Guest Sofie-kk

Min mand kan sove konstant #naggin

8 indlæg i dette emne

Uhhh... Sorry men jeg holder nok lidt med din mand her ;) Altså, jeg er måske nok præget af, at jeg IKKE er ordensmenneske og at jeg selv har et stort søvnbehov. Men umiddelbart tænker jeg for det første ikke, at man rigtig kan "bestemme" hvor meget søvn andre har brug for. Og for det andet, synes jeg personligt ikke, at det lyder til, at din mand sover voldsomt meget. Ca 22-6, det er 8 timer + 1/2-1 om eftermiddagen, så kommer han op på 9. Er det ikke 8, man siger, at vi i gennemsnit har brug for? Og nogen har brug for mindre, så andre har vel brug for mere. Og hvis han også er fysisk aktiv med cyklen og sådan, så synes jeg ikke, at det lyder helt ved siden af.

Nå, men sådan er vi jo så forskellige, med hvilket "tempo" vi lever i. Det hjælper dig nok ikke så meget :)

Hvis jeg skal prøve at være mere konstruktiv, tænker jeg, at du kan prøve at se, om der er noget, du kan gøre for at hjælpe ham med at få mere energi. Overvej evt:

- Får han nok vitaminer? Spiser sundt?

- Sover han GODT om natten?

- Har han det godt? Sådan glad og tilpas? Keder han sig?

- Kan han lide kaffe? (Evt en rigtig lækker god kaffe)

Og mht at få ordnet de der ting, der tænker jeg, om det ikke kan være weekendprojekter? Der må vel være tid til både lur og at sætte lamper op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og velkommen til babyklar forresten :balloons Håber du bliver glad for at være her :) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror dun mands eftermiddagslur er blevet en dårlig vane. De kan være svære at bryde men slet ikke umuligt. Måske skulle i droppe tv'et om eftermiddagen og lave noget sammen i stedet for og gå i gang med pligterne.

Og sæt så stolen for døren. Hvis han ikke får den skide reservedel så hedder det cykel lige meget vejret. Tror også den motion vil give ham mere energi og det er da total urimelig som du indordner dig for ham.

Btw velkommen herinde. Håber du bliver glad for at være her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til først og fremmest  :balloons

 

 

Jeg synes det lyder lidt som om du egentlig er træt af at han springer over hvor gærdet er lavest, når det komme til pligterne - altså meget bekvemt tager sig en lur, når det er tid til at være praktisk. Og jeg fornemmer også, at du måske ikke helt føler, at han gider bruge tid på dig?

 

Som udgangspunkt er jeg enig med barpamama: Man kan ikke bestemme hvor meget søvn et andet menneske har brug for. Hvis han har brug for 9 timer i døgnet, så er det jo sådan han er, og det må du nok bare acceptere. 

Men det betyder jo ikke, at han skal lægge sin søvn, der hvor det generer dig ;) 

 

Jeg tror du er nød til at snakke med ham, helt stille og roligt. Bare sige til ham, at du synes det er ærgerligt at I går glip af tiden sammen om eftermiddagen eller prøv at foreslå ham at gå tidligere i seng, evt. med forklaringen om at du jo kan se, at han er træt hver eftermiddag, så måske det var en ide. Prøv i hvert fald at tage udgangspunkt i jer og jeres tid sammen i stedet for at gøre det til en anklage om, hvad han gør forkert :) 

 

Har du prøvet at foreslå nogle konkrete ting i kan lave efter aftensmaden, fremfor bare at spørge om i skal lave "et eller andet" (nu ved jeg jo ikke hvordan du siger det). Prøv at foreslå at I fx ser en bestemt film eller spiller et bestemt spil efter aftensmaden, og foreslå det gerne i god tid, så han ikke kan undskylde sig med at være træt eller ikke lige gide. 

 

Hvis jeg har ret i, at du føler, at han ikke rigtig gider bruge tid på ham, så sig det til ham. Mænd er ikke tankelæsere, og jeg tror han vil blive glad for at du gjorde opmærksom på at der var gået lidt for meget hverdag i det, og du trænger til at I prioriterer hinanden. Du kan evt foreslå et kompromis, hvor du lægger pligterne på hylden for en eftermiddag og han dropper eftermiddagsluren og I laver noget sammen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER