Guest

Erfaringer med moccamaster og mug

9 indlæg i dette emne

Hej piger

Kort historie: vi fik en moccamaster kaffemaskine i bryllupsgave og bruger den 1-2 gange daglig morgen og aften, i dag opdager jeg så at den er fuld af mug nede i vandbeholderen :puke.

Andre der har oplevet det og hvordan i al verden får jeg den gjort ren under varmelegme mv...

:help

Alle råd og erfaringer søges, er pt ved at afkalke den da jeg tænker at syren, kan slå noget af det ihjel.

Billeder af min maccamaster, efter afkalkning

47767c3d576a320d712c37bc0c690533_zps525e

2c5a20af67d3cdcb5c82c55b578bc272_zps1fce

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville kontakte moccamaster og høre dem ad. Det lyder helt vildt mærkeligt i mine ører, at det overhovedet kan lade sig gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte om man kunne hælde noget rodalon-blanding i den og lade det stå fx. natten over, og så derefter køre den igennem med rent vand maaaaaaaaaaaange gange?

Må prøve at købe noget i morgen.

Jeg ville kontakte moccamaster og høre dem ad. Det lyder helt vildt mærkeligt i mine ører, at det overhovedet kan lade sig gøre!

Ja jeg synes også det er sært, så har fundet garrantibeviset frem og så vil jeg prøve at Kontakte dem, men der er et klart lag skimmel i bunden af vandbeholderen. Især i den side der vender ud mod vinduet, så overvejer om det er fordi den står og danner lidt kondens, men har aldrig haft en kaffemaskine, der skulle tørres af, men nu må vi se hvad de siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske om det var en moccamaster min mor havde på arbejdet, men der kom også mug og de fik den aldrig ren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natron + vand gjorde tricket for en glaskaraffel jeg havde fået mug i. Ret meget natron (billigt i Matas) og så stå i blød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik den rengjort med en gang rodalonvand og en opvaskebørste.

 

Vi skrev til moccamaster om problemet, og de svarede bare at man jo mjåtte forvente en vis normal rengøring af produktet på jævnlig basis. 

 

Så nu har vi gemt låget til vandbeholderen i skuffen, så der ikke bliver dannet kondens, og så må den bare blive gjort rent jævntlig så det ikke kommer igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik den rengjort med en gang rodalonvand og en opvaskebørste.

 

Vi skrev til moccamaster om problemet, og de svarede bare at man jo mjåtte forvente en vis normal rengøring af produktet på jævnlig basis. 

 

Så nu har vi gemt låget til vandbeholderen i skuffen, så der ikke bliver dannet kondens, og så må den bare blive gjort rent jævntlig så det ikke kommer igen.

Det er da noget fis det de skriver.

Mine forældre har altid haft moccamaster og har aldrig haft problemer med mug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget fis det de skriver.

Mine forældre har altid haft moccamaster og har aldrig haft problemer med mug.

Det syntes jeg også, har heller aldrig haft en kaffemaskine der mugnede, så er ikke sikker på at vi skalhave en moccamaster igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft mocamaster i 7-8 år nu og har aldrig oplevet mug i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER