Myliona

Kreative aktiviteter med tumling

12 indlæg i dette emne

Camilles mormor elsker at få ting af Camille.

Men synes det er svært at finde på :) så nu vil jeg høre hvad I laver af sjove ting med jeres tumling? :)

I dag laver vi påske kyllinger - jeg har malet et køkken rulle rør, og delt i 5 dele, også skal Camille komme fjer og øjne på..

Den anden dag malede hun et maleri på et lærred, og kom pailletter på...

Hvornår er de gamle nok til at de kan begynde at klippe? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min nevø har lavet skåle og lysestager i perler.. Det er noget med at man sætter dem fast på en glasskål og får dem til at smelte.. Ej, jeg ved ikke lige hvordan, men de er så fine! :)

 

Se her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja det lavede vi da jeg arbejdede i en børnehave...! Det er så fint! Det er helt rigtigt.. Man giver lige skålen lidt olie, også sætter man perlerne på også skal de i ovnen til de smelter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja det lavede vi da jeg arbejdede i en børnehave...! Det er så fint! Det er helt rigtigt.. Man giver lige skålen lidt olie, også sætter man perlerne på også skal de i ovnen til de smelter :)

 

Altså jeg overvejer at lave nogen til mig selv, for jeg synes virkelig de er flotte :blush :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har i dagplejen lavet diverse figurer i pap, som hu har pyntet med perler, palietter og fjer.

Sidste år lavede hun til mors dag, pyntede hun et glas med små kugler af silkepapir, som blev til lysestage til fyrfadslys.

Hvad med ting i saltdej??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Castello laver nogle lækre flødeoste i små søde glas som passer perfekt som fyrfadslysestager. Til jul brugte vi dem som julegaver, hvor vi havde tegnet på dem med glas-tusser. Det var et stort hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers ved jeg at du kan finde rigtig meget inspiration på bloggen pyntemyntheogmor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har i dagplejen lavet diverse figurer i pap, som hu har pyntet med perler, palietter og fjer.

:ditto

Derudover har C også lavet diverse malede glas og krus (og en porcelænsugle, hun malede på - tror den er købt i en hobby butik).

Så har jeg fået grydelapper med håndaftryk.

Vi har fået fisk lavet af piberenser med perler(de store hama) over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Williams kreaevner er ikke så vilde endnu, men vi har da fået plantet karse hvor han tegnede tegning jeg limede på et syltetøjsglas. Jeg har ikke lige billede her, men du kan se på min blog: paerebarnet.blogspot.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet gækkebreve, hvor Karla tegnede et stykke papir med en masse farver, og så klippede jeg bagefter. (Men shh.. Far har ikke gættet det endnu  :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille gider ikke saltdej.. Da vi prøvede det havde vi en meeeeget ked pige fordi hun ikke måtte spise det!! :p

Og karse! Doh selvfølgelig skal vi plante karse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan købe sakse, hvor du også holder ved, så hun lærer bevægelsen, det kan du sagtens nu :) min mor bruger det meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER