græd som pisket af angst for at blive afleveret der. Det blev så grælt

at vi endte med at skifte til vuggestue

Så med min egen oplevelse i bagagen, så synes jeg du gør det rigtige ved at forsøge at få noget stabil pasning til din datter. Det er ikke nemt eller sjovt for dem, hele tiden at skulle forholde sig til noget nyt.

De ringede her til morgen og siger dagplejen kun er sygemeldt denne uge men de giver besked fredag. Så vores datter skulle ud til hende hun var i sidste uge.

Nej siger jeg, for huj faldt aldrig til. Og fortalte hvordan huj reagerede. Plus dagplejen åbner så jeg ikke kunne nå at møde. Jamen de måtte ikke tilbyde plads i gæstehuset når der var en dagpleje der havde pladser. Men så kunne jeg få en plads i en dagpleje et andet sted i kommune, en halv time fra hvor vi bor, så i denne uge hvor jeg arbejder kan jeg ikke nå på job til tiden, og i næste uge hvor det er skole skal vi kører en hel time før. Skole og job ligger i hver sin retning.

Nej men så måtte jeg tage hende de sagde. Øh nej. Min datter skal ikke kastes rundt huj kan slet ikke rumme det. Og jeg skal ikke tage den chance at dagplejen ikke er rask til om en uge. Plus denne dagpleje kun har helt små børn. Der er over et år ned til den næste. Og det ville vores datter ikke få noget ud af. Jamen hun kunne da hjælpe til. Det plejer de godt at kunne lide. Så blev mor her gal. Sig mig lige sagde jeg. Kan det være rigtig at min datter skal sættes tilbage sprogligt igen fordi hun skal gå med så små børn. Hun har lært så meget de 14 dage hun var i vuggestuen fordi der var nogen på hendes alder. Nej det kunne hun godt se.

Så det er endt med hun nu undersøger muligheden. Og så får hun at vide at for efter tiden skal vores datter kun et sted hen. For her i kommunen kaster de dem rundt mellem dem i legestuen. Vores dagpleje ef normalt heldigvis aldrig syg. To dage på et halvt år, så det har aldrig været et problem. Men min datter skal ikke lide under de vil spare penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod stædigt fast og nægtede at aflevere hende, ved hende i sidste uge.

Med det resultat jeg har min datter hjemme denne uge.

Min mor vil heldig is gerne passe de dage jeg skal arbejde, og min mand skal først møde kl 15 torsdag og fredag så det skal nok gå.

Men jeg sagde at der hvor hun skal hen i næste uge der skal hun blive frem til at dagplejen er rask igen. Og det lovede damen for de tænkte jo på barnet. Der blev jeg gal. Sagde at tænkte de på barnet så havde de ikke givet min datter alle de her skift. Jeg ringede ind for 2 uger siden og bad om hun blev i vuggestuen fordi hun var så lang tid om at falde til. Det kunne i ikke da det kostede. Så der var pengene vigtigere end barnet. Ja det kunne hun da godt se og det var hun ked af osv osv.

Og så røbede hun at de havde bildt dagplejen fra sidste uge ind at det var pga hende jeg ikke ville aflevere mit barn der.

Så hende ringede jeg til og forklarede det hele, og at vi havde været glade for hende men jeg synes ikke vores datter skulle risikere endnu nogle skift. Så hellere holde hende hjemme. Og det kunne hun godt forstå og takkede fordi jeg ringede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor underligt, hvis de har sagt til dp, at I ikke kunne lide hende :huh Men pænt af dig at ringe og fortælle, at det ikke passede :super

Flot at du står fast med det at hun ikke skal kastes rundt. Måske ville det være lettere at få en god dialog, hvis du ikke blev gal? Men ærgerligt at det skal være så bøvlet i hvert fald :( Håber det bliver bedre fra næste uge :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvorfor du ikke søger en plads i børnehuset, hvis hun har haft så meget gavn af det? Og I har været så glade for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor underligt, hvis de har sagt til dp, at I ikke kunne lide hende :huh Men pænt af dig at ringe og fortælle, at det ikke passede :super

Flot at du står fast med det at hun ikke skal kastes rundt. Måske ville det være lettere at få en god dialog, hvis du ikke blev gal? Men ærgerligt at det skal være så bøvlet i hvert fald :( Håber det bliver bedre fra næste uge :goodluck

Er glad for jeg stod fast og valgte at holde min datter hjemme i denne uge. jeg blev ringet op fredag at vores dagpleje mor desværre stadig er sygemeldt, så vores datter skal i næste uge være i børnehuset. Og jeg er blevet lovet at hun kan være der frem til at egen dagpleje er klar igen.

Jeg har heldigvis fri tirsdag og onsdag så hun kan køres stille ind de dage. Og så håber vi bare snat hun er klar igen.

 

Vors kommune er desværre pilrådden og hellere give en dagpleje skylden fremfor at det er dem der ikke gør deres job ordenligt. Men jeg kunne ikke bærer hun skulle tro det var hende, for det havde intet med hende at gøre.

 

Selv om jeg bliver sur så snakker jeg pænt til dem. Men jeg er meget bestemt og jeg lader dem vide det ikke er i orden. Men i fredags var det en helt anden der ringede og hun var meget bedre at snakke med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvorfor du ikke søger en plads i børnehuset, hvis hun har haft så meget gavn af det? Og I har været så glade for det..

Jeg går ikke ind for vuggestue. Og ja min datter er ganske vist glad for det men jeg er ikke tilfreds med dem. To gange hentede jeg en pige der rendte rundt med en lorte ble. Flere gange smurte de hende med solcreme hun ikke kan tåle tiltrods for jeg havde både sagt og skrevet det til dem, og jeg havde stilt hendes egen solcreme der. Hendes sol hat mistede vi to gange. Og det var altid til forskellige pædagoger vi aflevere til. Og de kom alle og brokkede sig de dage hun ikke ville sove til middag. Plus de brokkede sig over hendes madpakke (vi er ikke vant til at smøre madpakke så det er jo helt nyt for os).

 

Men jeg kan leve med hun skal være der for en periode når hun er tilfreds med det. men hun elsker sin dagpleje mor og hun spørger dagligt efter hende så hende skal hun være ved. Hun tager sig tid til børnene og hun ved alt om dem og tager de hensyn der nu er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dagplejemor er tilbage igen på mandag. Kan slet ikke få armene ned da jeg fik beskeden :-) Hun er så savnet.

hendes datter skal passe vores datter på lørdag når vi skal til bryllup så der bliver nok gensynsglæde når min datter ser hende :-)

 

Men udover det så har min datter klaret vuggestuen godt. Meget meget ked af det tirsdag, men onsdag stoppede hun hurtig med at græde da det var en voksen hun var tryg ved der tog hende. Hun var der de 14 dage min datter var der i sommerferien. I dag stoppede hun også hurtigt, men da jeg hentede sagde de at hun havde været ked af det da hun vågnede og hun sad og puttede ved en voksen.

Gudskelov er det sidste dag i morgen. Men de har kun haft ros at sige (de er ikke kendte for at rose ret meget), og har sagt hun har taget det så godt at være der, og hun falder hurtig ind og leger med de andre. så virkelig skønt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER