Carcassonne

Positiv test - Hvad nu?

11 indlæg i dette emne

Hej tøser.

 

Vi er lidt i chok her hjemme nu, men jeg har lige testet postiv her til morgen hvor jeg er 4+0. 

 

Men hvad er næste skridt så? Hvornår bør man ringe til lægen? og hvad ellers? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke :)

 

Du kan godt ringe til lægen nu, men også vente. De vil typisk først se dig omrking uge 8-9-10 stykker. Men det er meget fint at de lige ved at du er gravid lidt før, så du kan få tid til første scanning i uge 12.

Det er super spændende at være der hvor du er lige nu, men der skal dybest set ikke ske så meget. Det kan være svært at være tålmodig med :)

Hvis ikke du allerede tager vitaminer og folin, så tag på apoteket og få hjælp derfra, og så er det bare at nyde det og vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser.

 

Vi er lidt i chok her hjemme nu, men jeg har lige testet postiv her til morgen hvor jeg er 4+0. 

 

Men hvad er næste skridt så? Hvornår bør man ringe til lægen? og hvad ellers? 

 

Tillykke, hvor er det dejligt :)

 

Og tak fordi du stillede spørgsmålet - jeg har selv tænkt på, hvad man egentlig gør :P (jeg er ikke gravid - endnu...). Jeg troede, at man skulle op og have taget en blodprøve, for at man er sikker på, at man er gravid. Men det tjekker lægen måske først op på i uge 8-10?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, hvor er det dejligt :)

 

Og tak fordi du stillede spørgsmålet - jeg har selv tænkt på, hvad man egentlig gør :P (jeg er ikke gravid - endnu...). Jeg troede, at man skulle op og have taget en blodprøve, for at man er sikker på, at man er gravid. Men det tjekker lægen måske først op på i uge 8-10?

Min læge tjekkede slet ikke op. De tog mit ord for at min mens ikke var kommet og at min egen test hjemme var positiv.

Som sagt før, så sker der ikke vildt meget spændende, så det er bare med at have god tålmodighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan da ikke bare skifte dit profilnavn :p Godt du har beholdt billedet ;)

 

Stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min læge kommer man ind og så tager de også en graviditetstest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan da ikke bare skifte dit profilnavn :P Godt du har beholdt billedet ;)

 

Stort tillykke :loveshower

Hehe kom til at tænke på at min svigermor nok ku kende mit gamle brugernavn hvis hun sku støde ind i det :P hehe derfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg løber en tur op til lægen og spørg hvad deres praksis er  (din bor lige på den anden side af gaden :))

 

 

Ihh kæresten siger at jeg skal slå koldt vand i blodet :P hehe

Redigeret af Carcassonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja det er super svært. Jeg kan godt selv huske det. Jeg troede også at der ligsom skulle ske "noget" vildt og spændende.. Men nej..

Dybest set synes jeg at de 2 scanninger har været rigtig store, og alt andet har bare været la-la, sådan "nå var det bare det" agtig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov!! Det havde jeg ikke lige set - tillykke!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke - håber det snart er min tur til at få et chok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER