Guest

Maven er "slået i stykker", hvad skal jeg spise?

15 indlæg i dette emne

Og ikke mindst hvad skal jeg undgå?

Der er total ubalance i systemet, jeg er dødtræt, har mavekramper, ondt i maven og ind imellem kvalme. Hver gang noget rammer mavesækken er der 100% sikker en ubehagelig reaktion af ondt i maven, ikke altid kvalme, men med garanti hedetur, rumlen og bare en generel følelse af at det her IKKE var godt til mig.

Jeg spiste lidt pommes frites i går og jeg vil ALDRIG putte en pommes frites i min mind igen (har faktisk væddet med manden om det, så sikker er jeg) jeg kastede ikke op men de ondeste mavekramper ogbare tanken giver mig den styggeste madlede. Derefter begyndte jeg at have løs mave.

Jeg har spist ristet brød, et par bæger yoghurt (Aldi's udgave af danon), Marie kiks, spaghetti uden noget og en mælkesnitte. Derudover har jeg drukket cola mod kvalmen men da kramperne startede stoppede jeg for det ved jeg ikke er godt til løs mave, jeg fik en cultura drikke yoghurt af Anders og så har jeg drukket inocent smoothies og vand.

Er der noget andet jeg kan tage og er der noget jeg skal undgå? Fx mælkeprodukter?

:help jeg er desperat!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var mindre og syg, fik jeg altid revet æble og cola.

skånekost! Mariekiks, hvidt brød og saft med sukker i, kan også anbefales!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud ville være bløde madvarer a la banan, avocado, yoghurt, mango, druer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt, når jeg er syg, plejer det at være coca cola, colavingummi og saltfisk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt, når jeg er syg, plejer det at være coca cola, colavingummi og saltfisk :P

Eftersom tanken om alle 3 ting giver ubehag så er det nok ikke den vej jeg skal gå :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banan var en god ide! Druer i store mængder giver løs mave så det er nok ikke godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkesyrebakterier!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Probiotika?

Ja, altså jeg tager selv Lactiplus. Men de fåes jo i forskellige varianter :)

Men det er altså med til at genopbygge maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortyndet æblejuice og hvid mad = ris, kartofler, lyst brød, kylling (hvis du magter kød?). Jeg drikker altid rystet (= boble fri) Coca Cola (sukker varianten) og sutter lakridser for kvalmen, men det er vist ikke så godt med lakridser til dårlig mave?

 

Og så vil jeg råde dig til at spise så lidt som muligt. Altså ikke sulte dig, men lad være med at proppe noget i hovedet "bare fordi", maven har brug for ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortyndet æblejuice og hvid mad = ris, kartofler, lyst brød, kylling (hvis du magter kød?). Jeg drikker altid rystet (= boble fri) Coca Cola (sukker varianten) og sutter lakridser for kvalmen, men det er vist ikke så godt med lakridser til dårlig mave?

Og så vil jeg råde dig til at spise så lidt som muligt. Altså ikke sulte dig, men lad være med at proppe noget i hovedet "bare fordi", maven har brug for ro.

Jeg er i hvert fald helt med på de "hvide" ting, det er det eneste jeg kan tænke på. Anders har købt kylling til aften men har ikke rigtig lyst til det.

Mht spise bare for ar spise så er det heller ikke noget problem, har spist 3 skiver Hvidt toast, enmariekiks og en halv banan i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ristet brød uden kerner (med skrabet smør, hvis du har lyst), cola (med sukker), a38,revet æble og vand (evt med lidt æblejuice i). Absolut ingen mælkeprodukter ud over de syrnede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud ville være bløde madvarer a la banan, avocado, yoghurt, mango, druer...

Druer kan give løs mave, så den ville jeg springe over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ristet brød uden kerner (med skrabet smør, hvis du har lyst), cola (med sukker), a38,revet æble og vand (evt med lidt æblejuice i). Absolut ingen mælkeprodukter ud over de syrnede!

Enig eller fed mad med sukker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Jeg er på arbejde i dag! Det hjælper på maven, nu bliver det ligesom derinde, men appetitten er bestemt ikke som den plejer. Jeg fortsætter med ristet toast, æblejuice og yoghurt.

Håber bare snart maven er i orden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER