SarahChr

Barsel + uddannelse = forvirret!

1 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg er gået i total planlægnings-mode (og ja, jeg ved godt at man ikke kan planlægge alt  ^_^ )
Jeg prøver at finde rundt i regler om barsel under uddannelse og hvordan det økonomiske ser ud, men puha! Jeg bliver da bare mere og mere forvirret! :blink 

 

Jeg er 25 og min mand er 29 og vi har været sammen i snart 10 år.
Jeg har længe været skruk, men min mand har meget svært ved at tage skridtet mod familie-livet.

Dog har vi snakket om at vi måske snart vil begynde at start på PB, og faktisk har vi snakket om at starte sidst på sommeren, da vi gerne vil have et forårsbarn (igen, ved godt at man ikke kan være sikker på at planen holder :rolleyes )

 

Jeg har planer om at starte på uddannelse (håndværker-uddannelse) til januar 2015, hvor de første 5 måneder er grundforløb på SU og derefter skal jeg så have læreplads i 3 ½ år på elevløn.

 

Jeg prøver at finde ud af om det vil være bedst at satse på barsel under grundforløbet, så jeg ikke skal holde pause midt i hovedforløbet/elevtiden, eller om det er smartest at vente til jeg er elev, men så er jeg lidt bange for at jeg måske skal gå fra tidligere, pga. fysisk arbejde.

 

Er der nogen af Jer piger der ved hvordan det er med økonomien hvis man er i lære og altså får elevløn?
Og har jeg forstået det ret at jeg, hvis jeg f.eks. holder 1 års barsel, så får jeg "normal SU" hver måned, og hvis jeg f.eks. tager 6 måneders barsel, så kan jeg få "dobbelt SU" hver måned?

Syntes virkelig at det er forvirrende når man læser om det på nettet.

 

OG... Hvornår vil man umiddelbart gå fra, hvis man har en ukompliceret graviditet og "kun" er på grundforløbet?

Håber der er nogen der vil prøve at hjælpe mig med at se lidt klarere på tingene :yay
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER