Guest Cat75

Planlagt kejsersnit

14 indlæg i dette emne

Er der nogle i gruppen som gerne vil have/skal have planlagt kejsersnit - og hvorfor? :-) jeg vil gerne selv have PKS da jeg fik kejsersnit sidst og det var en rigtig god oplevelse - når man har fået kejsersnit en gang er der kun 75% chance for at det lykkedes at føde normalt næste gang - og skal ikke ende i en fødsel der så alligevel ender i akut kejsersnit. Det er mit 3. Barn. Første gang fødte jeg normalt havde dog problemer med "numsen" efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh hvor har du fået den Info om de der 75%? Da jeg fødte tvillingerne, fik jeg Oliver vaginalt og Laura ved akutkejsersnit. Har derefter læst en skræk historie om en der efter kejsersnit skulle føde, og arret i livmoder sprang op, og hun forblødte under fødslen(sorry ville ikke skræmme andre) men det har siddet i mig siden, men de forsikre mig hele tiden i det intet problem er at føde vaginalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo ældre arret er - jo bedre. Hvis det ikke er lang tid siden du sidst fik kejsersnit anbefaler de kejsersnit igen - netop så arret ikke springer op. Jeg har læst det på Hvidovre hospitals hjemmeside :-) skal du så føde naturligt denne gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som lægen sagde til mig - der er altid en risiko ved kejsersnit men det er der også ved en naturlig fødsel (efter kejsersnit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er snart 7 år siden, så det må betegnes som et gammelt ar. Jeg havde ikke en god oplevelse med kejsersnit, men det er nok fordi det var akut. Synes det var mærkeligt at vågne to timer efter, uden nogle børn, så meget groggy og insisterende blev jeg kørt på neounatal afd. For at se dem. Oli havde jeg lige nået at se, men den lille pige i kuvøsen ku jo komme hvor som helst fra. Så var afdelingen overbooket, så jeg ikke kunne være indlagt med dem, men måtte efterlade dem om natten. Det var rædselsfulde. Så jeg var nok for hurtigt på benene, så jeg kunne være raskledsager med dem, så efter et par dage sprang arret op. Idag er arret skævt, min mave skæv, og kan ikke få trænet musklerne ordentligt op nederst i maven...

Men modsat sidst er jeg faktisk lidt ræd lige meget om det er vaginalt eller kejsersnit. Ikke for smerter, for sidst mærkede jeg kun veer, som en irriterende spænding over lænden, og min ben rystede. Men det hele gik stærkt, og ting var galt, trods man hele tiden havde mig til undersøgelser.

Denne gang har jeg været aflastet fra dag et, og føler min hofter er ømme/svage, og der har været mange komplikationer undervejs- så hvordan forløber denne fødsel...

Puh ha så kom lige nogle af min skræktanker ud... Sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en omgang :-/ Jeg er sikker på at du får en god fødsel denne gang - nu skal du bare beholde bebs i mavsen så længe du kan :-) Mit ar sidder meget langt nede (i hårene) så man kan faktisk ikke se det og var et meget vellykket kejsersnit. Jeg håber det går lige så godt denne gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor har du den info om de 75% fra? Jeg fik aks sidst og forsøger vaginal fødsel igen denne gang. Og fik ved lægesamtalen vedr dette information om, at det lykkes 80% at føde normalt efterfølgende - nogenlunde hvad jeg også selv havde læst mig frem til.

Har dog ingen problemer med dem, der gerne vil have pks. Havde valgt det selv, havde det ikke været for løfterestriktionerne og hensyn til mit store barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så ikke på Hvidovre hospitals hjemmeside - men Århus universitets hospital http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gynækologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/graviditet/patientinformation/fødsel+efter+kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og der står jo også ca. 75% så når din JM/læge siger 80% er det nok ca deromkring de 75-80 % alt efter hvordan det sidst gik :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om det er samme link (kan ikke komme ind på dit på iPad), men faldt denne tekst her

http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gyn%25C3%25A6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/graviditet/patientinformation/f%25C3%25B8dsel+efter+kejsersnit

"I de fleste tilfælde kan man planlægge at føde normalt efter ét tidligere kejsersnit. Hvis det, der var årsag til det første kejsersnit, ikke er tilstede. Der er ca. 75% chance for at føde normalt, hvis du tidligere har fået foretaget kejsersnit. Har du allerede gennemført en normal fødsel efter kejsersnit, øges den chance for at føde normalt til ca. 90%."

Så god chance for at gennemføre vaginal fødsel, skal man tro statistikkerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser på det glider for alle lige meget valget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld. Læste det helt omvendt. At der kun var 25% chance for at det lykkedes. Sorry, my mistake. Doh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var det med de 75% :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER