Guest

Hvordan opbevarer i jeres frugt + grønt?

6 indlæg i dette emne

Vi har løg i en stor træskål i køkkenet, når vi engang imellem køber kartofler ligger de samme sted - gulerødder ligger i køleskabet.

Resten syntes jeg bare roder så frygteligt :rolleyes det bliver nemlig oftest bare placeret på bordet.

Frugtskåle har aldrig fungeret for mig, bananer og appelsiner må ikke ligge med de andre frugter og grøntsager hører ikke til i en frugt skål.

Jeg overvejer sådan et kage stativ - så kan man skille frugt og grønt fra hinanden og bananerne kan ligge på et fad for sig.

Lyder det HELT tosset?

Har i andre ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder meget bekendt. Vi har kartofler og løg i bryggersskab. Alle andre grøntsager er i skufferne i køleskabet. Og frugt flyder på bordet...

 

Synes umiddelbart ikke det lyder dumt med sådan en kagefad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et ret lille koeleskab, men der er en frugtskuffe og en groentskuffe, som begge er utilstraekkelige. Vi har saa inddraget en hylde til ekstra groentsager(dem med "jord paa"(guleroedder, selleri osv.), resten(agurk, peberfrugt, etc) er i skuffen. Der er citrusfrugter i frugtskuffen, men ogsaa andre frugter. Det er dog saadan delt op. Saa har vi en lav hyldeplads til de fine frugter(druer, baer) og til de frugter, vi har taget hul paa, som ligger paa en tallerken. Og aebleskrael, agurkeskrael, rester af frugt og groent osv i en boette, fordi jeg bruger det til juice. Bananer ligger i en skaal paa koekkenbordet. 

 

Jeg vil gerne have et smaahoejt traadstativ eller et paent hoejt, men smalt kagestativ til bananer og tomater, hvidloeg, chili og avokado. Og hvis jeg havde mere gulvplads, saa synes jeg saadan et plasticskuffedarie er mega praktisk til kartofler, loeg, guleroedder og alt det der, der ikke behoever koel.

 

Nu koeber vi nogle oekoting, som bare helst skal vaere paa koel, f.eks. citroner og guleroedderne. Om sommeren har jeg selv bananer i koeleskabet, fordi de modner vildt hurtigt i vores varme. Og vi har bananfluer i sensommeren! Saa der er for alvor fyldt op i koeleskabet. Nu har vi saa ikke maelk i hjemmet og har egentlig primaert, smoer, ost,aeg, oliven, yogurt og min surdej i koeleskabet, udover frugt og groent. Saa en 8 liters Britatank med tappesystem -  og hvidvin og champagne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en lerkrukke til løg og en til kartofler. Resten af grøntsagerne er i køleskabet.

Frugter ligger sammen i en skål. Vi har aldrig appelsiner og bananer bliver hurtigt spist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en lerkrukke til løg, kartofler i en køkkenskuffe, tomater på køkkenbordet, frugt i et par frugtskåle og og resten i en skuffe i køleskabet.

Så ingen struktur her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kartofler og løg i viktualierummet i kælderen (hurra for hus! ;)), tomater i en dekorativ gammel vægt på køkkenbordet, alle andre grøntsager i den dertil indrettede skuffe i køleskabet og frugt i en frugtskål på køkkenbordet, bortset fra bær, der bor i køleskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER