Ema

manglende sutterefleks

8 indlæg i dette emne

Vores ellers skønne datter er ny halvandet døgn gammel og har desværre ikke vist nogen som helst interesse i at sutte. Hun tager brystvorten i munden og så sker der bare ikke mere.

Andre der har prøvet dette og hvor lang tid gik der inden sutterefleksen kom i gang?

Pt malker jeg ud hver 3. time og så bliver hun madet med råmælken, synes bare det er lidt frustrerende at der ikke sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at hun måske lige skal ha lidt tid - hun er trods alt kun halvanden døgn. Bli ved med at lægge hende til, vær sikker på at hun er sulten nok og hun ikke virker for træt.

Måske hendes tungebånd lige ska tjekkes? Jeg har dog ikk erfaring med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv også at ligge hud-mod-hud med hende. Det kan sætte gang i hendes sutterefleks. Tag evt en dag hvor i bare ligger hjemme under dynen hud-mod-hud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sørg for at hun gaber rigtig højt op om brystvorten. Pres den gerne lidt ind i munden på hende..

P.s. Er I kommet hjem fra sygehuset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke kommet hjem endnu og bliver som minimum til i morgen. Hun ligger hud mod hud så meget som muligt, hvilket bliver en del timer når vi nu alligevel er indlagte.

Får hjælp til forsøge at få hende til at sutte ved hvert eneste amningsforsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremskridt!!!

Min lille prinsesse har endelig fattet det der sutte halløj og har nu spist sine sidste 3 måltider selv. Hun er stadig svær at få til at tage fat i brystvorten, men når det så endelig lykkes, så sutter hun bare derudaf

Så nu skal vi bare se at hun begynder at tage på, så må vi komme hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece blev født med underudviklet sutterefleks. De var indlagt i 10 dage, hvor der blev brugt rigtig lang tid på intensiv træning med at sutte på flaske og sut. Hun skulle bare have alt der kunne stimulere sutterefleksen.

Puha den gav mig godt nok ondt i maven så jeg læste igår, men heldigvis ser det ikke ud til at blive lige så slemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var slet ikke for at gøre dig ked af det :kram :kram

Hun er i dag en stor, glad, frisk 4 årig pige som er helt som hun skal være :) Der er jo heldigvis også kæmpe forskel på hvor hurtigt de små fanger det :)

Godt at høre at hun er kommet godt igennem det. Er helt med på det ikke var for at gøre mig ked af det, men vil bare så gerne snart hjem, så bare tanken om yderligere en uge slog mig helt ud. Men nu krydser jeg bare fingre for at vægten går op ad, så det forhåbentlig ikke tager alt for længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER