CamillaNK

Mødregruppe fra BK i Silkeborg?

19 indlæg i dette emne

Jeg stikker lige en finger i jorden og spørger, om det kunne have interesse at lave en mødregruppe og mødes efter fødslen?

Synes ikke der er tilbud om dette i Silkeborg udover Familieiværksætterne, og jeg kan ikke finde ud af, om det er en løsning for mig.

Vil ikke gøre det store ud af det her, indtil jeg ved om der er opbakning.

Så kunne vi lave en præsentationsrunde, og så kan man allerede nu lære hinanden lidt at kende.

Bare en tanke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stikker lige en finger i jorden og spørger, om det kunne have interesse at lave en mødregruppe og mødes efter fødslen?

Synes ikke der er tilbud om dette i Silkeborg udover Familieiværksætterne, og jeg kan ikke finde ud af, om det er en løsning for mig.

Vil ikke gøre det store ud af det her, indtil jeg ved om der er opbakning.

Så kunne vi lave en præsentationsrunde, og så kan man allerede nu lære hinanden lidt at kende.

Bare en tanke :D

Jeg fik tilbudt mødregruppe af sundhedsplejersken efter fødslen. Nu ved jeg ikke hvor du bor i Silkeborg. Hende jeg havde fra vestre skole var så fantastisk :)

Ellers har jeg masser af tid, så kunne da sagtens være interesseret selv om jeg bor i Brædstrup nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor i Voel, men har bil, så kan da komme rundt :)

Hmm, det får man vist ikkeanvist længere, fordi de har lavet det der Kendt Jordemoderordning og Familieiværksætterne.

Der bliver man "parret" med folk, der har termin +/- halvanden måned fra en selv, og så er der arrangeret møder med mødre og fædre 6 gange inden fødsel og 10 gange efter.

Det er bare ikke mødregruppe i mine øjne.

Dels fordi fædrene er med og så ligger det 16.30-18.30.

I min verden er mødregruppe jo et formiddagsarrangement engang imellem, hvor man netop kan dele de, som man måske ikke gider, de andres mænd skal høre :)

Om man så skiftes til at lægge hus til, eller bare mødes og går en kort tur eller andet er egentlig ligemeget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med at mødes over middag men begyndte at mødes kl 10 for ellers kom vi alt for sent hjem :D

Vi mødtes en gang om ugen og så kunne man jo melde fra, hvis der var en enkelt gang man ikke kunne. Det var ugens højdepunkt, hvor man nød at komme hjemmefra. Og ja så var mændene jo på arbejde i mens.

Synes da det er ærgerligt hvis den alm. mødregruppe er afskaffet. Håber da stadig den er hernede, da vi ikke får tildelt sådan et arrangement som jer. Men må hører sundhedsplejersken når hun kommer engang efter sommerferien til et graviditetsbesøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes også det er vildt øv, at de har fundet på det andet i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg vil blive skuffet, hvis jeg ikke fik tilbudt mødregruppe denne gang. Jeg kan godt forstå du leder selv så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skader ihvertfald ikke.

Nu har jeg kun mødt den anden gruppe én gang, så det er jo svært at sige, om det er nogle, man klikker med.

Det håber jeg da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du skulle lave opslaget i skal vi mødes også? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der sådan en gruppe??

Hehe, det er så længe siden, jeg har brugt computeren på siden, så går vist glip af en masse.

Det vil jeg da gøre. Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er under fantastiske Bk subs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt den :)

Kommer normalt ikke så langt ned i listen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødregruppe ordningen er vist afskaffet fra august i år.

Men jeg har termin i december og vil rigtig gerne være med i en mødregruppe.

Bor forresten i Resenbro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødregruppe ordningen er vist afskaffet fra august i år.

Men jeg har termin i december og vil rigtig gerne være med i en mødregruppe.

Bor forresten i Resenbro

Ja, den er nemlig så.

Synes det er rigtig øv, at den er droppet, men sådan er det nu engang.

Jeg har skrevet sammen med nogen flere fra Voel på Facebook for at få startet noget op her, men ved endnu ikke om det bliver til noget.

Du bor jo ellers lige i nærheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens bliver mødregruppe afskaffet til årsskiftet så jeg får tilbudt en mødregruppe heldigvis. Jeg har allerede meldt ud at jeg gerne vil i en. Vi får også det her familieværksted i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens bliver mødregruppe afskaffet til årsskiftet så jeg får tilbudt en mødregruppe heldigvis. Jeg har allerede meldt ud at jeg gerne vil i en. Vi får også det her familieværksted i stedet for.

Synes virkelig det er synd, de afskaffer det.

Det er da guld værd.

Især med en blanding af første og flergangs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes virkelig det er synd, de afskaffer det.

Det er da guld værd.

Især med en blanding af første og flergangs.

Vi var ene første gangs i min med Felix. Og det var skønt for vi var hele tiden på Det samme stadie og det var ikke at tackle større søskende som sikkert bliver noget der fylder her anden gang. Så en ren 1. Er bestemt også brugbart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ene første gangs i min med Felix. Og det var skønt for vi var hele tiden på Det samme stadie og det var ikke at tackle større søskende som sikkert bliver noget der fylder her anden gang. Så en ren 1. Er bestemt også brugbart :)

Ja, det kan jeg selvfølgelig godt se.

Tænkte bare det også var rart at kunne få gode råd til dit og dat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg selvfølgelig godt se.

Tænkte bare det også var rart at kunne få gode råd til dit og dat :)

Helt klart men det gjorde vi også. Selv om ungerne var jævnaldrende fulgtes de jo ikke 100 % ad så med 6 i mødregruppen kunne man sagtens viden deling. Det kunne jo også være en, der havde vendt tingene med sin sp.

Jeg tror også det vigtigste er, at man svinger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart men det gjorde vi også. Selv om ungerne var jævnaldrende fulgtes de jo ikke 100 % ad så med 6 i mødregruppen kunne man sagtens viden deling. Det kunne jo også være en, der havde vendt tingene med sin sp.Jeg tror også det vigtigste er, at man svinger sammen.

Det er klart det vigtigste, at man klikker.

Ellers duer det bare ikke i længden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER