Fru H

Hvor ofte vejer I jer?

10 indlæg i dette emne

Ja - som overskriften siger...

Hvor ofte - og hvorfor med det interval?

Jeg lægger gerne ud.

Under normale omstændigheder vejer jeg mig aldrig, men når jeg er på decideret kur, har jeg et mentalt behov for at veje mig hver morgen.

Ja - så svinger vægten meget, men det er med til at fastholde min motivation. Sjovt nok bliver jeg mere motiveret af de dage, hvor vægten går op trods streng kostdisciplin, end de dage, hvor den falder.

Sådan en slags fanden-i-voldsk-hed.

Hvad gør du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vejer mig også ofte hver dag, men fået at vide af flere jeg bør lade være, da vægten kan svinge meget fra dag til dag. En gang om ugen er optimalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig hver tirsdag til taberdysten og så ellers hvis nysgerrigheden byder mig det. Det bliver nok ca 3 gange om ugen i snit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig flere gange om dage, morgen, før og efter motion da jeg synes det er sjovt at se hvor meget jeg taber mig på en gang zumba og om aftenen da det indikerer hvor meget jeg har tabt til næste dag.

 

Jeg har forsøgt at veje mig 1 gang om ugen, men jeg mister fuldstændig motivationen så det er ikke fremgangsmåden for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig hver tirsdag til taberdysten og så ellers hvis nysgerrigheden byder mig det. Det bliver nok ca 3 gange om ugen i snit :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Førhen har jeg altid kun vejet mig en gang i ugen. (fordi det var jeg blevet anbefalet) Men her efter nytår, vejer jeg mig faktisk oftest 2 gange om dagen. Jeg synes ofte jeg oplevede at jeg vejede mere på vejedagen, og det slog min motivation i stykker hele den følgende uge.... På denne her måde, kan jeg bedre følge med, og jeg ved jo for det meste godt hvornår dagen har budt på for meget mad, og på samme måde får jeg kontant afregning på vægten, hvis jeg har været god en dag ;)

Jeg vejer mig om morgenen efter toiletbesøg, og inden jeg tager tøj på. Og så vejer jeg mig igen inden sengetid (men det er mere for sjov... Vildt så meget an kan tabe sig mens man sover nogle gange ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Førhen har jeg altid kun vejet mig en gang i ugen. (fordi det var jeg blevet anbefalet) Men her efter nytår, vejer jeg mig faktisk oftest 2 gange om dagen. Jeg synes ofte jeg oplevede at jeg vejede mere på vejedagen, og det slog min motivation i stykker hele den følgende uge.... På denne her måde, kan jeg bedre følge med, og jeg ved jo for det meste godt hvornår dagen har budt på for meget mad, og på samme måde får jeg kontant afregning på vægten, hvis jeg har været god en dag ;)

Jeg vejer mig om morgenen efter toiletbesøg, og inden jeg tager tøj på. Og så vejer jeg mig igen inden sengetid (men det er mere for sjov... Vildt så meget an kan tabe sig mens man sover nogle gange ;) )

Det sidste har jeg også tænkt på - hvad er det lige, kroppen kommer af med om natten? :unsure Er det sved, der fordamper eller hvad? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig alt for meget, og prøver at skære ned på vejningerne, men jeg kan ikke holde det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig stort set hver morgen lige efter toilet besøg....

og jeg undrer mig virkelig over at min vægt kan stå bom-stille i 4-5 dage, før den rykker sig! Men har officielt vejedag om tirsdagen... Det er en go dag, for er nemlig til gym, hver mandag aften! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER