Marianne1983

Amning

11 indlæg i dette emne

Vil høre om der er noget man ikke må spise eller indtage når man ammer? Både det der er skadeligt for baby og det den får ondt i maven af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alt går i mælken, så du skal stadig holde dig fra alkohol, cigaretter, hårfarvning, parfume, parabener osv.. mht. fødevarer må jeg være dig svar skyldig - der må være nogle der er mere ammekyndige end mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt kan påvirke mælken, om det har betydning for babyen er individuelt. Jeg kan ikke spise lakrids, så får min dreng ondt i maven.

Nogle bliver påvirket af koffein, nogle af mælkeprodukter, nogle af stærk mad, osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster kunne ikke spise chokolade (:prik), jordbær (endnu mere :prik) og mad med mange løg.. Det gav avs i mavs til lillen! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver Olivia slet ikke påvirket af hvad jeg spiser, men det er meget afhængig af barnet... Undgår selvfølgelig alkohol pånær hvis jeg ved der går lang tid inden jeg skal amme og så bruget jeg ikke parfume mm og farver hår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lagt mærke til om nogle fødevarer giver min søn ondt i maven, men jeg tror det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde ikke maerke til noget naevnevaerdigt ved Noah i forhold til min mad. Egentlig holdt jeg foerst helt op med at drikke kaffe, men det er jo naermest umuligt, naar jeg natammer! Saa tog jeg 1 kop kaffe ind og nogle gange to og det gjorde ingen forskel. Det er trial and error - min venindes baby fik ondt i maven, naar hun drak kaffe... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Tak for jeres svar.

Hvis man spiser noget de ikke kan tåle hvor hurtigt efter kan man så mærke det på dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide, at det som du spiste i graviditeten kan du også spise mens du ammer. :) Jeg spiste bare, og jeg mener ikke, at min søn blev påvirket af det. Men som Camilla siger, det er trial and error :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn blev ikke påvirket af det jeg spiste, mens jeg ammede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bare snuse til indisk mad, så skriger Bella Gry.. Ellers har ingen af mine børn reageret på hvad jeg har spist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER