me2

Erfaringer med high sensitiv graviditetstest?

12 indlæg i dette emne

Nu har jeg prøvet at bestille dem til næste måned.

Jeg ved at der kan være en del ulemper ved at måle så tidlig, men alligevel vil jeg gøre et forsøg.

Jeg har dig læst forskellige steder på nettet, at der er mange som der har dårlig erfaringer med dem.

Testede skulle jo efter sigende kunne måle hCG allerede fra 10, hvor almindelige teste måler fra 20/25/50. Det jeg har læst er, at testene skulle have svære ved at opfange hCG end de almindelige teste.

Er der nogen der har prøvet dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg testede med dem, da jeg blev gravid med min datter.

Jeg testede positiv uge 3+3 med hende.

Jeg havde gode erfaringer med dem, de viste jo rigtigt med mig :) dog er der selvfølgelig større risiko for at teste positivt og så miste før det er begyndt, men det må man jo gøre op med sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg testede positiv var jeg 3+3 og det var med en almindelig test. Her anden gang brugte jeg sådan en der skulle måle fra 10, men selv om jeg også var 3+ var de klart negative. Testede så positiv med en almindelig en uges tid senere.

Så jeg har ikke videre god erfaring med dem, men det kan jo også bare have været en 'dårlig sending' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for svar. Det lyder som om at nogle har held med dem, og andre ikke. Det ene sted læste jeg faktisk at der var en som havde testet negativ med den, og samme dag positiv på en almindelig test. Hvis den "virker", så vil jeg helt klart være mere usikker omkring det, end hvis det var en almindelig test - fordi at det er så tidlig en måling. Men på den anden side, så vil jeg hellere vide det - jeg er et frygtelig testmonster :-/

Jeg håber at jeg får gode erfaringer med dem ;-) - men jeg vil ikke stole helt så meget på den, som en almindelig test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testede positibt 3+6 med dem.

Jeg er enig i at det forøger risikoen for en skuffelse ved biokemisk abort. Det prøvede jeg nemlig også.

Altså... Der er ikke stor forskel. Den kunne påvise graviditeten en dag eller to før de alm. Det er det hele. Ellers fungerer det jo ens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generalt kan jeg teste positiv meget tidlig hvis jeg er gravid - allerede på cd 24/25 ud af en cyklus på ca 32 dage. Så meget før, kan det jo næsten ikke blive.

Jeg har måske fortrudt lidt at jeg har købt dem, så jeg køber helt klart ikke dem igen. Men jeg skal nok få dem brugt alligevel ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg så lige bidrage med min erfaring med dem. Jeg er ret så sikker på at jeg IKKE er gravid, men nu de var kommet skulle jeg jo lige afprøve dem. Min fornemmelse for dem var ikke god, så det var med en hvis skeptisk at jeg testede. Hvis jeg skulle have været gravid, burde de have kunnet blive positive i dag ( som svarer til 48 timer før en alm test ), men de var som forventet helt og aldeles negative ( ja, jeg tog to :-P ). Der var ikke engang skyggestreger, selv om at jeg lod dem ligge lidt. Jeg havde faktisk troet, at når de er så sensitive, at der ville komme skyggestreger over tid.

Jeg ved selvfølgelig ikke ( fordi at jeg antager at jeg ikke er gravid ), om de ville have reagerer før en alm. Test, hvis der var hCG over 10.

Alligevel tror jeg at jeg vil bruge de alm. Test næste gang. Både fordi at de måler lidt senere, men også fordi at jeg synes at det er rart at de alm. Strimmeltest er lidt større og bredere end de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering!

Jeg har testet her til morgen, og der var nu en svag skyggestreg!!

Så nu er jeg helt forvirret, og tør ikke at regne med det. Den kom over tid!

Tog en alm. Strimmeltest lige efter - også med skyggestreg!!

Er bare blevet mere forvirret, for stregen er så svag.

Har I prøvet det? Årh, bliver nød til ikke at regne med noget - vil ikke blive skuffet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv fået en skyggestreg, men kun enten/eller.

Håber for dig at den udvikler sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sku at den er der!! :-D

Endnu en test, med igen en svag streg. 4 test kan da ikke tage fejl!

Årh, jeg er helt vildt glad!! :-D :-D :-D

Nu skal den bare være tydligere i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sku at den er der!! :-D

Endnu en test, med igen en svag streg. 4 test kan da ikke tage fejl!

Årh, jeg er helt vildt glad!! :-D :-D :-D

Nu skal den bare være tydligere i morgen!

HcG fordobles hver 2. Dag, så det er ikke sikkert der sker noget før om et par dage :) Selvom det er vildt spændende, så forsøg at have i baghovedet, at du har teste meget tidligt og det kan gå begge veje.. Siger det fordi jeg netop har haft en bio 2 mdr. I træk, og jeg har ikke testet før tid, men på dagen for forventet mens og nået at få suset men så stå afventende og testene ikke har udviklet sig :( Dybt frustrerende!

Håber de udvikler sig og bliver positive indenfor tid :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HcG fordobles hver 2. Dag, så det er ikke sikkert der sker noget før om et par dage :) Selvom det er vildt spændende, så forsøg at have i baghovedet, at du har teste meget tidligt og det kan gå begge veje.. Siger det fordi jeg netop har haft en bio 2 mdr. I træk, og jeg har ikke testet før tid, men på dagen for forventet mens og nået at få suset men så stå afventende og testene ikke har udviklet sig :( Dybt frustrerende!

Håber de udvikler sig og bliver positive indenfor tid :bd

Tak :-)

Jeg ved at du har ret, men jeg kan ikke lade være med at lade mig rive med.

Jeg mistede i efteråret (MA), og i alt den tid jeg var gravid, var jeg usikker og nervøs - længe inden det gik galt.

Så jeg besluttede mig for, at når jeg blev gravid igen, at jeg ikke vil tage sorgerne på forskud, men være glad og tro og håbe på det bedste ;-)

Stregen har ikke udviklet sig siden i går, men som du skriver, så forventer jeg at det vil ske om et par dage. Og imens holder jeg vejret, og ønsker alt det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER