louisef

Hvor meget tøj?

8 indlæg i dette emne

Vi har været heldig at få en masse (som i virkelig meget!) brugt tøj til Andrea i de første størrelser, men det betyder så, at jeg har lidt svært ved at lure, hvor meget jeg skal have fremadrettet i den enkelte størrelse? Så måske i vil dele ca hvor meget i har af bodier k/l, bukser, natdragte mm? Og måske nogen også har et input om, hvilket overtøj jeg skal tænke på fremover? Indtil nu har hun haft en varm dragt, men er jo primært i sleebee, når hun er i barnevogn. Hvornår får hun brug for en jakke? Til sommer eller først til efteråret?

Andrea er 4 mdr og så småt på vej op i 68.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror generelt vi har: 

 

6-7 bodyer blandet lange/korte ærmer

min. 6 natdragter

4 bukser

ca. 10 forskellige tunikaer/trøjer

1/2 heldragter

muligvis et par kjoler

3 varme trøjer/strik

 

Jeg ville nok købe en sommerjakke str. 74 til sommer og efterår, hun begynder jo snart at komme op at sidde i bv :) Ellers tror jeg varme trøjer kan gøre tricket. Men det er rart at have en jakke hvis det blæser eller småregner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :)

Andre med input? De er meget værdsat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er 7,5 mdr nu og har ingen jakke - endnu (tænker hun skal have her til foråret!)

Men som du selv skriver, så er de jo godt pakket ind i slee-bee. Jeg begyndte først at sætte Vega i BV fra hun var 6 mdr, og her fik hun en strik-cardigan på. :)

Og i vil eller ude har hun haft en køredragt på.

I str 74 har vi:

10/12 bodyer (lange)

5 heldragter

3 par bukser

3 par strømpebukser

6 par strømper

2 kjoler

1 cardigan

2 strikcardigan

Her har hun oftest en body+bukser/strømpebukser eller en heldragt. Det er mest fordi det er praktisk. Når hun nærmer sig str 80 vil jeg dog købe lidt mere ale Påskesens (altså trøjer/skjorter/tunika mv)

Vega sover ikke i nattøj, bare i body. Men når hun kommer i tremmeseng og kan sparke dynen af, så kommer hun i nattøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi kører også primært med bodier + bukser eller heldragte for tiden, for det er nemlig meget mere praktisk :) Andrea har her i vinters sovet i natdragte, men hun bliver ret varm så måske det snart bare bliver body? Men hvad så hvis hun sparker dynen af? Hmm det er svært.

Ift jakke så passer det nok meget godt med jakke fra 8-9 mdr, hun fylder 6 mdr til maj, så det vil så være til sensommeren/efteråret. Bør det så være 74 eller 80 mon?

Arghhh der er så mange ting at tage stilling til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi kører også primært med bodier + bukser eller heldragte for tiden, for det er nemlig meget mere praktisk :) Andrea har her i vinters sovet i natdragte, men hun bliver ret varm så måske det snart bare bliver body? Men hvad så hvis hun sparker dynen af? Hmm det er svært.

Ift jakke så passer det nok meget godt med jakke fra 8-9 mdr, hun fylder 6 mdr til maj, så det vil så være til sensommeren/efteråret. Bør det så være 74 eller 80 mon?

Arghhh der er så mange ting at tage stilling til :D

Jeg ved heller ikke, om det er 74 (som hun bruger nu) eller 80, jeg skal ud i.. Hmm, tror jeg tager 80 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd :) jeg følger lige med...

Vi har også arvet "frygteligt" meget til Sean Anakin... Det er så blandede størrelse helt op til et år ca, dog mest af de små og op til 74.. men har fået ca 3 af de store blå IKEA poser fyldt..

Så jeg har INTET begreb om hvor meget vi bruger osv.. meget er slet ikke taget i brug, dels fordi jeg fandt ud af at det var upraktisk, eller jeg ikke syntes det var pænt længere...

Lige nu svæver vi mellem str. 56 og 62.. men jeg syntes virkelig vi drukner i tøj vi ikke bruger og samtidig syntes jeg vi mangler?!.. måske det bare er mit shoppe hjerte der gerne vil på indkøb ;) hihi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd :) jeg følger lige med...

Vi har også arvet "frygteligt" meget til Sean Anakin... Det er så blandede størrelse helt op til et år ca, dog mest af de små og op til 74.. men har fået ca 3 af de store blå IKEA poser fyldt..

Så jeg har INTET begreb om hvor meget vi bruger osv.. meget er slet ikke taget i brug, dels fordi jeg fandt ud af at det var upraktisk, eller jeg ikke syntes det var pænt længere...

Lige nu svæver vi mellem str. 56 og 62.. men jeg syntes virkelig vi drukner i tøj vi ikke bruger og samtidig syntes jeg vi mangler?!.. måske det bare er mit shoppe hjerte der gerne vil på indkøb ;) hihi...

Kender jeg sååå godt :) men når til et punkt, hvor man også gerne selv vil vælge lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER