PB_14

What?! Sagde du tvillinger??

12 indlæg i dette emne

Jeg sniger mig lige så stille ind i denne afdeling da jeg nu tror på, at der faktisk ER noget inde i maven :kuller

 

For at gøre en lang historie kort:

 

Så startede det egentlig med, at jeg i forbindelse med et toiletbesøg besvimede og slog baghovedet i radiatoren og fik hjernerystelse :super  Så fandt jeg da så ud af, at jeg har lavt blodtryk for tiden, på den hårde måde... Dagen efter begyndte jeg at bløde lidt - ooh shit - mig til lægen og blive kigget på i begge ender og fået taget blodprøve. Lægen var ret sikker på, at det bare var sarte slimhinder..

 

I dag var jeg så ved lægen igen for at få taget den sidste blodprøve, for at se om der var nogen udvikling i hcg-niveauet. Damen så lettere chokeret ud i hovedet da hun kunne fortælle mig at tallet var lidt over 19.000, da jeg var 5+5 i fredags. Hun forventer det ligger på ca. 40.000 i dag. Får svar kl. 15:30..

 

Hun begyndte straks at snakke om, at det kunne være pga. tvillinger.. Dér stod min verden så lige stille et øjeblik - alt i mens jeg samlede kæben op fra gulvet.. :lolhit

 

Til alle jer der har eller venter tvillinger - hvad var jeres tal, hvis i fik det målt selvfølgelig, og havde i andre indikationer på at det var tvillinger..??

 

Jeg må nok indrømme, at jeg er lidt skræmt nu her - men glæder mig da til at se hvad det udvikler sig til - skal helt bestemt have en tryghedsscanning om nogle uger..  :glad

Det blev vist lidt langt alligevel - ups... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hihi - tillykke! :)

 

har ingen erfaring med tvillinger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen tvillingeerfaring her. Kan du være længere henne, end du tror? Og hvad sagde de seneste tal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ret spændt på hvordan det er gået..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager jeg ikke lige har fået svaret, der er sket så meget her i løbet af ugen..

 

Svaret på min prøve var omkring 30.000 og det var lægen ikke helt tilfreds med desværre. Så jeg skulle endnu engang have taget en blodprøve i onsdags hvor svaret blev omkring 36.000 - så den fordobles ikke som de havde forventet.. :huh 

 

Så blev jeg jo ellers meget nervøs og vidste ikke lige hvad jeg skulle forvente.. Onsdag aften/nat havde jeg så fået noget ondt i venstre side af underlivet, som dog kom og gik. Torsdag morgen da jeg alligevel skulle høre efter svar på blodprøven (som var de 36.000) nævnte jeg de smerter jeg havde haft - lægen sagde hun ville skaffe en tid til en akut-scanning..

 

Kl. 13.30 samme dag fik jeg en tid til akut-scanning (dvs. vi kom først til kl. 15, da der åbenbart var noget ventetid.. :blink)

 

Allerede inden damen begyndte at scanne mig var jeg færdig af gråd, regnede jo med det værst tænkelige..

 

Hun scannede længe og så alvorlig ud i hovedet - men så spurgte hendes assistent om det ikke var på tide de lige vendte skærmen..

 

Og på skærmen så vi det dejligste og stærke lille hjerte der bare pumpede løs!! :wub  :yay :loveshower :kuller

 

Konklusionen var, at alt så helt normal ud - og der er kun EN inde i maven..  :rolleyes Og at vi ikke skulle tænke på de tal - For det gjorde de ikke.. :blink

 

Nu her de sidste par dage har kvalmen så meldt sin ankomst, puha da :( Men pyt, nu venter jeg bare på mit 1. lægebesøg d. 8/7. Og vi har en tid til en tryghedsscanning d. 9/7 - glæder mig allerede til at se det lille blink igen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen tvillingeerfaring her. Kan du være længere henne, end du tror? Og hvad sagde de seneste tal?

 

Det var også det lægen ville skyde på.. Men det var jeg så ikke - hende der scannede sagde hun ville tro jeg var 6+3 i torsdags (så min "ticker" er altså to dage foran. ) .. Mine tal lå bare højt.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det lægen ville skyde på.. Men det var jeg så ikke - hende der scannede sagde hun ville tro jeg var 6+3 i torsdags (så min "ticker" er altså to dage foran. ) .. Mine tal lå bare højt.. :blink

I de 2 graviditeter jeg har været igennem har jeg begge gange haft tal, der er så høje, som hvis jeg bar på trillinger.. Bliver dog rigtig "syg" af det.. Håber din kvalme ikke bliver alt for slem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en levende lille bebs i maven!! :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt der var hjerteblink. Da jeg blev scannet 9+2 mente de, at jeg kun var 9, men til NF fik jeg bekræftet min terminsdato, så der kan godt være upræcisheder ved tidlige scanninger og det med hcg er vist også ret individuelt. Nå, men tillykke med det bankende hjerte, i hvert fald :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee hvor dejligt med hjertebink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med babyen i maven - dejligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER