Krebsen

Hvor meget underholder I jeres barn?

4 indlæg i dette emne

Hej piger,

 

Jeg er mor til en pige på nu snart 8 uger. Hun sover fint og er ret nem at stille tilfreds. Jeg har hende meget i strækvikle, og er glad for at bære hende. Men jeg er i tvivl om hvor meget selskab hun trænger til når hun er vågen, og har svært ved fx at lade hende ligge på legetæppet eller i liften alene, uden at jeg er der til at underholde, holde i hånd eller lignende. Det er ikke fordi hun er utilfreds, men mest fordi jeg er usikker på om hun føler sig forladt hvis jeg ikke er der.

 

Så mit spørgsmål er: hvor meget lader I jeres små børn ligge selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Freja er begyndt at ligge en del selv i kravlegården. Hun elsker det og ligger lystigt og pludrer med sin uro.

Selvfølgelig er jeg i nærheden, men hun underholder primært sig selv når hun ligger der. Tidsmæssigt kan det være alt fra 5 til 30 min tror jeg et det længste hun har ligget der.

Havde også meget svært ved at lade hende ligge i starten, er vel lidt over en uge siden jeg begyndte at gøre det regelmæssigt, men nu har jeg jo set hvor meget hun hygger sig.

Og så er det altså lidt rart at kunne få lavet mad eller gjort lidt rent i mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Vega har altid "fået lov" til at underholde sig selv - ikke fordi jeg ikke er der eller dovner den på sofaen, haha, men fordi hun skal lære at være selvstændig og uafhængig. Dvs jeg ordner vasketøj og lign mens hun leger, dog altid i samme rum og vi taler sammen også..

Da hun så blev 3-4 mdr faldt hun ofte til ro i sin kravlegård, så det blev et slags "Helle" for hende, hvor hun så lå og slappede lidt af (uden at sove altså), det var især brugbart, hvis hun havde en dag med mange indtryk :)

Nu hvor hun er 9 mdr leger hun også selv (hvor jeg er i rummet), for at blive klar til VS!

Jeg leger, aktiverer, gør selvfølgelig også ting med hende hver dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga underholder sig selv meget. Da hun var omkring de 8 uger kunne hun ligge og kigge rundt i rummet i over en time mens hun bare hyggede og slappede af. Jeg lod hende gøre det så meget hun havde lyst til men legede selvfølgelig også meget med hende. I dag er hun næsten 11 mdr og er super god til at sidde og lege med duplo eller læse selv. Hun kan sagtens lege selv uden hun behøver mig hele tiden og hvor er det bare lækkert :) hun hygger sig i sit eget selskab og har en tosset fantasi :D dog sørger jeg altid for lige at afbryde lidt og deltage i hendes lege :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER