lhk

Gitter

13 indlæg i dette emne

Vi har en lidt bred åbning i vores stue med trappe ned (2 trin) og der skal selvfølgelig gitter på. Men jeg kan ikke finde så brede gitre (124 cm) i handlen. Kun de tre-fagede brændeovnsgitre, men de er meget store synes jeg. Ca. 2 meter..

Kender I et alm. gitter der er bredt nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener man kan købe nogle med et forlængerstykke, synes min søster har sådan et.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fra IKEA. Googlede bare forlænger børnegitter IKEA :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis det kun er 2 trin ville jeg nok lære den lille at kravle dem. Det får de hurtigt lært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fra IKEA. Googlede bare forlænger børnegitter IKEA :)

Den fra IKEA er nemlig dejligt billig,, men den kan desværre ikke blive bred nok med forlængeren - æv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kun er 2 trin ville jeg nok lære den lille at kravle dem. Det får de hurtigt lært.

Enig.

Min datter lærte hurtigt at begå sig på trapper og vi har mange. Med 2 trappetrin er jeg ikke i tvivl om at jeg ville lære barnet at begå sig i stedet for gitter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der de der, som mere er stofstykker, man trækker ud. De er vist lidt længere end alm. gitter. Tror måske jeg har et par link. Jo mindsanten :)

http://www.babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/743-kiddyguard-avant/

http://www.babydan.dk/page1075.aspx?recordid1075=187

Æv, de kan desværre ikke blive lange nok. Men jeg ringede ind til babydan, og de sagde at jeg bare skulle købe et af de brede brændeovnsgitre, det var det eneste der kunne blive bredt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kun er 2 trin ville jeg nok lære den lille at kravle dem. Det får de hurtigt lært.

Ja, men det vil jeg lige tænke over om jeg har nerver til. Pt. skal han overvåges konstant mere eller mindre, fordi han er for lille til at blive "lært" det endnu. Vi har sat nogle stole hen foran:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig.

Min datter lærte hurtigt at begå sig på trapper og vi har mange. Med 2 trappetrin er jeg ikke i tvivl om at jeg ville lære barnet at begå sig i stedet for gitter.

Okay, men hvornår sådan ca. kunne du begynde at lære hende det. Nu kravler han jo bare derhen med totalt dødsforagt, og ved slet ikke hvad trappe er for noget:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi kun en almindelig trappe, og den var hun kun interesseret i at lære at kravle op ad  :rolleyes

 

En fra min mødregruppe havde dog hus med 2 trin mellem køkken og stue, så da vi var der sad jeg på trappen og legede "kravle op - kravle ned" med Lilly et par timer, så havde hun faktisk lært det. Kan ikke huske præcis hvor gammel hun var, men er ret sikker på hun lige havde lært at kravle, så en 9-10 mdr har hun nok været.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, men hvornår sådan ca. kunne du begynde at lære hende det. Nu kravler han jo bare derhen med totalt dødsforagt, og ved slet ikke hvad trappe er for noget:)

Hun lærte for alvor trapperne da hun var 11-12 mdr.

Indtil da var vi omkring hende ved trapperne, bum bum hun var vel 9 mdr da vi skulle være rigtig obs på hende. Specielt med en trappe vi har med 4 trappetrin imellem vores stuer.

Vi sagde stop når hun nærmede sig og så vendte vi hende om med numsen den rigtige vej for at vise hende at det var sådan hun skulle nærme sig.

Jeg synes ikke vi brugte særlig lang tid på det og hun havde og har stadig stor respekt for trapper. Men der er selvfølgelig forskel på børn og deres dødsforagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første sted Mie var i DP havde hun 2 trapper på klinke gulv. Hun sagde hun bare vente deres numser til og viste dem hvordan de skulle - det tog vel max en uge med træning. Hun har aldrig oplevet styrt og hun havde haft trapperne i 10 år og de fleste børn starter når de er mellem 8 og 10 mdr. Mie havde vist ikke lært at kravle da hun startede :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER