ninnad

Hjælp piger!!

32 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål til en million:) som omhandler de her kære ægløsningstests.. Ved 17 tiden tog jeg en test, som næsten var positiv.. Jeg tænkte Jubii så er den der snart, kl. 19.30 tog jeg igen en test og denne gang var test stregen tydligere end control stregen.. Hmm.. Hvad betyder det så lige?? Har ægløsning så været der på de få timer eller kommer den i morgen eller?? Haha.. Tænke tænke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har et spørgsmål til en million:) som omhandler de her kære ægløsningstests.. Ved 17 tiden tog jeg en test, som næsten var positiv.. Jeg tænkte Jubii så er den der snart, kl. 19.30 tog jeg igen en test og denne gang var test stregen tydligere end control stregen.. Hmm.. Hvad betyder det så lige?? Har ægløsning så været der på de få timer eller kommer den i morgen eller?? Haha.. Tænke tænke:)

En ÆL-test er positiv, når teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Så du har ÆL indenfor 24-48 timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et spørgsmål til en million:) som omhandler de her kære ægløsningstests.. Ved 17 tiden tog jeg en test, som næsten var positiv.. Jeg tænkte Jubii så er den der snart, kl. 19.30 tog jeg igen en test og denne gang var test stregen tydligere end control stregen.. Hmm.. Hvad betyder det så lige?? Har ægløsning så været der på de få timer eller kommer den i morgen eller?? Haha.. Tænke tænke:)

Man har ÆL 24-48 timer efter ÆL-testen er blevet positiv. Så du er meget fertil fra ÆL-testen er blevet negativ og så 3-4 dage derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak piger!!!:), så var det ikke helt forkert det jeg selv tænkte.. Men sidder bare tilbage og tænker, har den mon så været positiv i de få timer.. Kan nemlig ikke forstå ægløsning allerede skal være der nu her. Sidste cyklus var 46 dage og sidste mens første dag var den 18. Feb. Men det da kun lækkert hvis det er tilfældet:)

Manden signeret tænker for meget over det, nok rigtig nok når det sværmer oppe i hovedet konstant, men det er svært at lade vær..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak piger!!!:), så var det ikke helt forkert det jeg selv tænkte.. Men sidder bare tilbage og tænker, har den mon så været positiv i de få timer.. Kan nemlig ikke forstå ægløsning allerede skal være der nu her. Sidste cyklus var 46 dage og sidste mens første dag var den 18. Feb. Men det da kun lækkert hvis det er tilfældet:)

Manden signeret tænker for meget over det, nok rigtig nok når det sværmer oppe i hovedet konstant, men det er svært at lade vær..

Hvordan mener du en positiv test ser ud? Som jeg læser det du skriver, så var den jo positiv i går? :unsure

Og som vi begge siger, så hhar du først ÆL 1-2 dage EFTER den er positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. Tidlig morgen og fik vidst ikke helt forstået det i skrev.. Men nu er jeg med og så er det vidst bare i gang med at hygge med manden;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg til en computer og vil lige hører om i ikke syntes den er god nok?? Man kan jo gøre sig selv helt i tvivl :klap

post-7931-0-15679300-1394285290_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo de positive, som mine var igår  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii.. Det er så fedt hvis jeg får en kort cyklus denne gang.. Så kan vi følges ad mor igen og forhåbentlig 9 mdr frem:) krydser fingre for at det lykkes denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen positive ÆL tests fået før nu, har heller ingen cyklus haft i 100 år, min p sprøjteudløb omkring d. 1 december og er ikke blevet fornyet. Men har heller ikke set skyggen af nogen menses eller positive ÆL test, før igår, så håber på vi kan fange det lille æg, og få en positiv test om 14 dages tid!

Ville være super fedt at vi to kunne følges ad, nu især med ÆL på samme dag  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg til en computer og vil lige hører om i ikke syntes den er god nok?? Man kan jo gøre sig selv helt i tvivl :klap

image.jpeg

Klart positiv i går - så det er nu det gælder :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det bedste for dig!! Jeg har selv haft en meget svigende cyklus hvor der er gået op til 2 mdr. før jeg fik min mens.. i forbindelse med PB valgte jeg derfor at benytte mig af Clearblue fertilitetsmaskinen for at få en bedre fornemmelse af hvornår jeg havde ÆL. Sjovt nok havde jeg ÆL præcist 14 dage efter min mens.... dette undrede jeg mig godt nok også over, da jeg også havde regnet med at ÆL vil ligge længere henne i cyklussen men men.. er nu gravid i 3 mdr :) 

 

Vores kroppe er sgu ikke altid til at finde ud af. HELD OG LYKKE TIL DIG! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det bedste for dig!! Jeg har selv haft en meget svigende cyklus hvor der er gået op til 2 mdr. før jeg fik min mens.. i forbindelse med PB valgte jeg derfor at benytte mig af Clearblue fertilitetsmaskinen for at få en bedre fornemmelse af hvornår jeg havde ÆL. Sjovt nok havde jeg ÆL præcist 14 dage efter min mens.... dette undrede jeg mig godt nok også over, da jeg også havde regnet med at ÆL vil ligge længere henne i cyklussen men men.. er nu gravid i 3 mdr :)

Vores kroppe er sgu ikke altid til at finde ud af. HELD OG LYKKE TIL DIG! :)

Taaaak.. Og stort tillykke med graviditeten.. Uhh jeg glæder mig til at blive gravid:) nej kroppen er ikke altid lige til at finde ud af.. Hvor lang tid gik der så fra ægløsning til du fik mens, eller var det den cyklus ny blev gravid i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaak.. Og stort tillykke med graviditeten.. Uhh jeg glæder mig til at blive gravid:) nej kroppen er ikke altid lige til at finde ud af.. Hvor lang tid gik der så fra ægløsning til du fik mens, eller var det den cyklus ny blev gravid i?

Det eneste der er sikkert i en cyklus er, at man får mens 14-16 dage dage efter ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der er sikkert i en cyklus er, at man får mens 14-16 dage dage efter ÆL :)

Ja det er også det jeg har læst mig frem til, men min læge siger det er forskelligt fra person til person.. Det stemte nemlig ikke for mig sidste cyklus.. Men tror det skyldes for mange tanker omkring pb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg har læst mig frem til, men min læge siger det er forskelligt fra person til person.. Det stemte nemlig ikke for mig sidste cyklus.. Men tror det skyldes for mange tanker omkring pb.

Det kan jo også have været en bio, så der er en forklaring på, at mens ikke kom spot on :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der er sikkert i en cyklus er, at man får mens 14-16 dage dage efter ÆL :)

Præcis,  ^_^ Og så når/hvis man finder ÆL er det bare at vente de 14-16 dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaak.. Og stort tillykke med graviditeten.. Uhh jeg glæder mig til at blive gravid:) nej kroppen er ikke altid lige til at finde ud af.. Hvor lang tid gik der så fra ægløsning til du fik mens, eller var det den cyklus ny blev gravid i?

 

Ja, det var den cyklus jeg blev gravid i, så jeg aner det faktisk ikke ;) Men ville investere i en clearblue fertilitetsmonitor hvis jeg var dig.. altså hvis der går tid og i ikke rammer plet pga uregelmæssig cyklus. Du kan købe dem brugt til rimelige penge.. omkring 500 kr. Fra ny koster de 1200 kr. Jeg var så heldig at jeg lånte en fra en venindens veninde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var den cyklus jeg blev gravid i, så jeg aner det faktisk ikke ;) Men ville investere i en clearblue fertilitetsmonitor hvis jeg var dig.. altså hvis der går tid og i ikke rammer plet pga uregelmæssig cyklus. Du kan købe dem brugt til rimelige penge.. omkring 500 kr. Fra ny koster de 1200 kr. Jeg var så heldig at jeg lånte en fra en venindens veninde.

Har godt læst om den, men hvordan virker den? Er det strimler man tisser på som så kommes ind i maskinen? Lidt ligesom blodsukker apperat? ( forestilling i mit hoved;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo også have været en bio, så der er en forklaring på, at mens ikke kom spot on :)

Ja måske.. Det er bare sket 2 cyklusser i streg og har ikke kunnet fange 2 streger på gt! Vi gør i hvert fald vores til at vi skal have de 2 streger om forhåbentlig 12-16 dage..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, ^_^ Og så når/hvis man finder ÆL er det bare at vente de 14-16 dage.

Uhh.. Bliver spændende.. Vi gør alt for at vi får 2 streger:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. Bliver spændende.. Vi gør alt for at vi får 2 streger:)

Ja samme her, jeg havde positive ÆL tests i fredags, så jeg går også og "ruger" og håber på gevinst  ^_^  :gravid 

Snupper dog lige en gang  :hump i aften uanset, kan jo være ægget har været længe undervejs, men siger jo 24-36 eller er det 48 timer at ægget kan befrugtes når det er frigivet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt læst om den, men hvordan virker den? Er det strimler man tisser på som så kommes ind i maskinen? Lidt ligesom blodsukker apperat? ( forestilling i mit hoved;))

 

Du skal tisse på en pind/eller i en kop også stikke pinden ned så den opsuger den mængde urin der skal til (ligesom hvis du tog en æl-test eller graviditetstest). Efterfølgende stikker man pinden ned i maskinen hvor den så analysere/registrerer forandringer i de hormoner som styre din fertilitet. Maskinen er mere brugbar end alm. ÆL-test da den kan fange en stingning i dit LH-niveau og dermed fortælle dig at din ÆL er på vej, og fortæller dig præcis hvornår du har ÆL. Du kan først begynde at bruge maskinen fra din første mens. dag... efter 6-9 dage spørger maskinen selv om en test hvorefter du skal blive ved med at tage en test hver dag... På dag 12 og 13 kunne maskinen spore øgning i mit LH niveau og på dag 14 havde jeg ÆL. Dermed kan man forberede sig lidt ved at have mere samleje med sin partner både dagene op til din ÆL og på selve dagen :) Det virkede ihvertfald for mig!! 

 

Sender dig et link så du kan læse lidt om maskinen http://www.clearblueshop.dk/clearblue-fertilitetsmonitor-p-97.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og husk på,  at en sædcelle kan leve i op til 3 døgn.. derfor øges dine chancer jo for graviditet, ved at have samleje før din ÆL og selvfølgelig også når du har ÆL! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Handler man på Ebay kan det betale sig at købe der  :yay 541 kr for en ny maskine + 20 pinde ekstra 
+ porto 54 kr! Spit ny, er under halv pris af hvad vi får dem til her hjemme.  http://www.ebay.com/itm/CLEARBLUE-PACK-FERTILITY-OVULATION-MONITOR-20-TEST-TESTING-KIT-URINE-STICKS-/291094233810?pt=UK_Health_HealthCare_RL&hash=item43c69182d2

Kender intet selv til maskinen, men har overvejet at købe den, og så ville det blive over Ebay, helt sikkert  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER