Marianne1983

D dråber

6 indlæg i dette emne

Er der noget med at nogle d dråber er mere skånsomme end andre? Og i så fald hvilke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger selv D-Pearls til vores dreng :) (Han får så bare hver anden dag, da der er mere i end den anbefalede dagsdosis)

 

Det er en smule snasket, fordi de kommer i kapsler, vi så skal prikke hul på og få indholdet ud af, men de skulle være gode til babyer.

 

Vi startede med almindelige D dråber baseret på kokos-olie, men vi mistænkte dem for at forårsage mavesmerter hos ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke anbefale nogen bestemte d-dråber, jeg vil bare råde til at være opmærksom på at nogen børn kan få enten mavekneb eller forstoppelse af nogle d-dråber. Fra Lucas var 2 uger gammel brugte vi dem fra apovit som er baseret på kokosolie, og der havde aldrig været nogle problemer med dem, indtil for et par måneder siden hvor han som halvandet årig begyndte at døje med hård mave og rigtig mange smerter hver gang han havde afføring. Vi var ved lægen flere gange, og hun kunne ikke finde ud af hvad der var galt. Han fik movicol i 2 måneder uden ordentlig effekt. Først da min veninde (som er farmakonom) fortalte mig at nogle børn kan blive allergiske overfor d-dråberne fra apovit (pga kokosolien), stoppede vi med d-dråberne, og efter kun én uge, fungerede hans mave fuldstændig normalt igen. Så vær meget opmærksom, for selvom de har kunne tåle dem på et tidspunkt kan de sagtens blive allergiske lige pludselig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D-pearls er meget skånsomme mod maven, og jeg har givet dem til min datter altid uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det siges at D-dråber med kokosolie kan give mavekneb (har nu ikke været et problem her), men de eneste dråber uden kokosolie du kan få, er på apoteket, deres "eget mærke", men de skulle vist så være med jordnøddeolie. Det ville jeg personligt undgå, da jeg frygter allergi.

Jeg kender ikke noget til D-pearls, men det er vist olivenolie :)

De almindelige D-dråber er ret billige så man kan kostbare med dem og se om der r et problem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt så har jeg altid ventet med d-dråber til vi startede op på regulær mad v. 6 mdrs alderen. Jeg har altid oplevet pjat med maven ifbm. dem desværre.

Jeg har altid fuldammet, og tænker at det dækker barnet ind (så længe mine depoter er fyldte, vel og mærke). Det har SP aldrig sagt noget til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER