Barbamama

Nyuddannet og sidste su?

25 indlæg i dette emne

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvornår man får den sidste su, når man er nyuddannet?

Jeg bliver færdig i (midt/slut) juni 2014, og su er jo, såvidt jeg da har forstået, forudbetalt, så jeg gik ud fra at jeg også fik su i juni. Men på min oversigt står der, at jeg har fravalgt su i juni :unsure Så det ser ud til, at min sidste udbetaling er i maj...

Er der nogen, der kan forklare det, eller som man byde ind med erfaringer som nyuddannede?

Jeg har skrevet til su-kontoret også, men ville lige høre herinde også. I plejer jo at være så kloge :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro det er en fejl. Jeg var færdig i juni og fik sidste SU udbetalt til juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg forsøgt, det kan jeg ikke (eller jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det, hvis det er muligt).

Men det trøster mig at høre, at andre har fået su i den måned, de blev færdige :) :tak

Det vil sgu blive lidt stramt i det, hvis jeg først skal have en måned uden indkomst overhovedet og derefter en på under en halv (fordi dagpenge jo er bagudbetalt = i juli får jeg kun for de dage i juni, der falder efter min eksamen) :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg forsøgt, det kan jeg ikke (eller jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det, hvis det er muligt).

Men det trøster mig at høre, at andre har fået su i den måned, de blev færdige :) :tak

Det vil sgu blive lidt stramt i det, hvis jeg først skal have en måned uden indkomst overhovedet og derefter en på under en halv (fordi dagpenge jo er bagudbetalt = i juli får jeg kun for de dage i juni, der falder efter min eksamen) :wacko

Men får du både SU og dagpenge for juni?

For hvis du er tilmeldt dagpenge i juni, så tænker jeg da at du dermed har fravalgt SU?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men får du både SU og dagpenge for juni?

For hvis du er tilmeldt dagpenge i juni, så tænker jeg da at du dermed har fravalgt SU?!

Jeg er som sådan ikke tilmeldt noget dagpenge endnu, men jeg er dagpengeberettiget dagen efter at jeg er færdiguddannet, så hvis jeg f.eks. har sidste dag 22. juni, så er jeg dagpengeberettiget fra 23. juni - hvilket jeg så kan modtage første juli. Og jeg har nemlig også tænkt om det hænger sådan sammen :unsure Jeg synes bare, det lyder vildt, hvis det er helt normalt at stå uden indkomst i halvanden måned, når man er færdig :unsure

Så skal jeg da nærmest til at overveje, om det kan betale sig at få dagpenge for de sidste par dage kontra en måneds su+ lån :chin:

Og burde der så ikke være et sted, hvor man selv aktivt valgte/fravalgte i stedet for at det skete automatisk? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er som sådan ikke tilmeldt noget dagpenge endnu, men jeg er dagpengeberettiget dagen efter at jeg er færdiguddannet, så hvis jeg f.eks. har sidste dag 22. juni, så er jeg dagpengeberettiget fra 23. juni - hvilket jeg så kan modtage første juli. Og jeg har nemlig også tænkt om det hænger sådan sammen :unsure

Så skal jeg da nærmest til at overveje, om det kan betale sig at få dagpenge for de sidste par dage kontra en måneds su+ lån :chin:

Jeg tror, det er sådan det hænger sammen, mener ikke at du må få dagpenge samme måned som SU eller anden indkomst.. Men altså jeg ved det ikke med sikkerhed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, jeg blev færdig midt januar, startede job 1. feb og fik løn første gang 28/2 og har en veninde der har været igennem det samme, hun

Venter bare på dagpenge nu! Så tror det er helt normalt at stå 1 måned uden indkomst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, jeg blev færdig midt januar, startede job 1. feb og fik løn første gang 28/2 og har en veninde der har været igennem det samme, hun

Venter bare på dagpenge nu! Så tror det er helt normalt at stå 1 måned uden indkomst :(

Men det er jo potentielt stort set to :wacko

Ingenting i juni. Og hvis jeg først er færdig fx 28 juni, så heller ingenting i juli :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige det her, kan I hjælpe mig med at forstå det?

http://www.su.dk/SU/betingelser/andenoffentligstoette/Sider/default.aspx

Jeg kan ikke få su, hvis jeg får anden offentlig støtte, hvoraf arbejdsløshedsdagpenge gælder som offentlig støtte. Men som jeg læser de øverste linjer, burde jeg alligevel kunne få su, fordi jeg kun får dagpenge for en del af juni måned (altså fra jeg er færdig af...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, jeg blev færdig midt januar, startede job 1. feb og fik løn første gang 28/2 og har en veninde der har været igennem det samme, hun

Venter bare på dagpenge nu! Så tror det er helt normalt at stå 1 måned uden indkomst :(

Fik du så heller ikke su i januar? Det er jo dén situation, jeg er ude i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det godt nok lang tid siden jeg blev færdig (7 år, hvor bliver tiden af!?), men jeg mener at huske man få su hele måneden og så dagpenge fra den dato man er færdig. Men jeg mener jeg først fik dem måneden efter, så jeg fik su 1. Marts, blev færdig 14. Marts og fik så 1,5 måneds dagpenge slut april.

Så det smarteste er at bliver færdig først på måneden, så su'en dækker så meget som muligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det godt nok lang tid siden jeg blev færdig (7 år, hvor bliver tiden af!?), men jeg mener at huske man få su hele måneden og så dagpenge fra den dato man er færdig. Men jeg mener jeg først fik dem måneden efter, så jeg fik su 1. Marts, blev færdig 14. Marts og fik så 1,5 måneds dagpenge slut april.

Så det smarteste er at bliver færdig først på måneden, så su'en dækker så meget som muligt ;)

Det lyder godt. Det var jo dét, som jeg troede (og håber!) at jeg vil få. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du så heller ikke su i januar? Det er jo dén situation, jeg er ude i...

Jo jo.. Min point var bare at de fleste har en måned uden indkomst ;)

Men som sagt fik jeg arbejde med det samme og derfor løn og ikke dagpenge og så var det jo noget helt andet :rolleyes

Ok jeg er slet ikke til hjælp ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo.. Min point var bare at de fleste har en måned uden indkomst ;)

Men som sagt fik jeg arbejde med det samme og derfor løn og ikke dagpenge og så var det jo noget helt andet :rolleyes

Ok jeg er slet ikke til hjælp ;)

Haha jo jo, jeg håber bare, at du ikke har ret :lolhit

Altså jeg er helt med på, at der er 0 indkomst i juli (eller max en halv måneds dagpenge, hvis de er hurtige til at udbetale dem). Jeg troede/håbede bare, at jeg stadig fik su i juni, hvor jeg jo stadig er studerende. :)

Det forvirrende er nok, at jeg - såvidt jeg da har forstået - kommer til at have ret til dagpenge, der "gælder" for (slutningen af) juni, men som ikke bliver udbetalt i juni. Så jeg modtager ingen anden offentlig støtte i juni. Men jeg modtager en offentlig støtte i juli eller august, som jeg får "i kraft af juni".

Giver det mening? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jo jo, jeg håber bare, at du ikke har ret :lolhit

Altså jeg er helt med på, at der er 0 indkomst i juli (eller max en halv måneds dagpenge, hvis de er hurtige til at udbetale dem). Jeg troede/håbede bare, at jeg stadig fik su i juni, hvor jeg jo stadig er studerende. :)

Det forvirrende er nok, at jeg - såvidt jeg da har forstået - kommer til at have ret til dagpenge, der "gælder" for (slutningen af) juni, men som ikke bliver udbetalt i juni. Så jeg modtager ingen anden offentlig støtte i juni. Men jeg modtager en offentlig støtte i juli eller august, som jeg får "i kraft af juni".

Giver det mening? :unsure

Jep det giver helt mening for mig :)

Du burde få SU i juni og du får nok juni-dagpenge + juni-dagpenge i slutningen af juli (den sidste torsdag, tror jeg de bliver udbetalt - det gør barselsdagpenge i hvert fald)..

Sådan forstår jeg det på linket og det du skriver med dagpengeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep det giver helt mening for mig :)

Du burde få SU i juni og du får nok juni-dagpenge + juni-dagpenge i slutningen af juli (den sidste torsdag, tror jeg de bliver udbetalt - det gør barselsdagpenge i hvert fald)..

Sådan forstår jeg det på linket og det du skriver med dagpengeret :)

Okay. Så håbets jeg, at du har ret :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er en fejl! Har du spurgt dine med studerende om der står det samme ved dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er en fejl! Har du spurgt dine med studerende om der står det samme ved dem?

Nej for jeg læser ikke rigtig med nogen her på sidste semester, så kender ikke så mange :unsure Vil dog lige sende en sms imorgen til to fra holdet, som jeg skrev med på 9., og høre dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagpengene bliver udbetalt meget forskelligt.

nu er jeg i 3F og de udbetaler den sidste torsdag i måneden.

så hvis du er færdig med din uddannelse sidst på måneden, er det ikke sikkert at de kan nå at udbetale til dig, men så får man Self. Det mere i måneden efter. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagpengene bliver udbetalt meget forskelligt.

nu er jeg i 3F og de udbetaler den sidste torsdag i måneden.

så hvis du er færdig med din uddannelse sidst på måneden, er det ikke sikkert at de kan nå at udbetale til dig, men så får man Self. Det mere i måneden efter. :)

Ja ja, men den del kommer sig heller ikke så nøje, for pengene kommer jo på et tidspunkt :) Jeg er ikke i tvivl om noget, eller nervøs over noget med dagpenge :) Det var mere de der små titusind fra su (altså inkl lån), som jeg ville være lidt ked af at undvære i min sidste måned som studerende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja, men den del kommer sig heller ikke så nøje, for pengene kommer jo på et tidspunkt :) Jeg er ikke i tvivl om noget, eller nervøs over noget med dagpenge :) Det var mere de der små titusind fra su (altså inkl lån), som jeg ville være lidt ked af at undvære i min sidste måned som studerende :)

Det kan jeg sagtens følge dig i! Men lge der må jeg melde pas! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev færdig uddannet slut januar men sidste su fik jeg i slut december..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev færdig uddannet slut januar men sidste su fik jeg i slut december..

Slut december svarer vel også til at du får for januar, så det er det, jeg også mente, at jeg skulle have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er allerede mail fra en su medarbejder idag, der siger, at hun tildeler mig su for juni nu, for hun kunne heller ikke se, hvorfor jeg ikke skulle have :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER