Mia maya

Røntgen hos tandlæge

6 indlæg i dette emne

Jeg var for et par dage siden ved tandlægen og fik taget 3 røntgenbilleder. Godt nok har jeg ingen positiv test (endnu), men kan være gravid.

Kom bagefter til at tænke på, at jeg nok ikke burde have fået taget billederne, hvis der er mulighed for at jeg er gravid. Derfor er jeg nu lidt bekymret over situatonen.

Nogle der har fået taget røgent under graviditeten ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så tidligt i graviditeten nu, hvis det er, så det ikke gør noget. Jeg fik det da min datter blev lavet :) Desuden så er strålen trods alt stadig et godt stykke væk fra maven og ikke direkte eksponering- det fik jeg forklaret den gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK tak for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK tak for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er slet ingen grund til bekymring, strålerne er så latterligt lave at det ingen betydning har. Det er i princippet kun fordi at vi "kan" fravælge, at man så vælger at gøre det. Hvis du fløj en tur til Rom, ville du blive udsat for 20 x så meget stråling under flyveturen (det fortalte tandlægen mig, da jeg selv skulle have taget røntgen under min graviditet) - og det gør vi jo uden at bekymre os. Og desuden er der jo også gravide stewardesser, som jo altså får almindelige børn i den anden ende af graviditeten.

Og som andre siger, er strålerne ikke rettet mod maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med positive svar - er mere rolig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER