Rosen

Creme og make-up ?

11 indlæg i dette emne

Hej :)

Hvor meget tænker i over hvilken creme og make-up i

bruger når i ønsker eller er blevet gravid?

Hvilke mærker er gode til fornuftige priser ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har godt nok født for et halvt år siden, men jeg tænkte en hel del over det. Jeg skiftede makeuppen ud til Nilens Jord - det er uden parfume og parabener. Derudover skiftede jeg shampoo, balsam, makeupfjerner og cremer ud til matas natur uden parabener og parfume. Begge mærker har rimelig fornuftige priser synes jeg. Derudover er der jo neutral, minirisk, derma osv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at bruge så lidt parfumeret halløj som muligt.

Jeg bruger dog Rexona dagligt og en lille smule parfume uden på tøjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger änglamark shampoo, balsam og shower. Det er også godt til en fornuftig pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De mærker jeg bruger, kan anbefale og som er til fornuftige priser er:

Anglamarkt (opvasketaps og rengøringsmidler)

Neutral (vaskepulver, body shampoo, opvaskemiddel, håndsæbe m.m.)

Nilens jord

Matas natur

Derma (fx solcreme)

Stuhr har en astma allergi mærket shampoo og en hårspray uden alt for meget skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid brugt nilens jord make up bare fordi jeg synes det er godt anede ikke det var sundere end andet.. Det eneste jeg har ændret og holdt lidt tilbage med er parfume men har nu ikke skiftet shampoo eller noget ud, baby skulle jo nødig få et chok når det kommer til verden :) Lever bare almindeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid brugt nilens jord make up bare fordi jeg synes det er godt anede ikke det var sundere end andet.. Det eneste jeg har ændret og holdt lidt tilbage med er parfume men har nu ikke skiftet shampoo eller noget ud, baby skulle jo nødig få et chok når det kommer til verden :) Lever bare almindeligt :)

Ja, jeg overvejer også at bruge nilens jord.

Hvor langt er du henne i din graviditet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede visse produkter ud, men var generelt mådeholdende med brugen af produkterne.

Tandpastaen var ikke colgate.

Produkter med parabener blev udskiftet til produkter uden parabener og i et vist omfang også parfumefri produkter i takt med at jeg brugte det jeg Havde stående.

Jeg brugte en overgang parfumefri shampoo og balsam og sæbe og deo til kroppen. Men det blev simpelthen for meget neutralt i forhold til min sarte næse, der i en periode i graviditeten var ekstremt følsom, så jeg følte mig lugtende og ulækker. Jeg valgte derfor at bruge balsam med parfume og deo med parfume.

Jeg bar kun rigtig parfume til jul, og til et par store fester.

I det daglige skar jeg eyeliner og øjenskygge væk, samt lip gloss og nøjedes med pudder og mascara.

Derma synes jeg er et udmærket og fornuftigt bud. Ellers er der flere gode produkter fra apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg overvejer også at bruge nilens jord.

Hvor langt er du henne i din graviditet ?

Nilens jord make up er hvert fald super godt men mascare har jeg bare brugt en almindeligt.. :) Jeg ved ikke om det bare er mig men jeg har det lidt sådan at hvis man "pakker fosteret ind i vat" i mens man er gravid, så tror jeg først deres krop får et chok mht allergi o.s.v når de bliver født, så hvis bare man lever almindeligt (uden alkohol selvfølgelig) og som man plejer at gøre så tror jeg man får det sundeste barn :) Jeg er 36+5 idag og var til jordmor igår, hvor de sagde han havde det super godt og at han SNART ville komme til verden og at jeg ikke ville komme til at gå til terminen pga min bækkenløsning så det er bare fantastisk, ihhhh vi glæder os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nilens jord make up er hvert fald super godt men mascare har jeg bare brugt en almindeligt.. :) Jeg ved ikke om det bare er mig men jeg har det lidt sådan at hvis man "pakker fosteret ind i vat" i mens man er gravid, så tror jeg først deres krop får et chok mht allergi o.s.v når de bliver født, så hvis bare man lever almindeligt (uden alkohol selvfølgelig) og som man plejer at gøre så tror jeg man får det sundeste barn :) Jeg er 36+5 idag og var til jordmor igår, hvor de sagde han havde det super godt og at han SNART ville komme til verden og at jeg ikke ville komme til at gå til terminen pga min bækkenløsning så det er bare fantastisk, ihhhh vi glæder os ;)

Jeg vil gived ig ret i at alt skal foregå med måde.

På samme måde er det helt utopisk at tro, man kan undgå alle allergifremkaldende stoffer hundrede procent. Det kan ikke lade sig gøre. Dels fordi det ophobes i kroppen og udskilles meget lang tid efter, dels fordi de også er i produkter i vores omgivelser, fx coveret til iphonen og ipaden.

Man hører lige så tit om at de familier, hvor moderen er helt hysterisk med at undgå. Allergifremkaldende stoffer, at det er der de allergiske børn er som det modsatte, hvor man har brugt løs af det hele og det netop skulle være derfor barnet er allergisk.

Men det være sagt, så må begrænsningen af allergifremkaldende stoffer bredt set i den danske befolkning være bedre end udbredelsen af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt meget over det. Især fordi jeg selv er multi allergiker og gerne vil skåne mit barn. Derfor har jeg altid brugt fx neutral vaskemiddel og sådan, så ingen ændringer der. Men jeg har skåret Rigtig meget ned på brug af makeup, som så stadig er de samme mærker, og så har jeg inden graviditeten skiftet alle shampoo, sæber og lign ud med matas uden parafume, parabener og det.

Jeg vil aldrig kunne skåne mit barn for alt, men jeg kan også lade være med at provokere allergi-generne i ham et langt stykke hen af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER