Ema

Tilvænne til barnevogn

3 indlæg i dette emne

Altså Freja på 2 måneder har bestemt sig for at hun absolut ikke kan lide hverken autostol eller barnevogn.

 

De første uger af hendes liv var autostolen absolut intet problem og hun sov så snart vi begyndte at køre, men nu skriger hun i vilden sky og er umulig at trøste med mindre hun tages op af stolen eller man tager stolen ud af bilen og svinger/vugger hende i den. Så falder hun til ro med det samme, men begynder at græde igen så snart stolen sættes i bilen.

 

Hun var i barnevogn for første gang da hun var ca  2 uger gammel og der faldt hun i søvn stort set med det samme, men nu er det samme problem som med autostolen. Dog kan hun ikke vugges til ro i barnevognen, der falder hun kun til ro, hvis hun bliver taget op.

Siden vi begyndte med barnevognen og til problemet begyndte var hun i vognen ca 1 gang dagligt, hun har dog aldrig sovet i den alene, men er altid kommer med op i liften, hvis hun har sovet når vi kom hjem. Ændringen skete bogstavelig talt fra den ene dag til den anden efter ca 1 uge og jeg må indrømme at jeg ikke har hende i barnevognen hver dag længere, da det oftest er lettere at overskue at tage hende med ud i strækviklen, når vi skal gå med hunden. Og når jeg har er det kun korte ture, hvor hun kan komme op i slyngen hvis hun bliver alt for ulykkelig

 

Er der nogen der har gode råd til hvordan man kan vænne hende til begge dele. altså barnevognen er jo ikke strengt nødvendigt at hun skal kunne lide, men jeg kan jo ikke undgå at have hende med i bilen en gang i mellem

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som min søn..

Vi lejede en 'easylift' i babysam.. Den må de ligge i til 9 kg. Den løste alle vores køreproblemer.

Jeg puttede ham i barnevognen med strækviklen, lidt svøbt, men mest for trygheden og duften.

Ellers har jeg puttet ham med min trøje, det gav ro nok til at han ville ligge der.

Håber det lykkes alt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som min søn..

Vi lejede en 'easylift' i babysam.. Den må de ligge i til 9 kg. Den løste alle vores køreproblemer.

De liggende autostole er desværre ikke godkendt i Sverige, hvor vi bor

Kan være jeg skal prøve med slynge i barnevognen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER