Miza

pco - nogen med erfaringer?

5 indlæg i dette emne

Hej, jeg har for nylig fået konstateret pco hvilket jeg synes var ret hårt da jeg som alle andre havde håbet det med at blive gravid ville blive en let sag. Så nu er jeg i gang med kur, skal tabe 8 kg. Jeg smed ppiller i oktober så det er selvfølgelig rart at der er en årsag til der ikke er sket noget endnu. Men er der andre derude som har erfaringer med pco, jeg kender ikke andre der har det og mangler nogle med forståelse for min situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, jeg har for nylig fået konstateret pco hvilket jeg synes var ret hårt da jeg som alle andre havde håbet det med at blive gravid ville blive en let sag. Så nu er jeg i gang med kur, skal tabe 8 kg. Jeg smed ppiller i oktober så det er selvfølgelig rart at der er en årsag til der ikke er sket noget endnu. Men er der andre derude som har erfaringer med pco, jeg kender ikke andre der har det og mangler nogle med forståelse for min situation.

Dengang jeg smed p-pillerne skete der intet i knap ni måneder, tror jeg nok det var og fik efterfølgende konstateret PCOS.

Jeg skulle tabe en masse kilo (nåede 16 kilo inden graviditeten) men for mig var det ultra vigtigt det ikke var en decideret kur, men en livsstilsændring som holder ved...

Det er ikke specielt sjovt, men på hylderne i boghandlere samt på nettet findes der mange bøger og opskrifter med PCOS/pco venlig kost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er rigtig mange herinde med PCO - jeg selv inklusiv :)

Du kan læse lidt rundt omkring herinde. F.eks min vej til graviditetstråd - jeg smed pillerne i maj, gik til læge i november, fik konstateret pco hos gyn i december og testede positiv i april :)

Du kan også læse på pcoinfo.dk - det har jeg selv haft meget glæde af :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCO - min egen gyn troede ikke på jeg kunne blive gravid uden hjælp, men det eneste hjælp vi fik var Kiss-kost (lidt hen a la LCHF hvis man skal beskrive det kort...) og metformin :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tak for jeres søde kommentarer, og anbefalinger, det er en stor hjælp. Jeg er ikke så god til det der med at der er særlige ting jeg ikke må få, så nu prøver jeg bare generelt at spise sundere og undgå sukker, og dyrke mere motion, så håber jeg det går den rigtige vej:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER