Guest

Engelsk pub aften

11 indlæg i dette emne

Hjælp igen piger! Når jeg siger pub mad hvad siger i så? (Fish'n'chips and chips er NO go)

Når jeg siger engelske øl, hvad siger i så?

Når jeg siger engelsk dessert hvad siger i så?

Planen er at vi skal spise pub mad, Anders får et udvalg af forskellige øl til aftenen, så tager vi ned på plænen og "spiller fodbold" med Mie. når hun er puttet får vi dessert og hygger med en engelsk film/Hollywood film med britisk hovedperson/tema (fx 007)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker shepards pie som pubmad og trifli som klassisk engelsk dessert - jeg har ingen ide om øllen desværre.

Håber I får en rigtig hyggelig engelsk aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal det være ENGELSK øl eller må det godt "bare" være britisk? Brian anbefaler McEwans, men den er skotsk...

Mht. mad tænker jeg også pie. Eller at sadle om til typisk english breakfast med bacon, æg, bønner og tomat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også sådan noget beef wellington, men det er vist ret svært og måske også lidt finere end pub :chin:

Jeg spurgte Brian, hvad han forbandt med pubmad og han svarede "sandwich - UDEN for meget salat og andet grønt. Masser af bacon" :lolhit Og han kan ellers godt lide grøntsager, men jeg kan godt følge ham i at pub-mad nok skal være mere snasket ;)

Mht. dessert, så tænker jeg pudding eller også sådan noget mega-over-grænsen-kvalmt som friturestegt marsbar eller sådan noget :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guiness øl er meget britisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sunday roast. Find en Jamie Oliver kogebog, så er du godt kørende.

 

Eller bangers and mash. 

 

Dessert ved jeg ikke rigtigt, spiser de ikke puddings og den slags?

 

Jeg kan ikke lige komme i tanke om decideret engelsk øl. Carlings måske? Men de drikker jo også cider og shandy (pilsner og sprite). Og noget der hedder Pims, som jeg ikke helt ved hvad er, men som åbenbart er noget vigtigt noget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bangers and mash, guinness, sticky toffee pudding :)  (Evt. fish pie, hvis man er mere til fisk).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også sådan noget beef wellington, men det er vist ret svært og måske også lidt finere end pub :chin:

Jeg spurgte Brian, hvad han forbandt med pubmad og han svarede "sandwich - UDEN for meget salat og andet grønt. Masser af bacon" :lolhit Og han kan ellers godt lide grøntsager, men jeg kan godt følge ham i at pub-mad nok skal være mere snasket ;)

Mht. dessert, så tænker jeg pudding eller også sådan noget mega-over-grænsen-kvalmt som friturestegt marsbar eller sådan noget :-P

Jeg havde faktisk set mig lun på Beef wellington men jeg er IKKE en særlig god kok ;) så det droppede jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker shepards pie som pubmad og trifli som klassisk engelsk dessert - jeg har ingen ide om øllen desværre.

Håber I får en rigtig hyggelig engelsk aften.

Sheppards pie SELVFØLGELIG tak :kiss men det bliver nok cottage pie (oksekøds udgaven) eftersom lammekød ikke lige er noget jeg kan opdrive i de 2 butikker jeg normalt handler i!

Det er også bare 100 år siden vi har fået det (det har ikke været i Mies levetid) men det er jo vildt godt. Fik det rigtig ofte i Skotland og lige da jeg kom hjem. Ved ikke lige hvorfor det er gået i glemmebogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar!

Jeg laver cottage pie - det er også lige noget for Mie.

Af øl har jeg skrevet Newcastle Brown ale, Carlings, guiness og McEwans så må jeg se hvad jeg kan opstøve :)

Dessert bom bom jeg tror jeg Googler trifli :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og noget der hedder Pims, som jeg ikke helt ved hvad er, men som åbenbart er noget vigtigt noget.

Pims er super godt, specielt om sommeren, selvom det lyder lidt mærkeligt og man er faktisk begyndt at kunne købe det i flere af de store supermarkeder, så vil helt klart anbefale det hvis du kan finde det.

Og så find en "opskrift" på nettet så du serverer det rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER