Tobias Dame

Sygdom/barsel når man har et studiejob

2 indlæg i dette emne

Hej Alle,

 

Først vil jeg gerne undskylde hvis andre allerede har spurgt før mig. Men syntes de der regler er SÅ forvirrende!

 

Jeg er både studerende og arbejder ved siden af. Her i weekenden var jeg på arbejde ca 14 timer. Og hold da op, havde smerter overalt i hele lænden og spikes op i ryggen og ned i benene. Det gjorde faktisk så ondt at jeg havde utrolig svært ved at gå og kunne ikke sidde ned uden frygtelige smerter. Tænker om det er bækkenløsning? Men er det ikke tidligt når man kun er i 15 + 0 i morgen?

 

Anyway, mit problem er at jeg kun er ansat til 8 timer om ugen, men jeg har på min vagtplan flere timer end det, som regel 10-20. Afhængig af hvilken uge osv. Men hvad sker der hvis jeg skal sygemeldes? (Er nødt til at tage til lægen og snakke med dem). Får jeg så løn efter antallet af timer jeg er skrevet op til, eller kun de 8 som jeg har på kontrakten? For dem som tidligere har været syge, fik for de timer som der stod på vagtplanen, indtil denne "udløb" (altså at der ikke var flere vagter i den periode de var skrevet op til). Så fik de kun for de timer de havde på kontrakten.

 

Jeg har kunnet læse mig til at man de sidste 8 uger skal have haft 74 timers arbejde for at kunne få løn under sygdom hvis man kun er ansat 8 timer om ugen. Dette har jeg, jeg har faktisk hele 81,75. Så den kan jeg sige check til. Men så er spørgsmålet så bare med de sygetimer om de tæller for antal planlagte vagter eller kun de 8 timer.

 

Så kommer vi til barsel, der skal man have arbejdet 120 timer de sidste 13 uger, dette kan jeg også sige tjek til, da jeg kommer til at arbejde hele 119,50 t på blot 7 uger, og skal jo stadigvæk have minimum 8 timer per uge de sidste 6 uger til barselsdatoen. Men her afhænger det jo af om de planlagte timer tæller for de 120?

 

Puha, håber nogen kan svare på det, for syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen information :( Ringer dog også til min fagforening i morgen. Har dog langt fra lyst til at være syg, men vil næsten gøre hvad som helst for at jeg ikke skal opleve de smerter igen!

 

Hilsen Tobias Dame

 

P.S Skal lige tilføje at jeg intet har sagt på mit arbejde endnu, da vi har 2 som allerede er syge med bækkenløsning. Og chefen har meldt ud at han ikke gider ha flere sygemeldinger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner det ikke, og synes det lyder meget fornuftigt at tage den med fagforeningen. Men ville ikke gå uden at give kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER