NatC

Babser og strækmærker..

6 indlæg i dette emne

Ja det er jo helt sikkert ikke første gang der bliver spurgt ind til disse to ting, men kunne ikke lige finde en tråd der gav mig svar..

 

1. Babser..

Jeg har heeelt vildt ømme babser, og især meget ømme niples. Hvad gør I andre ? For lige pt. er der i hvert fald ikke andre end mig selv der skal røre ved dem (og det er jo ikke fedt for sex-livet) .. skal det bare gå over af sig selv, eller er der nogle der har gode fif? :)

 

2. Strækmærker..

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er en skrøne at man kan forebygge strækmærker, men hvis I andre gør, hvad gør I så ? :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine bryster var enormt ømme i starten, det gik over ca midt i graviditeten.. - hvis du skal amme vil jeg råde dig til at købe lanolin (speciallavet til bryster) det virker lidt smetelindrende og hjælper med at hele, så er det naturprodukt og derfor behøver du ikke vaske brystet af før du ammer..

I forhold til strækmærker tror jeg det er en skrøne, men det er jo ikke rigtig til at vide..

Forstået på den måde, at hvis du smørre maven i olier som mener at hindre strækmærker, og du slipper. Kan du jo ikke vide om du havde fået dem, hvis du ikke havde smurt maven.. Og omvendt - hvis du ikke gør noget og bliver tapetseret med tigerstriber, ved du ikke om de var kommet trods olier osv..

Jeg bruge alm bodyolie efter bad, ligesom på resten af kroppen. Jeg fik rigtig mange strækmærker på brysterne under graviditeten men ingen på maven overhovedet.

Strækmærker er hormonelt betinget og derfor tror jeg personligt ikke at olier eller cremer gør nogen forskel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også helt vildt ondt i mine i starten men mine er også blevet 2 gange så store så tror ikke man kan gøre noget.. ;)

Jeg ved ikke om er fis eller om det er mig der bare er heldig (7-9-13) jeg har smurt med Matas egen mor barn mave creme fra starten og er 28+5 nu og jeg har ikke fået strækmærker, smører mig på maven, håndtagende, balderne og brysterne.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster var utilgenægelige det meste af graviditeterne, men værst var det i starten.

 

Mht. strækmærker, tror jeg mest af alt det er hormonelt, muligvis gen bestemt. Det kan være man kan gøre en lille smule ved at smøre sig i cremer, men ikke alverden.

Jeg selv fik de første strækmærker allerede i uge 5 i min første gravditet og de kom bare hurtigt derfra. Jeg tror jeg kunne have smurt med alverdens cremer og olier og det havde ikke gjort en forskel, men jeg tror også jeg var hårdt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som de andre skriver er strækmærker hormonelt, og du kan hverken gøre til eller fra ;) Jeg fik mange strækmærker, men smurte med olie, fordi det lindrer kløen på maven, som kommer når huden strækker sig :) Mine bryster var også ømme næsten fra start, og der var lange perioder hvor manden ikke kunne røre dem, tror desværre ikke der er så megt at gøre ved det. Tror også han er glad for at have fået dem tilbage efter amningen er slut haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt Bio Oil, den er specielt for strækmærker, den er lidt dyr ca. 200 kr for 200 ml men jeg var meget tilfreds med den. Jeg brugt det på våd krop, og det var rigtigt dejligt.

 

Nu bruger jeg body lotion fra Clinique, den er også meget let og nemt til at smøre på kroppen :)...til nu er det ingen strækmærker krydser fingrene at det ikke kommer nogle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER