Riis94

Hvilken barnevogn/kombivogn????

10 indlæg i dette emne

Hejsa alle sammen.

Vi skal til ud og finde os en barnevogn til ham den lille, men vi synes det er svært da der er så mange forskellige. Vi er begyndt at kigge på tyske sider da det ligner der er en del at spare, men hvad er bedst. Vi har familiemedlemmer der mener kombivogne er noget lort, men ville gerne høre andres erfaring? Og liggemål, er 88 cm meget småt? Spørger da jeg har forelsket mig en lille smule i denne (link nedenunder), jeg er jo helt vildt med de svingbare forhjul.

Byd endelig ind med råd eller erfaringer :-) :-)

http://www.barnevognshuset.dk/product/peak-air-sort-1535/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kombivogn fra emmaljunga og har været super glade for den! Og ja svingbare forhjul er fantastiske! Min datter ku være i barnevognen 8 måneder, måske kunne vi godt have presset den til 9.

Har lige set på den du linker til og umiddelbart ville jeg i hvert fald se nærmere på klapvognsdelen i virkeligheden for den ser lidt kompakt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du/i må overveje hvad i forventer at bruge barnevognen til. Fx har jeg en drøm om at mit barn bliver et rigtig barnevognsbarn der bare knuselsker sin barnevogn og vil sove ude dagligt i den, til han er 3 år/vokser ud af den. Derfor har vi valgt at finde en barnevogn med størst muligt liggemål så han kan bruge den længst muligt.

 

Andre er mere til at deres børn sover inde, (måske hvis de bor på 4 sal i byen eller lign) eller at de skal ligge i en krybbe, og har derfor ikke samme behov for en stor barnevogn, men mere en kombivogn.

 

Hvor meget forestiller i jer at i vil få brug for henholdsvis barnevognsdelen og klapvogndelen? Og til hvad og hvor længe. Kan den vogn i kigger på opfylde de tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige at det jo er muligt at købe en billig have barnevogn :) vigga sover alle lure udenfor så vi har købt en brugt stor barnevogn for ingen penge :) vigga vil meget hellere sidde i klapvogn når vi er på tur så har aldrig den store barnevogn med rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kombivogn fra emmaljunga og har været super glade for den! Og ja svingbare forhjul er fantastiske! Min datter ku være i barnevognen 8 måneder, måske kunne vi godt have presset den til 9.

Har lige set på den du linker til og umiddelbart ville jeg i hvert fald se nærmere på klapvognsdelen i virkeligheden for den ser lidt kompakt ud.

Hvilken model er det, og hvor stort et liggemål har barnevognsdelen?

 

Jeg har også forelsket mig i svingbare forhjul, så længe de også kan låses. Mette, har du nogen erfaringer med svingbare forhjul og sne?

 

Vi har kik på en Kronan kombivogn (i Sverige) og en Emmaljunga kombivogn, og de har liggemål omkring de 80 cm i barnevognsdelen, men vores datter kommer heller ikke til at sove ude i barnevognen, da vi bor på 3. sal midt i Kbh. Vi håber, at vi kan købe kombivognen brugt, så vi holder øje på nettet. :)

 

Flere erfaringer er velkomne!  :yay Der er nemlig så mange valgmuligheder, at det er til at blive skør over, når man er 1. gangs og ikke rigtigt har styr på, hvad der er godt og skidt.  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken model er det, og hvor stort et liggemål har barnevognsdelen?

Jeg har også forelsket mig i svingbare forhjul, så længe de også kan låses. Mette, har du nogen erfaringer med svingbare forhjul og sne?

Vi har kik på en Kronan kombivogn (i Sverige) og en Emmaljunga kombivogn, og de har liggemål omkring de 80 cm i barnevognsdelen, men vores datter kommer heller ikke til at sove ude i barnevognen, da vi bor på 3. sal midt i Kbh. Vi håber, at vi kan købe kombivognen brugt, så vi holder øje på nettet. :)

Flere erfaringer er velkomne! :yay Der er nemlig så mange valgmuligheder, at det er til at blive skør over, når man er 1. gangs og ikke rigtigt har styr på, hvad der er godt og skidt. :wacko

Vi har en emmaljunga duo Edge kombi, og synes den er så lækker! Generelt er jeg tosset med emmaljunga, der er så mange lækre detaljer. I barnevognen kan bunden fx hæves så de kan sidde op i den- det bruge vi MEGET da Vigga var over 5 måneder og gerne ville se ud når hun ikke sov men ikke var helt klar til at sidde uden støtte endnu. Der er indbygget fluenet og solafskærmning i kalechen og det er bare guld værd :) klapvognen har flere indstillinger i ryggen og kan nemt ligges helt flat ned hvis de falder i søvn i den :)

Nej jeg kan ikke huske ligemeget, men Vigga er en lang pige og ku bruge den i 8-9 måneder.

Havde ingen problemer med sne og drejbare hjul (de kan jo eventuelt også låses hvis der kommer meget sne).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se i emmaljunga kataloget at man kan købe "vinterhjul" til de barnevogne med svingbar hjul foran :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga duo Edge kombi, og synes den er så lækker! Generelt er jeg tosset med emmaljunga, der er så mange lækre detaljer. I barnevognen kan bunden fx hæves så de kan sidde op i den- det bruge vi MEGET da Vigga var over 5 måneder og gerne ville se ud når hun ikke sov men ikke var helt klar til at sidde uden støtte endnu. Der er indbygget fluenet og solafskærmning i kalechen og det er bare guld værd :) klapvognen har flere indstillinger i ryggen og kan nemt ligges helt flat ned hvis de falder i søvn i den :)

Nej jeg kan ikke huske ligemeget, men Vigga er en lang pige og ku bruge den i 8-9 måneder.

Havde ingen problemer med sne og drejbare hjul (de kan jo eventuelt også låses hvis der kommer meget sne).

Tak for svar! Det lyder super godt! Det er præcis den Emmaljunga model, vi også har kik på. :D Liggemålet i den model er 79 cm, så det lader til at være helt fint til ca. 9 måneder, og så er det jo forår og klapvognstid til den tid. :)

 

Ja, man kan nemlig købe vinterhjul til, men det er jo heller ikke sikkert, at det så er nødvendigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Riis94, hvilken barne-/kombivogn har I så købt? :)

 

Vi har netop købt en Emmaljunga Edge Duo s (drejelige forhjul). Glæder mig til at få den, men der går jo lige en 3 måneder+ endnu. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra oktober

Hvis jeg stadig kan nå at komme med indspark så basson nordic lux, liggemål 98 på barnevognsdelen og for 13-1400 kan man købe klapvognsdel til barnevognsstellet

OG den har drejbare hjul ;)

Vi var heldige og finde den til 2013 pris = under 5000 (uden klapvognsdel, men med pusletaske og lift)

I 2014 sælges delene seperat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER