Guest

Dyne til vinterbaby - kapok?

16 indlæg i dette emne

Jeg har siddet og søgt lidt på babydyner, men jeg synes lidt, det er en jungle, så jeg vil høre, om I har nogle anbefalinger til hvad jeg skal købe af babydyner (går ud fra, jeg skal købe 2?) ??

 

Det ser ud til, at de svinger fra omkring 300 kr. til omkring 800 (måske også højere), men jeg har svært ved at gennemskue, hvad der er godt. Er det tilstrækkeligt at købe fx. Bilkas Danica babydyne til 300 kr. eller bør man vælge noget dyrere (og i så fald hvad)? Min mand har allergi, så det er selvfølgelig vigtigt, at den er allergivenlig, men er de ikke alle det? Den skal selvfølgelig også kunne vaskes på 60 grader og tørretumbles, men det ser også ud til at være ret standard. Jeg overvejer så lidt, om varmeregulering er en faktor, man bør overveje. Aner jo ikke, om jeg får et varmt barn eller et koldt barn. Bør man så gå efter noget, der skriver, det er varmeregulerende, eller er billigere dyner også fornuftige til det?

 

Nå, men kom glad med jeres anbefalinger! :)

 

Nåååh ja, og nu jeg er i gang med at spørge - er det så okay med en standardmadres til barnevognen (bliver nok en Trille Dream Light) eller bør man opgradere til noget (og i så fald hvad)??? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter noget mere læsning (jep, kan stadigvæk ikke sove) tror jeg, jeg er kommet frem til, at kapok da vist lige er sagen - har nogle af jer erfaringer med det? Og bruger I rullemadras til barnevogn også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter noget mere læsning (jep, kan stadigvæk ikke sove) tror jeg, jeg er kommet frem til, at kapok da vist lige er sagen - har nogle af jer erfaringer med det? Og bruger I rullemadras til barnevogn også?

Jeg har altså bare købt to stk dyner i Jysk til 100-et-eller-andet stykket og puder dertil. Ved godt puderne ikke skal bruges som det første. Dynerne er andedunsdyner og så ser vi hvordan det går med det.

Det samme med madras til vognen og liften. Standard indtil jeg finder ud af om jeg har behov for yderligere, så køber jeg yderligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte Alergo babydyne til Luna fra Jysk til ca 400 (tror jeg nok) men synes måske godt jeg kunbe ha brugt at den var lidt mere formelig, hvis du forstår!?

nu har hun juniordyne der er lavet af en voksen sommer-dundyne.. og den er perfekt til min varme datter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså bare købt to stk dyner i Jysk til 100-et-eller-andet stykket og puder dertil. Ved godt puderne ikke skal bruges som det første. Dynerne er andedunsdyner og så ser vi hvordan det går med det.

Det samme med madras til vognen og liften. Standard indtil jeg finder ud af om jeg har behov for yderligere, så køber jeg yderligere :)

 

Hm, jeg kan godt forstå dig men jeg vil virkelig gerne købe noget godt. Men måske sådan en kunne være god som back up-dyne. Det tror jeg, jeg vil gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte Alergo babydyne til Luna fra Jysk til ca 400 (tror jeg nok) men synes måske godt jeg kunbe ha brugt at den var lidt mere formelig, hvis du forstår!?

nu har hun juniordyne der er lavet af en voksen sommer-dundyne.. og den er perfekt til min varme datter

 

Sådan én har de vist ikke mere, men kapok er egentlig også på det prisniveau, så hvis jeg kan få bekræftet, at det er godt, så køber jeg nok sådan én :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har lyst til at flotte dig, så kan jeg varmt anbefale en voksi til barnevognen! Vi har en februarbaby, og vi er meget glade for voksien. Vi kunne putte hende i det kolde vejr uden en masse ekstra tøj, en hue var nok, og hun var stadig lækker lun når hun kom ind. Dynen i en voksi er af uld, så den er allergivenlig, men kan dog ikke vaskes i maskine (betrækket kan til gengæld). Nu har vi en silke sommerdyne, og selv når temperaturen kommer lidt over de 20 grader, kan vi faktisk bruge den uden at hun bliver svedig :)

 

Nååååh ja. Voksi. Tror faktisk, jeg kan overtage en voksi fra min bror og svigerinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, jeg kan godt forstå dig men jeg vil virkelig gerne købe noget godt. Men måske sådan en kunne være god som back up-dyne. Det tror jeg, jeg vil gøre :)

Jeg må indrømme at jeg slet ikke havde tænkt i de baner før jeg så dit opslag i morges :oops

Men nu er de købt, og så må vi se. Om ikke andet, så bliver det nemlig gode back-up dyner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophias juniordyne er kapok, og det er også den vi ønsker os/køber til Olivia når hun bliver lidt ældre.

Du skal vide at de godt kan virke klumpet ift en dun dyne, men alle de andre gode egenskaber opvejer det for os. Sophia sover virkelig godt med sin kapokdyne. Og den er jo super nem at holde. Medmindre der sker uheld, skal den jo bare have en kort tur i tørretumbleren ind imellem.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det den mest allergivenlige dyne på markedet, jeg har også en del allergi, så det har også høj prioritet her.

Mht madras. Olivia er et meget varmt barn. Og for få uger siden opdagede jeg tilfældigt at der var helt fugtigt der hvor hendes hoved ligger i liften, og der var begyndt at komme grønne skjolder i bunden af liften :( så mig igang med rodalon! Så selvom der er huller i bunden til ventilation, så luft madrassen dagligt - for Guds skyld! Øv hvor har jeg det dårligt over det :(

Men det førte i hvert fald til at jeg farede ud i babysam for at købe en ny madras - endte med deres helsemadras. Før havde vi bare den der fulgte med da vi købte liften. Og hold nu op en verden til forskel! Hvis jeg havde vidst hvor meget lækrere den madras var, så havde vi købt den allerede den gang vi fik S. Den kostede vidst 300 kr, så synes det er godt givet ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophias juniordyne er kapok, og det er også den vi ønsker os/køber til Olivia når hun bliver lidt ældre.

Du skal vide at de godt kan virke klumpet ift en dun dyne, men alle de andre gode egenskaber opvejer det for os. Sophia sover virkelig godt med sin kapokdyne. Og den er jo super nem at holde. Medmindre der sker uheld, skal den jo bare have en kort tur i tørretumbleren ind imellem.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det den mest allergivenlige dyne på markedet, jeg har også en del allergi, så det har også høj prioritet her.

Mht madras. Olivia er et meget varmt barn. Og for få uger siden opdagede jeg tilfældigt at der var helt fugtigt der hvor hendes hoved ligger i liften, og der var begyndt at komme grønne skjolder i bunden af liften :( så mig igang med rodalon! Så selvom der er huller i bunden til ventilation, så luft madrassen dagligt - for Guds skyld! Øv hvor har jeg det dårligt over det :(

Men det førte i hvert fald til at jeg farede ud i babysam for at købe en ny madras - endte med deres helsemadras. Før havde vi bare den der fulgte med da vi købte liften. Og hold nu op en verden til forskel! Hvis jeg havde vidst hvor meget lækrere den madras var, så havde vi købt den allerede den gang vi fik S. Den kostede vidst 300 kr, så synes det er godt givet ud.

 

Åhhh, det lyder som noget, der kunne ske for mig. Godt du gør opmærksom på udluftning :) Mange tak for input. Tror kapok bliver valget til dyne, og så må jeg lige finde ud af, om jeg skal vælge en helsemadras fra barnevognsforhandleren eller købe en kapok-madras til barnevogn (koster 450 kr.)... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg slet ikke havde tænkt i de baner før jeg så dit opslag i morges :oops

Men nu er de købt, og så må vi se. Om ikke andet, så bliver det nemlig gode back-up dyner :)

 

Det er også først nu, at jeg er begyndt for alvor at tænke over det, men jeg er sikker på, at du nok skal få brugt dynerne (evt. som back up) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slee-bee (billig udgave af voksi) og vi har været SÅ glade for den :loveshower igen, hun blev bare lagt ud i sit alm tøj + hue/handsker i frostvejr.

Dog var jeg glad for liften, da hun var helt spæd, for den skærmede godt, så den ville jeg ikke undvære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I ønskebørn har vi købt en barnevognsstartpakke til 1400, der skulle være dyne, pude, madras, sengetøj og lagen, myggenet, regnslag og barnevognssele med...det ville rende op i mere end 2000 hvis vi skulle købe tingene enkeltvis.... så det synes jeg var fint til en start. Så køber vi ekstra når vi ser hvad vores behov bliver :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, vi har lidt tilfældige dyner (i forskellig tykkelse), og så helsemadrasser fra babysam til både seng, vogn og lift. Den madras, der var i vores Oddervogn ved købet, er nærmest for syns skyld og alt for tynd til reelt brug.

Jeg har rullemadrasser til både vogn og seng. Jeg er vokset op med rullemadrasser på sengene, og jeg synes, at det er dejligt at kunne vaske dem - tisseunderlag synes jeg var ubehageligt for min lille luksussøn...

Til liften havde jeg selv lavet en rullemadras af en helt tynd sommerdundyne:) Den tynde sommerdyne har også leveret materiale til en lille dyne til liften og til hans nuværende dyne i juniorstørrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input - det er rigtigt rart at høre andres erfaringer og overvejelser :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også allergisk..

 

Vi har købt kapok madras og rullemadras til barnevognen.. og så har vi købt en duniduo med uld.. og til tremmesengen har vi købt kapok madras og silkedyne. Silkedynen skulle være rigtig god til at temperaturregulere så baby hverken bliver for varm eller for kold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER