Ema

Usaltet smør?

3 indlæg i dette emne

Midt i min iver for at fylde fryseren med lækre brød og kager inden lillepigen melder sin ankomst, så har jeg fået købt usaltet smør i stedet for alm. smør.

Kan man bare tilsætte lidt extra salt til opskriften eller er det ikke nogen god idé?

Er der ellers nogen der ligger inde med opskrifter hvor man skal bruge usaltet smør, for bruges skal det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Midt i min iver for at fylde fryseren med lækre brød og kager inden lillepigen melder sin ankomst, så har jeg fået købt usaltet smør i stedet for alm. smør.

Kan man bare tilsætte lidt extra salt til opskriften eller er det ikke nogen god idé?

Er der ellers nogen der ligger inde med opskrifter hvor man skal bruge usaltet smør, for bruges skal det

Ved ikke med det første men en kage, der altid falder i god jord her er:

250 g sukker

250g smør

Piskes godt sammen

4 æg tilsættes, piskes godt i mellem hver enkelt

2 spsk vaniliepulver tilsættes

250 g mel tilsættes

Bages i en time ved 180℃ alm ovn.

Det er også lækkert, hvis du putter små chokoladestykker i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også bagværk! Bag noget brød til fryseren, så kan du evt komme lidt salt i dejen.

Kage er også altid et hit, der kommer jo barselsbesøg. Jeg lavede cup cakes og kom i poser med 6-8 stk i hver så var der lige til barselsbesøg. Tog dem op om morgenen og stillede til optøning på en tallerken så var de klar om eftermiddagen.

Ellers kan man stege i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER