Lille Pi

Hvad skal I have af babyudstyr?

28 indlæg i dette emne

Hej dejlige, gravide damer

 

Jeg er i gang med at lave en (efterhånden) ret lang liste med, hvad vi skal have anskaffet os, inden baby kommer. :) 

 

Vi har slet ikke været ude at kikke endnu, men på lørdag skal vi endelige ud og se på babyudstyr.  :7himmel

 

Synes det er lidt en jungle med alle de mange ting og forskellige mærker, man kan få… Så jeg ville gerne høre, hvad I har købt, og evt. hvor I har købt det henne? Og i det hele taget hvad I har tænkt jer at anskaffe til baby? Jeg kunne nemlig godt bruge lidt tips og tricks samt overvejelser omkring, hvad I har valgt at få, og hvad I har fravalgt. :)

 

Kram Marie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer ellers nok at være det store liste menneske - men ikke i forhold til baby :)

Jeg tænker faktisk at skulle have så lidt som muligt, altså ud over alle små tings impuls køb som jeg bare må eje når jeg kommer forbi dem :D

 

Så der er de store ting som:
- Barnevogn
- Lift (som jeg har planer om at bruge som baby seng den første tid)
- autostol

- baby alarmer

- puslebord

 

Det var de helt store ting

 

- Sengetøj 

- Dyner (2 stk er en fordel har jeg ladet mig fortælle)

- ammepude

- regnslag

- kopholder til barnevogn (kæresten der mener det er et must)

- pusletaske

- badekar

 

Så der lidt tøj (nogen venner har rådet os til ikke at købe ret meget for de fik sindsygt meget i barselsgave), en anden fordel er jo at det er sommer, og varmt :)

sutter og andre små ting i forbindelse med pusle, (cremer og sådan daligvarer indkøbsting) 

 

og så måske et par sutteflasker, brystpumpe, ammetøj
 

 

Vi har allerede været ude og kigge barnevogn, har købt puslebord (væg hængt), og har købt et par busker. 
Ellers har vi ikke købt noget endnu, som min mor sagde noget kunne vi jo ønske os i barselsgave - så her tænker jeg sådan noget som tøj, legetæpper, og hvad jeg ellers kommer i tanke om jeg ikke kan undværre. 

Del gerne din liste :D

 

 

Til senere
En junior seng (håber min far kan restorere den jeg sov i som barn)

Højstol (har fået den trip trap jeg havde som barn)
Alt for meget legetøj

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke andre, der har tanker omkring, hvad I skal anskaffe eller tanker omkring mærker, modeller eller lign.???… :)

 

Vi var blot ude at kikke i går, så det var blot for at finde ud af, hvad der findes, hvad det koster og få en lidt bedre idé om, hvad vi vil have. Jeg blev i hvert fald lidt klogere på barnevogne, men ikke meget. Lige nu tænker jeg, at det skal være en Emaljunga, da de virker gode og dem med drejeforhjul ret handy at have, når man bor i en lejlighed midt i København. Men vi er slet ikke færdige med at kikke endnu, og inputs eller jeres overvejelser ville være rigtigt fedt. :)

 

Jeg håber også, at vi kan få/låne/købe billigt med så meget som muligt, da det jo hurtigt kan løbe op med alt det, vi skal have anskaffet. Ja, min liste er lidt lang, så her er den korte ;) version:

 

Sove:

-       Liften

-       2 stk. dyner + lagen + vådlagen

-       Sengetøj

-       Babyalarm

 

Transport:

-       Barnevogn med lift inkl. madras

-       Sjal/tæppe

-       Pusletaske. - Forhandlere??? Jeg tror, vi skal have en ByStroom

-       BabyBjörn bæresele

 

Mad:

-       Sutteflasker

-       Sutter

-       Suttesnore

 

Tøj:

-       Tøj til de første par måneder...

-       Bodyer med korte ærmer str. 56

-       Sparkedragter

-       Natdragter

-       Strømper

-       T-shirts med knapper

-       Bluser

-       Løse bukser i bomuld

-       Solhat

-       Bomulds-kyse

-       Savlesmække

-       Hvad er ellers godt at anskaffe sig, eller ikke nødvendigt???

 

Pleje:

-       Puslebord på kommode + puslepude

-       Toiletskraldespand/blespand

-       Stofbleer

-       Stokke FlexiBath badekar

-       Baby badelagen med hætte

-       Baby neglesaks

-       Elektronisk termometer

-       Ammepude, evt. Doomoo eller Fossflake - anbefalinger???

-       Ammetøj

 

Ja, man kan jo også sagtens ønske sig nogen af tingene i barselsgave. :D Kommentarer og tilføjelser til listen er mere end velkomne - jeg er jo helt ny i denne baby-udstyrs-verden! Tak!  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at tage i Danmarks børn på Amagerbrogade eller i Hvidovre og kigge. Hvis I hælder til emmaljunga er de klart de billigste. Jeg mener vi sparede 4000 kr. ifht babysam og ønskebørn. De har også mange andre ting end barnevogne. Babyalarmen sparede vi et par hundrede på derinde.

Ang. babyalarm har vi lige købt ny fordi den gamle var blevet væk. Vi har købt en nabby som kun er en enhed og så snakker den sammen med mobilen via Bluetooth. Den fungerer rigtig godt og en anden fordel er at der er ikke andre alarmer i nærheden der kan gå ind og forstyrrer signalet.

Ellers mangler vi ikke rigtig noget. Vi har jo fra den første :) Vi kommer måske til at mangle lidt tøj til dreng hvis vi får en dreng. Vi skal også ud og have en sengerand mere for Ronja bruger stadig sin.

Vi har valgt at fokusere på at indrette nyt værelse til Ronja så hun får et mere storpige-værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode input, Lone. :kiss

 

Vi nåede ikke i Danmarks Barnevogne på Amager, men vi var i Baby Sam og Kære Børn. Så Danmark... står også på listen. :) Hvilken model købte I, og hvorfor valgte I lige den og Emaljunga?

 

Manden herhjemme er også helt klar på, at det skal være en babyalarm, som er mere en gadget, så den skal helt klart også kunne bruges med mobilen. :D Så vil da helt klart også se på den, du foreslår.

 

Lyder hyggeligt at kunne indrette storpige-værelse. Vi har ikke indrettet noget endnu, da det kræver at vi flytter en del rundt herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode input, Lone. :kiss

Vi nåede ikke i Danmarks Barnevogne på Amager, men vi var i Baby Sam og Kære Børn. Så Danmark... står også på listen. :) Hvilken model købte I, og hvorfor valgte I lige den og Emaljunga?

Manden herhjemme er også helt klar på, at det skal være en babyalarm, som er mere en gadget, så den skal helt klart også kunne bruges med mobilen. :D Så vil da helt klart også se på den, du foreslår.

Lyder hyggeligt at kunne indrette storpige-værelse. Vi har ikke indrettet noget endnu, da det kræver at vi flytter en del rundt herhjemme.

Jeg mener det er en Big City vi endte med - 2011 model ;) vi kiggede på både Odder og emmaljunga og vi valgte den sidste fordi den var en del billigere end Odder fordi vi købte i Danmarks børn og fordi vi synes den var lettere at håndtere. Derudover havde både den og Odder den rette højde til både min mand og jeg fordi styret kan justeres så meget. Min mand er 1,93 og jeg 1,68 så der er jo lidt højde forskel at tage hensyn til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kravlegår 1x1 + madras 4x dyner  Autostole skråstole Badekar + badestol puslepude x 2 sengetøj ca. 2-3 sæt til hver lagner til tremmeseng, barenvogn + lift og kravlegård tislagner skal være åndbare Stofbleer  sutter Teutonia tvillinge combivogn tremmesenge til hver + madrasser stort aktivitetstæppe sutteflasker bæreseler IKKE baby björn babyalarm - Nabby pusletaske - by stroom ammebude eazy 2 nurse regnslag og myggenet badelagner natdragter bodyer andet tøj, sparkedragter, overtøj? triptrap stole + newborn indsats   2x voksiposer 2x blespande newborn bleer engangsvaskeklude termometer neglesaks til babyer vatpinde til babyer zinksalve, pudder osv. uro til kravlegård og pusleplads barnevognskæde  gåvogne Sengerand barnevognstæppe x 2 ammebh ammeindlæg  salve brystpumpe hagesmæk D-dråber blød børste + tættekam sansegynge + hynde hjertepude/kile (forhindre fladt baghovede) x2 Gulvpuslespil med tal eller bogstaver Opbevaring til legetøj Tæpper til gulv i børneværelser Wallstickers til børneværelser Lamper til børneværelser Evt hylder til børneværelser Suttekæder Puttebamser sterilisator til microocn Odderbarnevogn x2 + madras

 Her er min liste, jeg venter dog tvillinger så der skal nok redigeres lidt i antal :-)

Da min mand arbejder meget og ikke har tid til at tage rundt og kigge i diverse forretninger gjorde vi da at vi tog ud til ønskebørn og bestilte næste alt hvad vi har på listen, undtagen tøj - vi har så fået 20% på det hele, men der er selvfølgelig også rigtig meget fordi vi skal have to. Odderbarnevognene er dog købt i Babaysam i et køtilbud hvor vi fik to nye vogne for 10.000 :-)

Tøjet vil jeg selv gå og hygge mig med at købe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for din lange liste Minmowgli! Den er rigtig god til inspiration. :kiss  Ja, der er selvfølgelig noget mere at handle ind, når man venter 2. :) Jeg kom til at begynde på en liste med barsels-barnedåbsønsker i går - det er jo ikke nemt, når man bliver så inspireret på nettet og finder så mange gode ting. Så nu har jeg efterhånden et par lange lister.  :D

 

Hvordan kan det være, at I ikke vil have en BabyBjörn bæresele? Der findes jo flere forskellige modeller.

 

Jeg har også læst lidt om hjertepuden, men kan ikke helt blive klog på den. Tror ikke den virker forebyggende, men at man må vente og se om man har et barn med fladt hoved. Eller hvad har du hørt/læst?… 

 

Har også kikket lidt på de dampsterilisatorer til microovnen, men kan ikke helt finde ud af, om det er nødvendigt?… Kan godt se at det sagtens kan svare sig, når man har tvillinger. 

 

Det er da altid fedt med tilbud og sikke et køtilbud I har gjort på Odder barnevognene!  :super

 

Jeg glæææder mig også til, at jeg forhåbentlig får kønnet at se d. 10., så jeg også kan begynde at se på babytøj! :wub  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste en undersøgelse, mener det var fra tænk, kan ikke lige finde den nu, hvor blandt andet bæreseler fra babybjörn blev frarådet da den stilling børnenes ben får i selerne ikke er ret gode, de anbefalde i stedet seler ergobaby eller manduca, men det afhænger jo selvfølgelig også af hvor længe baby sidder i selen :-)

 

Ved heller ikke om hjertepuden eller en kile bliver nødvendigt, den venter vi lidt med, kommer jo an på om de begynder at få et fladt hovede :-)

 

Ja vi var mega heldige med odderbarnevognene, var lidt af et kup og rent tilfældigt at vi lige stødte ind i dem, man har vel lov at være heldig engang i mellem  ;)

 Kan godt forstå du glæder dig, det er også bare mega hyggeligt at gå og kigge på alt det søde tøj man kan få :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg læste 4 x dyner og tænkte at så var I godt nok også dækket ind, til jeg kom lidt længere ned og læste tvillinger, så gav det mening :D

Altså jeg er enig med TS, flere lister, også til os der ikke er helt så organiseret! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også at noget af det på min liste måske godt kunne vente til senere for at se om man overhovedet får brug for det, men på den anden side, så kommer jeg nok ikke så meget ud af døren de første par uger :-)

 

Men man kan vel også ønske sig nogle af tingene i barsels- og dåbsgave :-)

 

 

Haha jeg læste 4 x dyner og tænkte at så var I godt nok også dækket ind, til jeg kom lidt længere ned og læste tvillinger, så gav det mening :D

Altså jeg er enig med TS, flere lister, også til os der ikke er helt så organiseret! :D

Haha Ja ellers havde 4 dyner måske liiige været i overkanten  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi 'nøjes' med at købe en ekstra barnevogn. Dicte bruger stadig sin, og har svært ved at forestille mig hun er færdig med at sove i barnevogn til sommer. Så vi køber en lille smart barnevogn, hvor vi senere kan skifte barnevogns kassen ud med en klapvogns del.

Ellers købte jeg rigeligt til Dicte, så vi mangler ikke rigtig noget.

Har 2 babydyner og 4-5 sæt sengetøj, rigtig rart hvis baby gylper meget som Dicte gjorde. Stofbleer, dem kan man næsten ikke have for mange af!

Lift, barnevogn og autostol, en puslepude, et badekar og babyalarm så er man rigtig godt i gang (ud over tøj selvfølgelig ;))

Det er rigtig hyggeligt at købe babyting, men faktisk syntes jeg at det først var efter hun var født at vi rigtig fandt ud af hvad der var nødvendigt.

Sutter og evt en flaske er også rar at have, mest som tryghed for mor.

Mht slynge/bæresele så kom jeg for sent i gang, så det gad Dicte overhovedet ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke andre, der har tanker omkring, hvad I skal anskaffe eller tanker omkring mærker, modeller eller lign.???… :)

Vi var blot ude at kikke i går, så det var blot for at finde ud af, hvad der findes, hvad det koster og få en lidt bedre idé om, hvad vi vil have. Jeg blev i hvert fald lidt klogere på barnevogne, men ikke meget. Lige nu tænker jeg, at det skal være en Emaljunga, da de virker gode og dem med drejeforhjul ret handy at have, når man bor i en lejlighed midt i København. Men vi er slet ikke færdige med at kikke endnu, og inputs eller jeres overvejelser ville være rigtigt fedt. :)

Jeg håber også, at vi kan få/låne/købe billigt med så meget som muligt, da det jo hurtigt kan løbe op med alt det, vi skal have anskaffet. Ja, min liste er lidt lang, så her er den korte ;) version:

Sove:

- Liften

- 2 stk. dyner + lagen + vådlagen

- Sengetøj

- Babyalarm

Transport:

- Barnevogn med lift inkl. madras

- Sjal/tæppe

- Pusletaske. - Forhandlere??? Jeg tror, vi skal have en ByStroom

- BabyBjörn bæresele

Mad:

- Sutteflasker

- Sutter

- Suttesnore

Tøj:

- Tøj til de første par måneder...

- Bodyer med korte ærmer str. 56

- Sparkedragter

- Natdragter

- Strømper

- T-shirts med knapper

- Bluser

- Løse bukser i bomuld

- Solhat

- Bomulds-kyse

- Savlesmække

- Hvad er ellers godt at anskaffe sig, eller ikke nødvendigt???

Pleje:

- Puslebord på kommode + puslepude

- Toiletskraldespand/blespand

- Stofbleer

- Stokke FlexiBath badekar

- Baby badelagen med hætte

- Baby neglesaks

- Elektronisk termometer

- Ammepude, evt. Doomoo eller Fossflake - anbefalinger???

- Ammetøj

Ja, man kan jo også sagtens ønske sig nogen af tingene i barselsgave. :D Kommentarer og tilføjelser til listen er mere end velkomne - jeg er jo helt ny i denne baby-udstyrs-verden! Tak! :yay

Nu kiggede jeg lige din liste igen, tror du er godt dækket ind med de ting :)

Af pleje ting er en blød babybørste til arp god.

Af tøj syntes jeg bukser/dragter med fødder var rart, det var ihvertfald svært at holde strømper på Dicte. Savlesmække er rigtig rart og sparer mange tøjskift hvis baby gylper meget.

Ellers er jeg lidt i tvivl om tøj til en sommer baby, Dicte blev født i marts og det skulle gerne være meget varmere i juli :) Derfor er et tynd tæppe også rart.

Mht ammetøj er det vist meget en smagssag, jeg blev aldrig rigtig glad for det. Jeg har 2 fine ammekjoler da vi skulle til bryllup og der ville jeg gerne være lidt diskret. Ellers fungerede en lang top/undertrøje og en bluse ud over godt for mig. Så kan den inderste komme over brystet og den yderste over, så er man stadig rimelig godt dækket til. En god amme bh vil jeg ihvertfald hellere bruge penge på :) (eller 2-3 stykker, du skal alligevel have dem på dag og nat)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kiggede jeg lige din liste igen, tror du er godt dækket ind med de ting :)

Af pleje ting er en blød babybørste til arp god.

Af tøj syntes jeg bukser/dragter med fødder var rart, det var ihvertfald svært at holde strømper på Dicte. Savlesmække er rigtig rart og sparer mange tøjskift hvis baby gylper meget.

Ellers er jeg lidt i tvivl om tøj til en sommer baby, Dicte blev født i marts og det skulle gerne være meget varmere i juli :) Derfor er et tynd tæppe også rart.

Mht ammetøj er det vist meget en smagssag, jeg blev aldrig rigtig glad for det. Jeg har 2 fine ammekjoler da vi skulle til bryllup og der ville jeg gerne være lidt diskret. Ellers fungerede en lang top/undertrøje og en bluse ud over godt for mig. Så kan den inderste komme over brystet og den yderste over, så er man stadig rimelig godt dækket til. En god amme bh vil jeg ihvertfald hellere bruge penge på :) (eller 2-3 stykker, du skal alligevel have dem på dag og nat)

Mange tak for dine gode erfaringer! :D

 

Jeg har en nevø på 2 år, så der har jeg heldigvis fået lidt indsigt i, hvad man bruger til en baby/lille barn. Så har jeg en sød svigerinde, som siger, at jeg kan låne en del af deres ting.  :wub Plus et par andre, der har sagt, at vi kan få/købe ting billigt af dem. 

 

Hvad er en børste til arp?? 

 

Ja, jeg er også ret meget i tvivl om, hvor meget tøj, der er nødvendigt. 1. man ved jo ikke hvordan det danske sommervejr er. 2. man ved ikke, præcis hvornår man føder... 3. min termin er d. 31. juli, så udgangspunktet er jo sidst på sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dine gode erfaringer! :D

 

Jeg har en nevø på 2 år, så der har jeg heldigvis fået lidt indsigt i, hvad man bruger til en baby/lille barn. Så har jeg en sød svigerinde, som siger, at jeg kan låne en del af deres ting.  :wub Plus et par andre, der har sagt, at vi kan få/købe ting billigt af dem. 

 

Hvad er en børste til arp?? 

 

Ja, jeg er også ret meget i tvivl om, hvor meget tøj, der er nødvendigt. 1. man ved jo ikke hvordan det danske sommervejr er. 2. man ved ikke, præcis hvornår man føder... 3. min termin er d. 31. juli, så udgangspunktet er jo sidst på sommeren.

Arp er sådan noget skæl agtigt som mange babyer får i hovedbunden. Så skal det børste væk med en blød børste og lidt babyolie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arp er sådan noget skæl agtigt som mange babyer får i hovedbunden. Så skal det børste væk med en blød børste og lidt babyolie :)

Aaaahhh… jamen altså jeg bliver jo så klog. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at tage i Danmarks børn på Amagerbrogade eller i Hvidovre og kigge. Hvis I hælder til emmaljunga er de klart de billigste. Jeg mener vi sparede 4000 kr. ifht babysam og ønskebørn. De har også mange andre ting end barnevogne. Babyalarmen sparede vi et par hundrede på derinde.

Ang. babyalarm har vi lige købt ny fordi den gamle var blevet væk. Vi har købt en nabby som kun er en enhed og så snakker den sammen med mobilen via Bluetooth. Den fungerer rigtig godt og en anden fordel er at der er ikke andre alarmer i nærheden der kan gå ind og forstyrrer signalet.

Ellers mangler vi ikke rigtig noget. Vi har jo fra den første :) Vi kommer måske til at mangle lidt tøj til dreng hvis vi får en dreng. Vi skal også ud og have en sengerand mere for Ronja bruger stadig sin.

Vi har valgt at fokusere på at indrette nyt værelse til Ronja så hun får et mere storpige-værelse :)

Nå du skriver i sparede så meget, så tænker jeg at det ikke kun var barnevogn i købte eller hvad? Samlede i en masse ting, så i fik den rabat, eller er det "bare" deres priser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå du skriver i sparede så meget, så tænker jeg at det ikke kun var barnevogn i købte eller hvad? Samlede i en masse ting, så i fik den rabat, eller er det "bare" deres priser?

 

Det er "bare" deres pris for barnevognspakken (lift, madrasser, pusletaske, net). Hvis vi skulle have købt barnevogn, lift, pusletaske, madrasser, net og regnslag i f.eks. Babysam, så mener jeg vi var endt omkring 11-12000 kr. men vi gav omkring 7-8000 kr. i alt for de samme ting og det er (eller var i hvert fald for 3 år siden) deres stadard pris. 

 

Vi købte også andre ting hos Danmarks Børn men fik ikke nogen rabat. F.eks. købte vi babyalarmer som stod til 1200 kr. alle andre steder men de solgte for 1000 kr. som standard. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det lyder jo fantastisk. Jeg må prøve at give dem et ring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu ringede jeg til dem og fik et tilbud. Men deres tilbud er kun få 100 kr fra hvad Babysam eller Kære børn tager som standart pris. Så det kan ikke betale sig for mig at køre de mange km for jeg vil bruge de par 100 kr på brændstof :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu ringede jeg til dem og fik et tilbud. Men deres tilbud er kun få 100 kr fra hvad Babysam eller Kære børn tager som standart pris. Så det kan ikke betale sig for mig at køre de mange km for jeg vil bruge de par 100 kr på brændstof :/

 

Ok ja så kan jeg godt se det. Så har priserne ændret sig siden vi købte for 3 år siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok ja så kan jeg godt se det. Så har priserne ændret sig siden vi købte for 3 år siden :)

Sådan er det jo. Det var forsøget værd! :)

 

 

Jeg sidder pt med min babyliste over de ting vi skal købe inden baby kommer, og jeg synes der er mange ting på. Mange ting som jeg ikke rigtig synes man kan undvære? Men så igen jeg har også skrevet mange småting på, for ikke at glemme.

Fx har jeg skrevet negleklipper, børste, zinksalve, babyolie og lign. Så på den måde bliver den jo lang.

Men derudover er der en masse større ting som seng, barnevogn, babyalarm, pusletaske autostol, og lign. Og der synes jeg det er rigtig svært. Jeg vil gerne købe kvalitet, men føler lidt at priserne er noget vilde på mange ting.

Fx pusletasker. Dem jeg indtil videre har fundet som jeg kan lide har kostet mellem 750-999 kr. Det synes jeg godt nok er vildt for en pusletaske!!

Babyalarmer koster hurtigt mellem 800-1200 kr, det synes jeg sådan set også er lidt vildt. Og sådan kan jeg blive ved. Det ender jo med at man har brugt Rigtig mange penge inden baby overhoved kommer.

Jeg er total og aldeles forelsket i børnesengen Kili som koster 5000 kr. og det er uden madras. Det nægter jeg simpelthen at give for en seng - man kan jo nærmest få en voksen elevationsseng for. Jeg synes det er vildt.

 

Hvad gør i andre jer af tanker omkring de her ting? Vælger i det i ønsker jer, eller går i på kompromis? I så fald hvilke tanker gør i jer så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det jo. Det var forsøget værd! :)

 

 

Jeg sidder pt med min babyliste over de ting vi skal købe inden baby kommer, og jeg synes der er mange ting på. Mange ting som jeg ikke rigtig synes man kan undvære? Men så igen jeg har også skrevet mange småting på, for ikke at glemme.

Fx har jeg skrevet negleklipper, børste, zinksalve, babyolie og lign. Så på den måde bliver den jo lang.

Men derudover er der en masse større ting som seng, barnevogn, babyalarm, pusletaske autostol, og lign. Og der synes jeg det er rigtig svært. Jeg vil gerne købe kvalitet, men føler lidt at priserne er noget vilde på mange ting.

Fx pusletasker. Dem jeg indtil videre har fundet som jeg kan lide har kostet mellem 750-999 kr. Det synes jeg godt nok er vildt for en pusletaske!!

Babyalarmer koster hurtigt mellem 800-1200 kr, det synes jeg sådan set også er lidt vildt. Og sådan kan jeg blive ved. Det ender jo med at man har brugt Rigtig mange penge inden baby overhoved kommer.

Jeg er total og aldeles forelsket i børnesengen Kili som koster 5000 kr. og det er uden madras. Det nægter jeg simpelthen at give for en seng - man kan jo nærmest få en voksen elevationsseng for. Jeg synes det er vildt.

 

Hvad gør i andre jer af tanker omkring de her ting? Vælger i det i ønsker jer, eller går i på kompromis? I så fald hvilke tanker gør i jer så?

 

 

Babyolie, zinksalve og lign. ville jeg vente med hvis du overvejer at få nogen af de gratis babypakker der er rundt omkring. Der er næsten altid prøver med og de holder i lang tid. Om ikke andet så køb når behovet opstår. Vi har ikke brugt særlig meget af nogen af tingene og har faktisk smidt en del ud fordi det blev for gammelt :) 

 

Ang. de større ting kan jeg godt se nogen af de ting der er på markedet er vildt fede, men det er kort tid tingene skal bruges og derfor har vi valgt billigere alternativer. F.eks. tremmeseng har vi købt i IKEA og selvom den er billig har den fået bedst i test. Tilgengæld valgte vi at købe en lækker madras. Barnevogn ville vi ikke gå på kompromis med så der valgte vi at købe den vi ville have og undersøgte diverse test, men vi undersøgte meget hvor vi fik det billigst. Autostol ville vi hellere ikke gå på kompromis men igen undersøgte vi priser alle mulige steder og enten faktisk med at købe "brugt" (udlejningsmodel i Babysam). 

 

Pusletaske fulgte faktisk med barnevognen som en del af pakken :) 

 

Men et råd er at undersøge tingene godt og vent med at købe noget hvis du er i tvivl. Mange gange kan man nemt komme til at forkøbe sig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der tror jeg at du har helt ret. Jeg føler på en måde jeg skal være på vagt hver gang jeg går ind i en BabySam eller KæreBørn, for det er som om butikken er indrettet til at man skal købe købe købe og de skaber på en måde behov som man nok ikke har.

I KæreBørn har de sådan nogle skum dimser, som skal stimulere barnets motorik på forskellige områder. Til himmelskrigende priser. 7-8-900 kr for en skive skum. Det er jo vildt.

 

Lige de ting jeg har noteret mig vi skal have af cremer og lign har jeg først tænk mig at købe i sidste øjeblik, netop pga holdbarhed som du skriver. Men når man sådan sætter priser ud fra tingene og lægger det hele sammen, bliver det jo et vildt beløb synes jeg. Jeg vidste godt det var dyrt at få børn, men jeg er overrasket over hvor dyrt det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt dyrt og man skal virkelig være på vagt for ikke at falde i alle mulige fælder. Det kan anbefales at gå ud og kigge i de fysiske butikker og snakke med ekspedienterne, men så tage hjem og lede nettet igennem bagefter - både priser men også om det ekspedienterne har sagt er rigtigt. Del også gerne din liste her hvis det er så kan jeg og evt. andre der har børn i forvejen skrive hvad jeg evt. synes kan vente eller måske ikke er nødvendigt :) Det er virkelig en jungle.

 

Jeg tror det er Bobles du snakker om og de er rigtig gode i rigtig mange år (mine nevøer på næsten 4 og 6 bruger stadig deres) og de holder. Det er sjældent de går i stykker. Men ja de er mega dyre! Igen prøv at lede på nettet og evt. prøv at finde nogen brugt :)   Baby har ikke brug for det vilde legetøj de første par måneder, så det var helt sikkert en ting jeg ville vente med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER