Gabriella

Gravid i udlandet

7 indlæg i dette emne

Hej tøser :-)

Jeg er helt ny på siden og starter lige ud med et nyt emne!

Min kæreste og jeg skal rejse 6 måneder til Asien og har aftalt at det er det perfekte sted at prøve at blive gravid, men jeg er meget nervøs for hvis jeg bliver gravid i starten af rejsen, da jeg meget gerne vil have den første scanning her hjemme, men det siger han er ligemeget og at læger i Asien også er dygtige... Og han har da ret, men jeg er nervøs for at jeg ikke forstår dem eller om de nu er så gode.... :-)

Er der nogen som har erfaring med at blive gravid i udlandet? Og hvad ville i gøre?

Knus fra Amanda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og velkommen til :balloons

Jeg har ingen erfaring, da vores søn er undfanget i Danmark, dog talte vi en overgang om at begynde at prøve på vores bryllupsrejse til Thailand. I den forbindelse gjorde en sygeplejerske (i Danmark) mig opmærksom på at malaria-medicin og graviditet kan være en skidt blanding, og at kradse mygge/insektmidler også kan være noget skidt. Så det ville jeg lige undersøge, hvis I går i gang :)

Ellers tænker jeg go for it. Mon ikke det er til at finde et sted, hvor de snakker engelsk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Det har jeg slet ikke tænkt på og min læge har heller ikke nævn noget om det, men jeg må da lige snakke med hende om det, fordi vi kommer nok til at tage malaria noget af rejsen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan nok finde noget, der er ok, men bare I lige er obs på det. :) Bare fortæl lægen, at I har tænkt jer at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg gøre! Tusind tak ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ikke to graviditeter, der er ens, men jeg tænker lidt, at hvis du skulle blive uheldig at være hårdt ramt at kvalme, så er det måske ikke så sjovt at være på farten. Samme tænker jeg gælder i forhold til den træthed, der rammer. Jeg tror, jeg havde 8 uger i 1.trimester, hvor jeg nærmest var i en bobbel og måtte sove til middag og gå tidligt i seng om aftenen og slet ikke magtede andet end det allermest nødvendige. Derfor ville jeg nok føle mig meget begrænset, hvis jeg havde så lidt energi og samtidig gerne ville ud og opleve eventyr....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i australien under min første graviditet :) var dog gravid da vi tog afsted, 7 uger henne da vi forlod danmark, og så var vi der i fem måneder :)

Min mand studerede (ingeniør) så vi var tilknyttet unis læger til studerende... Det var fint, havde den samme læge hver gang og hun var lidt som jm ville have været i dk :) var til begge scanninger dernede, det var egenbetaling men vi havde en forsikring der dækkede lidt af md og blodprøver, og alle lægebesøg ;)

Nf blev ikke dækket da det ikke er rutine til unge (under 35) dernede :) men de var ganske dygtige alligevel.

Vi fløj hjem da jeg var 30+0 :) Jeg var desværre uheldig og havde kvalme med opkast fra vi kom derned og 7 uger frem... Men resten af tiden havde jeg det nemt :)

Du skal være meget obs på de forsikringer i tegner, hvordan du er dækket hvis der bliver noget :) og støttestrømper til flyveturen er en god ide :)

Bare spørg hvis der er noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER