Barbamama

LinkedIn - Hvad er det nu lige det kan?

6 indlæg i dette emne

Jeg har nu oprettet en profil på linkedIn, men helt ærligt så har jeg ikke opdaget endnu, hvad det gør godt for... Jeg fornemmer at det "sælges" lidt på samme fordele som facebook med at "så kan man holde kontakten" og "holde øje med hinanden", og jeg har da også fundet en del af mine gamle medstuderende, men ellers ved jeg faktisk ikke, hvad jeg skal bruge det til :D

Er I på linkedIn og hvorfor/hvorfor ikke? Er der nogen, der har oplevet, at det hjalp dem til at få et job?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er på LinkedIn for at have et professionelt netværk. Der er her jeg connecter med kollegaer og samarbejdspartner.

Ikke så meget personligt (venner og familie), det holder jeg til FB og omvendt (ingen arbejde på FB).

Desuden bruger jeg det til at holde mig opdateret omkring nyheder inden for mit felt ved at følge virksomheder og grupper.

Og så er det et alletiders værktøj ved jobsøgning, du kan præsentere dig professionelt og se hvilken type ansatte der er i den virksomhed du påtænker at søge i. Jeg kender flere som er blevet headhuntet via LinkedIn. Faktisk er LinkedIn et af de mest brugt værktøjer når virksomheder skal finde nye medarbejdere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på, men jeg har ikke indtryk af det bliver brugt særlig meget indenfor mit felt - socialrådgiver og slet ikke i mit nuværende som hjemmegående :D Haha. Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg stadig har en profil :unsure

 

Min mand derimod, han er i it branchen, der bruges det til at connecte med tidligere kollegaer og holde kontakten vedlige. Han bliver også jævnligt, som i hver uge, kontaktet af headhuntere der kommer med ret seriøse tilbud. For ham er det en ret vigtig del af arbejdet og vigtigt for at blive set og få jobtilbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LinkedIn er også for mig et professionelt netværk. Men også at vise omverdenen at jeg har et ok netværk, da min fagforening påstår det er vigtigt. Jeg tror det er her en kommende arbejdsgiver vil tjekke dig ud frem for f.eks. facebook uden at vide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

 

Jeg er selv blevet kontaktet af headhuntere et par gange gennem linkedin. Det er der jeg har mit online CV, holder mig posted om nyheder på mit faglige område og orienterer mig om kollegers professionelle gøren og laden, vidensdeling, konferencer mv.

Men alt afhængig af dit fagområde kan det have relevans :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv en profil, men er ret ny i det. 

 

Læste i vores studieblad forleden, at ca halvdelen af jobansøgere blev tjekket ud derinde - ved ikke om det særligt for jurastuderende, men det er i hvert fald mere udbredt end jeg lige troede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER