Betty87

LCHF - opskriftstråden

45 indlæg i dette emne

Hej LCHF-Ladies ;)

Nu er jeg jo startet op på den meget berømte og omtalte kur, Low Carb High Fat! Og jeg har pløjet mig igennem den lange tråd, som generelt omhandler kuren! Men jeg mangler lidt at vi kan inspirere hinanden med opskrifter.. Så kom med jeres favoritopskrifter både til morgenmad, frokost, aftensmad og jeres desserter! Og kom gerne også med billeder af jeres ret ;)

Jeg håber i vil være med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har flere gange lavet blomkålsrisottoen og den hitter altså herhjemme (manden siger at det ligefrem er smovse-mad ;) og han er altså ikke fan af grøntsager!!)

Nå men here it goes:

Ingredienser:

1 blomkålshoved

1 stort løg

3 fed hvidløg

1 frisk chili

250g champignon

1 stor håndfuld persille

Sagten fra 1 citron

250ml fløde

200g philidelphia

25g smør

25g olivenolie

400g rejer

1/2 tsk muskatnød

Salt og peber

How to:

Løg og hvidløg hakkes fint og steges i smør og olivenolie

Champignon renses, skæres i skiver og tilsættes

Blomkålen rives fint og tilsættes

Kernerne fjernes fra chilien, den hakkes til og tilsættes

Saften fra 1/2 citron, salt, peber og muskatnød tilsættes

Retten simrer i 10-15 min

Rejerne renses og svitses på panden med saften fra 1/2 citron og blandes i risottoen

Serveres med frisk persille på toppen!

Der kommer et billede ind i aften, når jeg har lavet det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med denne tråd :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oopsies:

Synes de smager fint, men man skal ikke forvente en direkte brøderstatning! Jeg vil nærmere kalde den et mix mellem en omelet og en pandekage! Men den smager godt både med ost og smør..

Ideel som snack eller på morgenbordet. Kunne også forestille mig at den var god dom burgerbolle, pizzabund og tærtebund..

ingredienser:

3 æg

100g philidelphia

Et drys salt

1/2 spsk Fiberhusk

1/2 tsk bagepulver

How to:

Adskil æggehviderne fra blommerne og pisk hvidere stive. Blommerne piskes sammen med osten til en jævn masse og herefter røres Fiberhusk og bagepulver i. Hviderne vendes til slut forsigtigt i.

Fordeles på en bageplade i 6 klatter :)

Bages i ovnen på 150 grader i ca. 25 min

Sådan så mine ud:

YJcITVj.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ser ellers gode ud dine oopsies :) Men opskriften de næsten den samme som proteinpastaen fra madbanditten og den smager i hvert fald IKKE af brød :P Hun har dog en opskrift på oopsies med sesammel, det tror jeg er godt. Altså at der er en smule mel i også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ser ellers gode ud dine oopsies :) Men opskriften de næsten den samme som proteinpastaen fra madbanditten og den smager i hvert fald IKKE af brød :P Hun har dog en opskrift på oopsies med sesammel, det tror jeg er godt. Altså at der er en smule mel i også :)

De er også super gode især med smør!

Sesam - må man få det? Må man generelt få kerner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er også super gode især med smør!

Sesam - må man få det? Må man generelt få kerner?

Altså hvis du følger madbanditten, så ja. Det er hendes opskrift, hvor jeg har set sesammel i :) Men det er vist ikke striks LCHF og det er måske heller ikke noget, man "bør" gøre for meget i. Men jeg tænker at det er ok sådan en gang imellem. Der skal heller ikke voldsomt meget i (tror det er en spiseskefuld), men jeg tænker, at det lige er nok til at det bliver lidt mere brødagtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rema har 500 ml kokosolie til 50 kr på søndag. Det lyder jo rigtig billigt, er der nogle LCHF kyndige der har nogle kloge ord at sige om kvaliteten? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rema har 500 ml kokosolie til 50 kr på søndag. Det lyder jo rigtig billigt, er der nogle LCHF kyndige der har nogle kloge ord at sige om kvaliteten? :)

 

Nu kan man jo ikke læse bag på den, (jeg prøvede også google men fandt intet) men du kan jo vende den i Rema og se. Jeg ville ikke købe den hvis ikke den er koldpresset. Måske står der intet om behandlingen og det betyder så i 99,99% at den er varmebehandlet og det ville jeg ikke bryde mig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan man jo ikke læse bag på den, (jeg prøvede også google men fandt intet) men du kan jo vende den i Rema og se. Jeg ville ikke købe den hvis ikke den er koldpresset. Måske står der intet om behandlingen og det betyder så i 99,99% at den er varmebehandlet og det ville jeg ikke bryde mig om.

Men hvis den er koldpresset, så tænker du, at den er ok? Eller er der andet, der er værd at kigge efter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har Kvickly urtekrams på tilbud til 34 kr for 217 ml. Den er i hvert fald koldpresset. Den kunne jeg godt være fristet af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis den er koldpresset, så tænker du, at den er ok? Eller er der andet, der er værd at kigge efter? :)

Jeg ved faktisk ikke om "jomfru" er en kvalitet blandt kokosnødder?

Jeg er jo ret begejstret for øko, det ved jeg ikke om du vælger eller ej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har Kvickly urtekrams på tilbud til 34 kr for 217 ml. Den er i hvert fald koldpresset. Den kunne jeg godt være fristet af :)

DET er billigt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har Kvickly urtekrams på tilbud til 34 kr for 217 ml. Den er i hvert fald koldpresset. Den kunne jeg godt være fristet af :)

Er det i denne uge, eller næste uge det tilbud kører?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke om "jomfru" er en kvalitet blandt kokosnødder?

Jeg er jo ret begejstret for øko, det ved jeg ikke om du vælger eller ej?

Det vil jeg bestemt mene, at det er. Øko, det er lidt både og. Jeg foretrækker det, men kan/vil ikke altid betale mere for det. Jeg tror bare, jeg dropper Rema og benytter mig af tilbudet i Kvickly ;) Hvis Remas var øko, så havde de nok skiltet med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i denne uge, eller næste uge det tilbud kører?

Ifølge E-tilbudsavis-app'en er det til og med 28/2 (hvilket er genialt for os fattigrøve, der så kan trække den indtil der går penge ind igen :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET er billigt :blink

Det er det nemlig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge E-tilbudsavis-app'en er det til og med 28/2 (hvilket er genialt for os fattigrøve, der så kan trække den indtil der går penge ind igen :D)

:P fedt! Der skulle helst gå dagpenge ind på tirsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:P fedt! Der skulle helst gå dagpenge ind på tirsdag!

Snyd, su'en går først ind på fredag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht kokosolie, kan man med fordel tjekke om den også smager af kokos. Morgenæg eller hakkebøf med kokossmag er ret alternativt ;)

Hvad er det for et mærke i Kvickly?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og man må gerne få sesammel i begrænsede mængder og den spsk der kommer i pandekager eller oopsies er ikke ret meget. Og det gør en kæmpe forskel i konsistensen, at der kommer lidt mel i, synes jeg! Man kan også bruge mandelmel eller kokosfibre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad steger I, i?

olie?

smør?

pt. Har jeg gang i en flydende Bakkedal. - er den gangbar eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smagsneutral kokosolie og smør :)

Og nej, jeg ville aldrig bruge fflydende bakkedal ligesom jeg heller aldrig ville bruge den faste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smagsneutral kokosolie og smør :)

smør, som i Lurpak? ( eller lign.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

smør, som i Lurpak? ( eller lign.)

Ja, rigtig smør. Jeg køber dog altid en økologisk variant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER