Ihpets-mortilto

Temperatur og tænder?

21 indlæg i dette emne

Hvad er normaltemperatur? Altså er alt under 38 normalt, eller er fx 37,7 lidt for højet?

Temperatur stigning ved tænder, hvor længe varer det ca?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min SP har sagt at alt over 37,5 er feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normal temperatur er 37 om morgenen og 37,5 om eftermiddagen/aftenen. Men hos små børn er temperaturreguleringen dårlig og ved engageret leg kan temperaturen komme op på de 38 stykker, så der er lidt sværere med børn

 

Mht tænder og temperaturstigning er der jo egentlig ikke nogen videnskabelig begrundelse, men vores dreng har haft temp.forhøjelse de dage tanden brød igennem

 

Vores læge siger at alt over 38 ikke har noget med

 

Håber du kan bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at jeg spørger er fordi William i lang tid tit har 37,5-9 uden at være tydeligt syg (ingen snot, ikke hæs, normal afføring). Jeg måler langt fra dagligt temperatur, så jeg ved jo ikke hvordan det ser ud hver dag, men jeg synes det er lidt underligt at det bliver ved.

Og så kombineret med at han er vældig pylret, skriger op om natten (og er meget svær at trøste), så bliver jeg altså lidt bekymret.

Han har fået 3 tænder på 1 måned, så det kan jo sagtens være det spiller ind, men alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at jeg spørger er fordi William i lang tid tit har 37,5-9 uden at være tydeligt syg (ingen snot, ikke hæs, normal afføring). Jeg måler langt fra dagligt temperatur, så jeg ved jo ikke hvordan det ser ud hver dag, men jeg synes det er lidt underligt at det bliver ved.

Og så kombineret med at han er vældig pylret, skriger op om natten (og er meget svær at trøste), så bliver jeg altså lidt bekymret.

Han har fået 3 tænder på 1 måned, så det kan jo sagtens være det spiller ind, men alligevel...

Simon fik 1 til 3 dage ned enten feber eller bare forhøjet temperatur og uroligenætter op i forbindelse med tænder, så det kan sagtens være det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea har haft feber i 1-3 dage og rød numse hver gang hun har fået en tand.. Jeg tænker også at det sagtens kan være en tand der er på vej! Tænderne kan jo også holde pause flere gange undervejs mens de vokser ud, så det kan være en langsommelig affære, hvis ens barn er påvirket af det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har saa vaeret et af de boern, der har faaet 39,9 i forbindelse med taender, saa det med 38 eller 38,5 som maxgraense, hvir det ER taender, det tror jeg ikke en pind paa. 

 

Noah har ogsaa vaeret et af de boern, der bare har haft kronisk forhoejet temperatur(herved forstaar jeg 37,2-37,7 ved sporadisk maaling over f.eks. en maaned) pga taender. Der var en periode, hvor der bare kom en tand efter den anden og man taenker jo, at det ikke kan passe, men vores boernelaege har taget det med opheojet ro, saa det goer jeg ogsaa... Det har jo haft den positive side, at han ikke har kunnet blive vaccineret, hvilket passer mig fint indtil videre :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvor jeg har det fra, men mener at have læst at de maks må have feber i 2 dage hvis det er pga tand, ellers skyldes det noget andet. Men ja, som James der pt er ved at få 4 på 1 gang så gælder 2 jo nok ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvor jeg har det fra, men mener at have læst at de maks må have feber i 2 dage hvis det er pga tand, ellers skyldes det noget andet. Men ja, som James der pt er ved at få 4 på 1 gang så gælder 2 jo nok ikke...

 

Det er bare saadan en af de der udsagn, der ikke passer paa mit barn - eller paa mig, da jeg var barn :) Men ja, megaheoj feber i mere end 2 dage har Noah ikke haft. Han har bare haft feber i flere dage end to pga feber OG feber over 38,5. Saa han er en lille bad boy, naar det kommer til taender ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok også "bare" tænderne der driller. Jeg har bare brug for en grund til at have pylret dreng der ikke vil/kan sove hverken dag eller nat. Jeg bliver tosset ellers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok også "bare" tænderne der driller. Jeg har bare brug for en grund til at have pylret dreng der ikke vil/kan sove hverken dag eller nat. Jeg bliver tosset ellers.

 

Taender, darling, this too shall pass  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taender, darling, this too shall pass :kram2

But when?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taender, darling, this too shall pass :kram2

But when?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

But when?

 

Aah, vores tog saa lang tid, fordi der kom en tand efter den anden og saa dereefter enten en hjoernetand eller en foerste kindtand. Det var fandme haardt og synes stadig, at Noah hele tiden var snottet og havde saadan lidt feber i den tid... Men saadan var det jo. Jeg har haft virkelig god held med homoeopati til ham, fordi han heldigvis reagerer godt paa den slags. Ellers Bachs blomstermedicin.. Jeg kan ikke huske produkternes indhold, men kan gerne undersoege det, hvis du vil have det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, vores tog saa lang tid, fordi der kom en tand efter den anden og saa dereefter enten en hjoernetand eller en foerste kindtand. Det var fandme haardt og synes stadig, at Noah hele tiden var snottet og havde saadan lidt feber i den tid... Men saadan var det jo. Jeg har haft virkelig god held med homoeopati til ham, fordi han heldigvis reagerer godt paa den slags. Ellers Bachs blomstermedicin.. Jeg kan ikke huske produkternes indhold, men kan gerne undersoege det, hvis du vil have det :)

Meget gerne søde :)

Det har stået på siden jul, med kun gode dage imellem ikke uger. Og vi er så trætte begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget gerne søde :)

Det har stået på siden jul, med kun gode dage imellem ikke uger. Og vi er så trætte begge to!

 

Ok, jeg linker lige til de to produkter, jeg er slemt glad for og som Noah i perioder faar en enkelt eller halvanden normaldosering af i en lille kop vand foer sengetid:

Jeg ved godt, at det staar paa italiensk, men du maa lige proeve at oversaette det via google og saa kan du se, hvad de indeholder.

 

Ved tandfrembrud/eller naar de bare vokser: 

http://www.myfarma.com/chamodent-10g.html

 

Ved daarlig nattesoevn, hyppig opvaagning, uro osv:

http://www.myfarma.com/product-30553.html

 

Jeg vil gerne koebe de to til dig og sende dem, hvis det er. Jeg er faktisk mest glad for dem fordi de virker og at saadan et glas holder laenge hos os, saa det er okonomisk set ingenting. Jeg havde f.eks. nogle pipetter mod tandfrembrud, jeg koebte til Noah, som dybest set indeholder det samme, nemlig kamille og jern(ferrum), men 15 doser og kostede 12 euro! Det er jo ikke engang en tand, der naar at komme frem, foer jeg skal koebe igen.... 

 

Nu jeg er igang, saa kan du lige faa mit lille arsenal ;) 

Samme firma, Loacker, har ogsaa produktet Tuikind, som er ikke mindre end fantastisk, naar vi har den skide falske strubehoste ind over! 

Saa har jeg altid Bach Rescue Remedy i huset i en eller anden form. Til Noah gerne creme, som jeg smoerer bag hans oerer og under foedderne. Det er godt, hvis der har vaeret uro en dag eller paa anden maade er noget "akut" ubalance, som jeg fornemmer har brug for lidt ekstra omsorg. 

Derudover har jeg Infeksin, som er et dansk produkt, som jeg giver Noah ved optraek til forkoelelse og under forkoelelse. Sammen med Tuikind akutdosering ved falsk strubehoste. 

 

Og vitaminpiller - altid en god vitaminpille. Siden vi nu var uden i 2 uger, hvor Noah saa fik to igaar, da pakken kom, saa kan jeg da ogsaa afsloere, at han sov igennem i nat! Om det har en sammenhaeng, det ved jeg ikke, men lur mig, om der ikke er noget, der kom i balance.... I de to uger havde vi daarlig soevn, forkolelse, falsk strubehoste og mere forkoelelse - just saying.

 

Well, PM mig, hvis der skal en lille pakke til DK :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg linker lige til de to produkter, jeg er slemt glad for og som Noah i perioder faar en enkelt eller halvanden normaldosering af i en lille kop vand foer sengetid:

Jeg ved godt, at det staar paa italiensk, men du maa lige proeve at oversaette det via google og saa kan du se, hvad de indeholder.

Ved tandfrembrud/eller naar de bare vokser:

http://www.myfarma.com/chamodent-10g.html

Ved daarlig nattesoevn, hyppig opvaagning, uro osv:

http://www.myfarma.com/product-30553.html

Jeg vil gerne koebe de to til dig og sende dem, hvis det er. Jeg er faktisk mest glad for dem fordi de virker og at saadan et glas holder laenge hos os, saa det er okonomisk set ingenting. Jeg havde f.eks. nogle pipetter mod tandfrembrud, jeg koebte til Noah, som dybest set indeholder det samme, nemlig kamille og jern(ferrum), men 15 doser og kostede 12 euro! Det er jo ikke engang en tand, der naar at komme frem, foer jeg skal koebe igen....

Nu jeg er igang, saa kan du lige faa mit lille arsenal ;)

Samme firma, Loacker, har ogsaa produktet Tuikind, som er ikke mindre end fantastisk, naar vi har den skide falske strubehoste ind over!

Saa har jeg altid Bach Rescue Remedy i huset i en eller anden form. Til Noah gerne creme, som jeg smoerer bag hans oerer og under foedderne. Det er godt, hvis der har vaeret uro en dag eller paa anden maade er noget "akut" ubalance, som jeg fornemmer har brug for lidt ekstra omsorg.

Derudover har jeg Infeksin, som er et dansk produkt, som jeg giver Noah ved optraek til forkoelelse og under forkoelelse. Sammen med Tuikind akutdosering ved falsk strubehoste.

Og vitaminpiller - altid en god vitaminpille. Siden vi nu var uden i 2 uger, hvor Noah saa fik to igaar, da pakken kom, saa kan jeg da ogsaa afsloere, at han sov igennem i nat! Om det har en sammenhaeng, det ved jeg ikke, men lur mig, om der ikke er noget, der kom i balance.... I de to uger havde vi daarlig soevn, forkolelse, falsk strubehoste og mere forkoelelse - just saying.

Well, PM mig, hvis der skal en lille pakke til DK :)

Tak for dit svar :kiss

Jeg læser nærmere på det hele i aften når W sover.

Men lige hurtigt, vitaminpiller, tænker du her på piller i pilleform? For han er jo stadig ikke så stor og jeg er lidt bekymret over hvis han skal tygge en pille. Pyldremor jeg ved det godt.

Jeg skal i hvert fald have taget mig sammen til at se på noget nyt jern, for jeg er ikke glad for det han får nu.

Nu jeg lige har dig (selvom det er off topic), er du stødt på noget ordentligt materiale omkring langtidsamning? Jeg vil (og W også) fortsætte, men jeg er i tvivl om hvor meget og hvornår. W vil hele døgnet hvis det stod til ham, og mine bryster kan alt det han vil, men der er vel en grænse?

Når jeg Googler finder jeg kun svar på det modsatte (altså hvordan man stopper).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :kiss

Jeg læser nærmere på det hele i aften når W sover.

Men lige hurtigt, vitaminpiller, tænker du her på piller i pilleform? For han er jo stadig ikke så stor og jeg er lidt bekymret over hvis han skal tygge en pille. Pyldremor jeg ved det godt.

Jeg skal i hvert fald have taget mig sammen til at se på noget nyt jern, for jeg er ikke glad for det han får nu.

Nu jeg lige har dig (selvom det er off topic), er du stødt på noget ordentligt materiale omkring langtidsamning? Jeg vil (og W også) fortsætte, men jeg er i tvivl om hvor meget og hvornår. W vil hele døgnet hvis det stod til ham, og mine bryster kan alt det han vil, men der er vel en grænse?

Når jeg Googler finder jeg kun svar på det modsatte (altså hvordan man stopper).

 

Noah faar Solaray Kids, som nemt kan braekkes i 4 dele, naar du er tryg ved den slags. Noah fangede den ret hurtigt, synes jeg :) Vi startede med dem omkring 1 aar. Proev at soege paa jernstroepulver, det er uden smag og kan drysses paa maden. I Italien faar de ikke jern, ioevrigt...her er vi ikke rigtig kommet igang med det og min soester gav vist heller ikke sine boern jern. Hun boede jo i England. 

 

Jeg kan levende forestille mig, at der er rigelig med info om ammestop ved langtidsamning :) Jeg har ikke laest meget om det, mere fulgt min intuition og Noahs behov. Min svigerinde ammer stadig Noahs helt jaevnaldrende faetter og han vil f.eks. hellere have bryst end frokost, og faar saa et maaltid, naar han vaagner fra lur.... Det er jeg maaske ikke til, men hvis det er fint for dem, saa er det jo fint. Du ved... Selv ville jeg ogsaa gerne have ammet laengere tid, men nu sagde Noah selv stop og saa er det jo bare dejligt, at jeg fik det, som jeg oenskede det for ham og mig, nemlig at han selv ville finde ud af det. 

Men proev her: http://www.llli.org/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået kigget lidt på de 2 links, og oversat og sådan. Men jeg har ikke så meget forstand på det og må lige spørge dig om noget.

Er de sådan helt naturlige? I teksten for jeg associationer til sovepiller og det er jeg jo altså ikke interesseret i.

Jeg kender næsten svaret når det er dig der præsenterer dem, men jeg må være forsigtigt om mit barn, det forstår du :)

Hvordan er det med porto fra Italien? Er det ikke dyrt?

Tak for input om amningen. Jeg ammer nu tidlig morgen 4:30-5:30 ca hvis han vågner der, og så om eftermiddagen hvor han virkelig søger det ca kl 16 (efter eftefmiddagsmaden) og så kl 19 til putning. Det virker rigtigt for os, så sådan er det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået kigget lidt på de 2 links, og oversat og sådan. Men jeg har ikke så meget forstand på det og må lige spørge dig om noget.

Er de sådan helt naturlige? I teksten for jeg associationer til sovepiller og det er jeg jo altså ikke interesseret i.

Jeg kender næsten svaret når det er dig der præsenterer dem, men jeg må være forsigtigt om mit barn, det forstår du :)

Hvordan er det med porto fra Italien? Er det ikke dyrt?

Tak for input om amningen. Jeg ammer nu tidlig morgen 4:30-5:30 ca hvis han vågner der, og så om eftermiddagen hvor han virkelig søger det ca kl 16 (efter eftefmiddagsmaden) og så kl 19 til putning. Det virker rigtigt for os, så sådan er det!

 

Der er ikke sovepiller i  :D Det er sukkerperler, saa det er det eneste, der ikke er saadan heeelt "rent" deri. Det er homoeopati :)

 

Det koster ikke det vilde, men det kan jeg finde ud af. Mellem 35 og 75 kroner. Nok 40-45 kr. vil jeg tro. 

 

Som du ammer nu var saadan, jeg ammede dengang. Det er da saa fint, som det kan vaere!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hurtigt kan det nå frem? Jeg har brug for søvn og det skal hellere være i går end i morgen ;)

Jeg sender dig en pb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER