Pumpkins

Hætte i tøj

6 indlæg i dette emne

Karla har en rigtig god vinterjakke som vi har været rigtig glad for. Vi har brugt den mest på korte ture eller hvor hun har haft benene dækket af voksi eller tæppe eller lignende.

Nu begynder det at blive lunere i vejret, og jeg overvejer derfor om hun skal have jakken og termobukser i vuggestuen som alternativ til den varme flyverdragt.

Men jakken har en hætte, der ikke kan tages af. Vuggestuen har ikke noget problem med hætter, men min mavefornemmelse er ikke helt sikker på, at det er en god ide med mange børn og en legeplads med mange grene og legeudstyr den hætte kan hænge fast i. Særligt hvis den er nede, og hun har hue på.

Hvad tænker I om hætter i forbindelse med leg mm. Er jeg for pylret, eller er det sikkerhedsmæssigt uforsvarligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig gjort det hos vores to drenge, heller ikke bluse med hætte. Jeg syes, det er alt for farligt, og de andre børn kan også hive i den. I vores bh var det forbudt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de vuggestuer og børnehaver jeg har været har der været mange jakker og flyverdragter med hætter, der er aldrig sket noget. Er der snor rundt i hætten eller halsen, så ville jeg tage den ud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har også en jakke med hætte, og må ærgligt indrømme at jeg aldrig har tænkt over det, eller set det som et problem... Så jeg ville da bare lade hende bruge jakken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har også en jakke med hætte, og må ærgligt indrømme at jeg aldrig har tænkt over det, eller set det som et problem... Så jeg ville da bare lade hende bruge jakken.

:ditto

Jeg tænker så nu at Kvalitets overtøj helt sikkert er gennem testet så det er sikert, legepladserne i institutioner skal gennemgå inspektion hvor de mest finurlige og nærmest usandsynlige ulykkes fælder skal udbedres. Derudover er børnene jo altid under observation!

En anden ting! HVORFOR er der hætter på overtøjet? Man bruger den jo ALDRIG? Den er ikke god nok, den er upraktisk og faktisk bare mest i vejen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv pædagog og vil ikke anbefale jer at købe jakker med hætter.

Der har været ulykker hvor børn har været ved at blive kvalt,da de har siddet fast i hætten. De steder jeg har været har vi frarådet forældre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER