My love

Arbejde i utide

4 indlæg i dette emne

Jeg er lige nødt til at høre jeres mening.

Jeg har fået arbejde med noget hotel rengøring er glad for det og glæder mig til at arbejde når jeg skal. Jeg har ikke så mange timer men nu hvor jeg begynder på su 1/8 gør det ikke så meget da jeg jo ikke må tjene for meget. Så det passer mig fint med arbejde to til tre gange på en uge.

Men her kommer det så.

Jeg synes jeg er large i forhold til nogen ting. Hvis det er rigtig skal vi have arbejdsplan for fire uger af gangen. Vi får altid for en uge og ofte kommer den mandag eller tirsdag.

Jeg var blevet lovet mindst 25 timer om ugen, ofte ligger jeg under 20.

Løn seddel kommer på mail, men mail med log in oplysninger har jeg igen måtte rykke for.

Jeg har lavet en seddel med de dage jeg gerne vil bede om fri. Hende der står for arbejdsplan glemmer gang på gang hvornår jeg skal have fri.

I denne uge skal jeg kun arbejde tirsdag og søndag. Så velvidende om at jeg har fri de andre dage vælger jeg i går og i dag at holde vores datter hjemme, og i morgen har jeg lagt planer. Jeg har sagt at jeg skal have det at vide dagen før hvis jeg skal arbejde men at holder min datter fri har jeg ikke mulighed for at ændre det.

Nå men jeg bliver ringet op i går kl 830 om jeg kunne skynde mig at komme for hun kunne ikke selv nå det da hun var gået sent i gang. Øh nej jeg har så barn hjemme.

Det samme gentager sig her til morgen og samme svar får hun. Der var ikke ret meget rengøring men hun gider ikke selv føre det og ofte bruger hun tid på at snakke.

Hun skriver så her til aften om jeg kan komme i morgen kl 8. Måtte så sige at jeg havde lavet andre planer.

Hvis nu bare de overståede ting var i orden, så ville man måske også være mere fleksibel, men jeg føler de er ligeglade med vi andre har et liv. Feks gider hun ikke arbejde i weekender. Hun vil hellere feste med venner og bære sammen med sin datter. Men hey jeg vil da også hellere være sammen med min familie men det betyder ikke noget.

Og nu hvor jeg skal i skole så forventer de at jeg kommer hver weekend og alle ferier, til trods for jeg sagde at jeg kom hvis det kunne passes ind. Jeg gider ikke holde hver weekend fri fordi jeg måske skal arbejde. Sådan er det nu og det er så træls man intet kan planlægge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest - har du kontrakt? Det lyder for mig som lidt noget... ja... uorganiseret noget... 

 

Men ellers tænker jeg - du skal overveje hvor meget du vil arbejdet. Jeg kan GODT forstå din frustration - det ville pisse mig SÅ meget af! Og synes det er fint og du er i din fulde ret til at sige nej som du beskriver. Jeg tænker bare, hvis arbejdet er meget vigtigt for dig og jeres økonomi, så kan det være nødvendigt at overleve indtil du får noget andet som er mere organiseret. Og så ellers skælde (meget retmæssigt) ud derhjemme :)

 

Rent faktisk ville jeg mene man kunne pudse fagforeningen på sådan et sted... Hvis du da er medlem af den... Men det ville så nok også gøre at din ansættelse ville stoppe RET snart.

Jeg har en kontrakt men jeg er ansat som løsarbejder så der har de jo deres på det rene selv om jeg mundtligt blev lovet noget andet. Men ellers synes jeg ikke der står det med arbejdsplan, men det har jeg fået af vide af en som arbejder et andet sted men i samme branche.

Fagforeningen er jeg også medlem af, men ja tænker også jeg pludselig vil skulle stoppe og de ekstra penge er jo gode nok.

Nu hvor jeg kommer på su er jeg ikke afhængig af at skulle tjene voldsomt meget ved siden af. Jeg kommer til st have en udbetaling ved både august og september men så er resten uvist. Men det ef så skide frusterende. Vi planlægger ofte flere måneder ud i fremtiden og det kan vi ikke nu for jeg kan ske at skulle arbejde. Og jeg føler heller ikke jeg gider at stå til rådighed hele tiden, jeg vil jo feks aldrig kunne holde min datter hjemme, og hun får i år ikke nogen sommerferie da vi begge skal arbejde.

Men ja jeg raser godt og grundigt hjemme. Tror manden er ved at få spat af det :) men det skal jo ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en møg-chef.

Jeg ville helt bestemt gøre hende opmærksom på at du har krav på at få din arbejdsplan 4 uger før.. ellers er det jo umuligt at have bare lidt planer ved siden af.. og hvis hun ikke tager det til sig, så ville jeg altså pudse fagforeningen på hende. Ellers bliver det jo aldrig bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en møg-chef.

Jeg ville helt bestemt gøre hende opmærksom på at du har krav på at få din arbejdsplan 4 uger før.. ellers er det jo umuligt at have bare lidt planer ved siden af.. og hvis hun ikke tager det til sig, så ville jeg altså pudse fagforeningen på hende. Ellers bliver det jo aldrig bedre.

Vi snakkede om det og vi kunne vælge i mellem 4 ugers arbejdsplan og så skulle vi alle stå standby hele tiden da vi kunne ske at kaldes i d, og så kunne vi få for en uge af gangen for så slap vi for at skulle kaldes i d.

Sagen er den at folk kan booke sig ind helt frem til dagen før.

Men for en uge er også okay. Men så skal de også komme med den senest søndag. Og så spørge i lidt bedre tid end på dagen om man kan møde.

Jeg vil ikke sætte min datter til side fordi sp skal jeg møde på jo. Selv om det ikke var sådan til at begynde med. Selvfølgelig skal der også tjenes penge og jeg siger normalt heller ikke nej, men fik lige nok denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER